Karle moc díky za info
. Pokud je to skutečně stroj 9K + DK, tak se jedná o Me 262A, W.Nr. 110 613 od 2./KG 51.
Zajímavé je, že v záznamech jsou dvě poškození tohoto stroje:
14.01.1945 2. KG 51 H Fl.Pl. Giebelstadt Bruchlandung nach Reifenschaden Me 262 A-2a W.Nr. 110613 9K+DK poškození nespecifikováno Ofw. Wieczorek, Hermann o.V. RLV
25.02.1945 2. KG 51 F Münster - Nottuln (zw.) Feindbeschuß, Absturz Me 262 A-1a W.Nr. 110613 9K+DK 100% ztráta Ofw. Wieczorek, Hermann o.V. RLV
Zajímavá je fotka pořízená v únoru 1945 (25.2.1945) personálem Luftwaffe při vyprošťování Me 262 A-2a W.Nr. 110613 z 2./KG 51.
Popis ztráty: Při návratu na letiště Hopsten po bombardovacím letu na spojenecké předmostí v oblasti východně od Linnichu byl stroj W.Nr. 110613 označeny kódem 9K+DK a pilotován Ofw. Wieczorec zasažen spojeneckou protiletadlovou palbou, což pilota donutilo k nouzovému přistání poblíž vesnice Nottuln, západně od Münsteru. Druhý stroj od KG 51, pilotovaný Lt. Heidem, se dokázal vrátit na základnu bez poškození.
Stroj byl demontován a následně odvezen personálem Luftwaffe (viz foto), pravděpodobně tedy na letiště Giebelstadt.
Dvě malé záhady - podle mě byla barva špice shodná s barvou třetího písmene, tedy bylo červené, ne černé (byla to zvyklost o strojů KG 51 - barva špice se shodovala s barvou písmena). A ta 100% ztráta je k datu 25.2. 1945 dost nekorespondující se stavem letounu, podle přiložené fotky byl stroj (minimálně dílensky) opravitelný. Všimněte si, že i na přesném subtypu Me 262 (Me 262 A-2a/Me 262 A-1a) je v záznamech zmatek ...