Pánové mohl by mi prosím někdo v souvislosti s vydáváním eduardských Gustavů nějak srozumitelně vysvětlit, jaké jsou mezi těmi mašinami viditelné rozdíly? Já, Luftwaffe nepolíbený, jsem schopen postřehnout pouze rozdílné překryty kabin. Připadne mi, že v různých stavebnicích se prodávají pořád stejné generické výlisky, akorát se liší vyškrtáním nepoužitých dílů a kamufláže...
Rozdilu je mraky + jejich ruzne kombinace. 3 velikosti kol = 3 ruzna kridla u sachet = bez horni boule, s malou bouli a s velkou bouli + dodatecne kryty sachet (hlavne na K, ale nejaka G to mela tez). Vice druhu ostruhovych kol, velikost pneu, delka nohy, zakrytovani. Ruzne druhy smerovek. Ruzne druhy krytu motoru a na nich nekolik bouli (ci bez nich) + vice typu vystrelnych kanalku kulometu. Ruzne polohy krytek za kabinou a anteny. Vice druhu kabin + pancer. desek za hlavou pilota. Je toho na celou knihu, pekne to popisuje J.C.Mermet v Messerschmitt Bf-109 G-1 through K-4 Engines and Fittings (da se najit na netu). Nekdy se lisi "jen" zbarvenim dle zvyklosti fabriky.
Na ty směrovky jsem mohl přijít, stavěl jsem G-6 Late a byla jakási nezvyklá a vysoká. Ještě tam byla na pravé straně motoru ta boule s takovým slepým střevem navíc (nevím jak to pojmenovat). Každopádně moc děkuji za osvětu. Ty modely jsou naprosto luxusní a nádherně se staví, tak to lustruju, zda si mám pořídit ještě nějaké jiné verze, aby se to ve vitrínce vedle sebe aspoň trochu lišilo...
Bf 109F na prvním snímku je podle znaku pod kabinou z 6./JG 52. Číslo 1 by měl být stroj Staffelkapitäna, kterým byl v období 6.10.1940 - 28.2.1943 Oblt. Rudolf Resch. Může tuto dedukci někdo potvrdit?