Ahoj kolegové
Po delší době jsem se zase dostal k tomu abych i něco písnul... už asi všem celkem známá nová 109tka G6 od Eduardu. Momentálně se nacházím ve stádiu sjednocení povrchu modelu černým surafacerem.
Velmi dobrou recenzi na tuto "stodevídku" jste asi už všichni viděli/četli od Libora Malého na Nymburském fóru a také vám asi neunikla poněkud zvláštní recenze na MODEWEBU od Romana Kresty - no spíše bych to ani jako recenzi nenazval a nechám toto hodnocení na posouzení každého z nás. Neznám jediný model na světě který nemá díl na lehké spasování nebo zabroušení..........
Nezapírám rozčarování z první 109tky z roku 2014 o to víc jsem se těšil na tuto novou. Osobně jsem neshledal jediný problém a tmel nebyl vůbec potřeba - nepočítám zalité spáry hustým surfacerem. Jediný kaz který jsem našel byli propadliny na horních stranách vztlakových klapek. To jsem vyřešil zbroušením povrchu až do ztracení propadlin a znovu klapky onýtoval cca 10min práce. U Libora jsme viděl že tmelil spáru křídlo trup - to jsem nemusel, a stejně tak sedla i spodní část při přechodu křídlo trup - ale i tak jak je v recenzích zmiňováno že se přijde o nýtování ano v tomto místě je nutné nýtování opravit. Trošku pracnější je zpracovávání spodních křídelních chladičů, ale opět stačí jen více začistit hrany krytu chladičů a samotné chladičové stěny, párkrát vyzkoušet a hotovo, vůbec to nevidím jako problém. Naopak až neskutečně sedí přední spodní chladič pod motorem a stejně dobře sedí horní kryt zbraní nad motorem. Také zmiňované dolepení křídel ke koncovým obloukům je potřeba odzkoušen a "dosed" mírně začistit.
Co mě tak trochu zamrzelo s úsměvem je pitotka která je už součástí křídla - popravdě nevím kdo by dokázal ji během stavby/barvení neulomit - já tomu předešel - pitotku jsem odříznul a připravil si v náběžné hraně otvor pro nalepení na hotový model .
Drobná rada - nikdy nelepím k sobě celý trup jako podsestavu ( tak jako to uvádějí všechny návody na světě) ale vždy slepím pouze zadní část(ocas) tak aby se dal trup pořád mírně otevřít a křídla vždy slepím jen maximálně do jedné třetiny od konců - díky tomuto sedají tyto dvě základní podsestavy krásně spasovat/dopasovat/upravit jak je libo ale hlavně se téměř vždy podaří dopasovat přechody křídlo/trup úplně přesně a tmelit není co ....