Stránka 65 z 66

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 08 led 2024, 10:55
od Jozeff66

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 08 led 2024, 17:01
od Archivář
Zajímavé foto, škoda, že není vidět trupové označení toho Me 262 v popředí. Přemýšlím, na jakém letišti je to asi focené. Vzadu je Arado 96. To má trupové označení ..+UH

Stroj z ..+UH jsem našel, ale je z roku 1944:

L.K.S. 10 H Demnitz, b. Fürstenwalde Absturz Ar 96 B-7 W.Nr.550060 DS+UH 100% ztráta Fw. Tracht, Karl-Ludwig gef. Deutschland

Netvrdím, že tato ztráta je ta mašina na fotce, ale po 100% ztrátě stroje se trupové označení používalo znovu na jiném letounu téhož útvaru. Moje úvaha směřuje k tomu, kde L.K.S. 10 (na kterém letišti) skončilo v roce 1945 svoje žití ...

L.K.S. 10 je pravděpodobně zkratka pro Luftkriegsschule 10 (LKS 10)

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 08 led 2024, 22:11
od Mato Vlca
S najvacsou pravdepodobnostou je to Giebelstadt, ta prizemna stavba v pozadi je vidiet aj na iných fotkách z toho letiska. Aj ked som si nie istý, čo to je

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 09 led 2024, 08:45
od Karel Pilát
Podle toho trupu Ar96B by se skutečně mělo jednat o Giebelstadt a vrak Me262 má označení 9K+ červené D s bílým lemem. Tedy zřejmě 9K+DK. Fotka byla kdysi na LRG.

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 09 led 2024, 19:23
od Archivář
Karle moc díky za info [-o< . Pokud je to skutečně stroj 9K + DK, tak se jedná o Me 262A, W.Nr. 110 613 od 2./KG 51.

Zajímavé je, že v záznamech jsou dvě poškození tohoto stroje:

14.01.1945 2. KG 51 H Fl.Pl. Giebelstadt Bruchlandung nach Reifenschaden Me 262 A-2a W.Nr. 110613 9K+DK poškození nespecifikováno Ofw. Wieczorek, Hermann o.V. RLV

25.02.1945 2. KG 51 F Münster - Nottuln (zw.) Feindbeschuß, Absturz Me 262 A-1a W.Nr. 110613 9K+DK 100% ztráta Ofw. Wieczorek, Hermann o.V. RLV

Zajímavá je fotka pořízená v únoru 1945 (25.2.1945) personálem Luftwaffe při vyprošťování Me 262 A-2a W.Nr. 110613 z 2./KG 51.

Popis ztráty: Při návratu na letiště Hopsten po bombardovacím letu na spojenecké předmostí v oblasti východně od Linnichu byl stroj W.Nr. 110613 označeny kódem 9K+DK a pilotován Ofw. Wieczorec zasažen spojeneckou protiletadlovou palbou, což pilota donutilo k nouzovému přistání poblíž vesnice Nottuln, západně od Münsteru. Druhý stroj od KG 51, pilotovaný Lt. Heidem, se dokázal vrátit na základnu bez poškození.
Stroj byl demontován a následně odvezen personálem Luftwaffe (viz foto), pravděpodobně tedy na letiště Giebelstadt.

Dvě malé záhady - podle mě byla barva špice shodná s barvou třetího písmene, tedy bylo červené, ne černé (byla to zvyklost o strojů KG 51 - barva špice se shodovala s barvou písmena). A ta 100% ztráta je k datu 25.2. 1945 dost nekorespondující se stavem letounu, podle přiložené fotky byl stroj (minimálně dílensky) opravitelný. Všimněte si, že i na přesném subtypu Me 262 (Me 262 A-2a/Me 262 A-1a) je v záznamech zmatek ...

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 10 led 2024, 11:35
od Mato Vlca
To nebol W.Nr.110613, to bol iny 9K+DK. Odkazovalo sa na tento 9K+D? (pravdepodobne 9K+DK). Je tam aj to Ar 96
Me 262A, 9K+Dx, KG 51, Giebelstadt, 1945.jpg

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 10 led 2024, 20:56
od Archivář
Mato, máš pravdu, teď když vidím foto vraku té 9K+D?. z letiště Giebelstadt z boku a porovnávám ho s kamufláží té 9K+DK, W.Nr. 110 613, spatřuji odlišnosti – viz například oblast přídě, pod kanony Mk 108, „hadi“ jsou jiní, chybí tam bílá čáru na konci krytu kanonů … Podle zbarvení je to skutečně jiný stroj. Měl tedy označení 9K+D?.

Prošel jsem historii KG 51 od Jana Horna (od 1.1. 1944 do konce války), lepší podklad ke KG 51 není. Strojů s kodem 9K+D. je tam dosti, ale jsou to Me 410.
Me 262 s označením 9K+D. jsou v knize podchyceny pouze tři – zmíněný stroj 9K+DK, W.Nr. 110 613, Me 9K+DL, W.Nr. 110 915 (100% ztráta – sestřelen 13.3. 1945, 3./KG 51) a stroj 9K+DH, zaznamenáno 20% poškození dne 5.12. 1944 (W.Nr. neuvedeno, stroj 1./KG 51).

Ten vrak z letiště Giebelstadt by mohl být teoreticky 9K+DH, nebo další stroj s 9K+D?. Bohužel bez znalosti W.Nr. nebo fota tohoto stroje z druhé strany asi v tomto okamžiku více nezjistíme.

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 08 úno 2024, 12:01
od Vlastimil Lukáš
objevilo se na FB, nevím jestli to tu někde nebylo, můj zájem je WW1, ale zaujala mě Me262 a asi maďarská stodevítka na hromadě? :D

na strance 61 od kolegy Spektora je foto na tuto hromádku zezadu. Zajímavý námět na dioráma

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 19 úno 2024, 13:58
od Jozeff66
+ https://www.facebook.com/groups/1362434 ... cale=sk_SK
Niesom si isty ci tu uz nieje. A-1a W/Nr.I dont know "Weisse 22", JV 44, Salzbourg, mai 1945

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 19 úno 2024, 14:54
od hans dlouhán
Wnr. mám v popisce jen částečné - 1117xx. Nevím, zda je to pravda nebo ne... :-k

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 19 úno 2024, 19:26
od Archivář
Ta bílá 22 je stroj od JV 44. W.Nr. není známé, nicméně podle podle Davida E. Browna se jedná (podle zbarvení) o stroj z výrobní série W.Nr. 111 7xx

Tato bílá 22 byla přelétnuta z Mnichova-Riemu do Salzburgu-Maxglanu někdy mezi 30.4. až 2.5. 1945. Při dosednutí Me 262 narazil do hromady suti, což mělo za následek zhroucení předního podvozku. Je často focená po kapitulaci, mám na ní cca 8 fotek. Mašina měla vyměněnou pohyblivou část směrovky, patrně po poškození v boji.

Jenom připomínám chronologie posledních dnů JV 44:
Dne 29.4. 1945 podniká JV 44 svůj poslední bojový let na Me 262 proti nepříteli.
Toho dne také začal přesun jednotky do rakouského Insbrucku a Salzbruku. Stalo se to po poradě velení JV 44 a Galland Bärovi zároveň vydal pokyny, aby byly navázány kontakty s americkou stranou. Podle jeho představ měl JV 44 přejít kompletně i s letouny do amerického zajetí. Snad Galland počítal s tím, že jeho jednotce bude později umožněno bojovat společně s Angloameričany proti Sovětskému svazu v konfliktu, který měl podle představy německého velení vypuknout okamžitě po kapitulaci Třetí říše (šlo o velmi rozšířenou fámu, hluboce zakořeněnou díky propagandě v myslích německých vojáků). Ještě 29. 4. 1945 odlétává do Salzburgu-Maxglanu předvoj JV 44 vedený Ofw. Schallmoserem. Zároveň 29.dubna 1945 OKL uvádí JV 44 jako IV./ JG 7 s poznámkou, že se jedná o Gefechtsverband 44 – Salzburg Maxlan. (JV 44 se oficiálně stává součástí JG 7, která je v té době v Praze na Ruzyni). Asi 30.4. 1945 do Mnichova dorazil H.E. Bob a dostal rozkaz okamžitě odletět do Innsbrucku. Hans-Ekkehard Bob vzpomíná, že byl instruován, aby tu připravil letiště v nedalekém Höttingu na přílet proudových letadel. Letištní plochu však bylo nutné prodloužit o 1200 metrů a na této základně nebylo žádné palivo J2. Nicméně několik Me 262 z Mnichova se do Höttingu přesto začal přesouvat.

Chtěl bych jenom upozornit, že je nutné rozlišovat Me 262 od JV 44 na letišti Innsbruck-Hötting (fotograficky celkem zdokumentované) a stroje na letišti Salzburg -Maxlan. Letouny na Innsbruck-Hötting tu byli celkem podrobně popsány dříve, kdežto o strojích na letišti Salzburg Maxlan je známo velmi málo. Zpráva datovaná 2. května, citované v O'Connellově "Me 262 Production Log", uvádí, že až 22 strojů Me 262 z JV 44 bylo přelétnutu do Höttingu a že 7 z nich havarovalo při přistání. Zpráva uvádí, že 2. května napadlo v Höttingu 25 cm sněhu ! Nicméně počet strojů letišti Innsbruck-Hötting – dle fotek – tomuto počtu neodpovídá, několik letounů skutečně přistálo na letišti Salzburgu-Maxglanu a k nim patřila tato “bílá 22“ Ovšem mimo zmíněné „bílé 22“ vlastně neznám foto žádného jiného stroje od JV 44 z tohoto letiště. Je to pravděpodobně proto, že stroje na tomto letišti byly vyhozeny do povětří (patrně mimo „bílé 22“, která byla po nehodě považována za neletuschopnou). Herman Buchner vzpomíná, že se to stalo 5.5. 1945 a že se den předtím setkal na tomto letiště s Bärem a Hohagenem. Pro úplnost dodávám, že Bär odletěl z Mnichova do Salzburgu 2.5. 1945 a 3.5. 1945 byl osobně kontaktován (přímo na tomto letišti) generálmajorem Peltzem, aby se všemi letuschopnými Me 262 přeletěl do Prahy (což, ač mu bylo vyhrožováno zastřelením, neučinil).

Základny (letiště) JV 44:
24.2.45 - 3.4.45 Braniborsko-Briest
3.4.45 - 29.4.45 München-Riem (poslední Me 262 přelétnuty odsud až 2.5. 1945)
29.4.45 - 5.5.45 Salcburk-Maxglan (část jednotky - z letiště nešlo již operačně působit)
29.4.45 - 5.5.45 Innsbruck-Hötting (část jednotky - z letiště nešlo již operačně působit)

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 19 bře 2024, 08:26
od cotojetohle
....

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 27 bře 2024, 10:35
od Jozeff66

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 27 bře 2024, 16:25
od Archivář
Originální fotky k té přebarvené ... Má to být Me 262 v Salzburgu. Bohužel, neznám W.Nr.

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

PříspěvekNapsal: 27 bře 2024, 18:53
od Jozeff66
Myslím,že na tú mašinu je niečo v niektorej z kníh od Japo Píšem z hlavy,niesom doma.