Novinka ve měřítku 1/48 od ICM byla představena a dostatečně okomentována v mnoha modelářských médiích. Za velmi užitečnou lze považovat recenzi z Modeláře 2/16, která odhaluje základní nedostatky jinak pěkného modelu. Že se jedná o nejpřesnější (stran rozměrů) stavebnici daného typu letadla v měřítku 1/48 nelze polemizovat, na druhou stranu, pokud chci postavit model, který se originálu přinejmenším přibližuje, na krabičku musím zapomenout.
Nejsem úsťový brzdič či honič milimetrů, ale jsou věci, které prostě nepřekousnu. Po zakoupení modelu, přečtení recenzí a sehnání podkladů bylo jasné, že problematický tvar podvozkových šachet vlastními silami neopravím. Technicky bych to asi dal, ale neměl jsem k dispozici jediný podklad, ze kterého by bylo možné odvodit onen správný tvar. Optimisticky naladěn zjištěním, že letos na mě roční prémie zbyly, jsme se rozhodl zakoupit opravný set od ruské firmy VECTOR s označením VDS48-103, který daný problém řeší.
Skutečností je, že cena opravného setu dvojnásobně převyšuje cenu samotného modelu, ale přiznávám, je to první hřích toho typu, který jsem spáchal. Krom výdaje za resiny od VECTORA jsme dokoupil plechy od EDUARDA 49760 a další opravný set, tentokrát od firmy ATOL HOBY 48001, který napravuje nepřesnosti stavebnice v oblasti žaluzií motoru. Poslední třešničkou na dortu jsou dekály od AML, tak že sečteno a podtrženo, celé mě to přišlo bez 96 korun jako kdybych si koupil čtvrtkového SHIN DENA od Zoukei-Mury. Což lze považovat za značný úlet, ale ten VECTOR prostě žádná láce není.
Poměrně inspirativní stavba byla uveřejněna na SCALEMODEL. RU http://scalemodels.ru/articles/10217-IC ... i-153.html), kde autor pracuje s podobnou skladbou doplňků, k jaké jsem se rozhodl já (myšleno VDS48-103 a EDU 49760).
Tak že začínáme
Plechy od EDUARDA napravují většinu nesrovnalostí zjištěných na SOP a VOP (závěsy – velikost a počet), chybějící vyvažovací plošky jsem zbastlil sám.
Pro nevěřící Tomáše snad toto foto dostatečně odkryje onu "zrůdnos"t, které se ICM dopustilo na podvozkových šachtách.
Implementace opravené podvozkové části spočívá v odříznutí obou spodních křídel a jejich instalace na novou středovou část trupu. Jeví se to jako jednoduchá záležitost do momentu, kdy vám dojde, že to křídlo má nějaké vzepětí, a že plast s resinem bude držet jen na relativně malé ploše vteřiňáku či dvousložkového epoxidu, tak že ocelové čepy jsou nutností.
Konečný výsledek se jeví jako že by to mohlo sednout, ale nějaké setinky jsem tam nasbíral.