Kolem určení jednotky která používala Me 262, W.Nr. 110 506 panují nejasnosti. "Hadovitá" kamufláž by mohla určovat KG(J) 51 nebo KG(J) 54, ovšem poslední foto zachycuje letoun celý a na něm je možné vidět před ocasem svislé označení III. Gruppe, což by stroj řadilo logicky k III./JG 7. S ohledem na fakt, že na letounu nejsou identifikační trupová písmena jednotek KG(J), osobně se přikláním k tomu, že je to letoun z III./JG 7, ve zkušební kamufláží - JG 7 zkoušela různé typy kamufláží (i "hodovitých"), což je fotograficky doloženo. Navíc - podle mě - jsou na fotce, která zachycuje zbraně vidět horní i dolní kanony Mk 108, což by to podporovalo - letouny KG(J) byli většinou Me 262 v provedení "b", t.j. pouze s dvěmi kanony Mk 108 (i když to také vždy neplatilo). Vypadá to, že se jednalo o letoun zaslaný po nějaké nehodě do opravy.
Na té Me 262 W.Nr. 111 918 létal Oblt. Günther Wegmann (info viz: http://www.jagdgeschwader5und7.de/oblt- ... r-wegmann/). Je to poměrně známý letoun od JG 7 se štábním označením, který našli američané v Oberpfaffenhofenu (letiště u holandských hranic) v květnu 1945. Günther Wegmann byl "veterán" na Me 262, začínal ještě u Ekdo 262, údajně byl i účastníkem letu při kterém byl sestřelen Walter Nowotny a na Me 262 dosáhl 8 sestřelů (celkem jich měl 14)
Tento letoun není totožný s tím, jehož fotka zde byla uveřejněna před časem a který má rovněž označení štábu JG 7.
No nevím, ale myslím, že Oberpfaffenhofen není u holandských hranic. Jezdil jsem dost často trasu Memmingen - Mnichov, na který právě Oberpfaffenhofen leží a holandských hranic jsem si nevšimnul..
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Dan O Connell je u dislokace W.Nr. 111 918 značně opatrný - uvádí pouze toto (viz foto). Robert Forsyth u publikaci "Jagdgeschwaderder 7 "Nowotny" uvádí jako dislokaci této mašiny Oberpfaffenhofen. Bezmyšlenkovitě jsem tyto dva údaje spojil (aniž bych se podíval do mapy, což byla chyba)
Ale jinak (pokud to někdo ví), rád se nechám poučit kde se vlastně tento letoun na konci války přesně našel ... Už jen z toho důvodu, aby bylo jasné kdo z těchto dvou velmi uznávaných leteckých historiků má pravdu.
Něco nových fotek z archívu na oživení - žádná "převratná" z nich bohužel není - většinou jsou to jiná fota na již známé stroje. Zajímavé je to foto toho vraku datované z roku 1946 (Augsburg, červen 1946), u tohoto letounu by mě zajímalo W.Nr.
Na http://falkeeins.blogspot.sk/ se objevila identifikace je rozebrané mašiny s "hadovitou kamufláží" (přeposlední foto předchozí serie):
According to the seller this is an original photograph taken in February 1945 (25.2.1945) by Luftwaffe personnel during the recovery of Me 262 A-2a W.Nr. 110613 of 2./KG 51 (and previously published in LiF). While returning to Hopsten airfield after a bombing sortie on the Allied bridgehead in the area east of Linnich, W.Nr. 110613 coded 9K+DK and piloted by Ofw. Wieczorec, was hit by Allied anti-aircraft fire, forcing the pilot to make an emergency landing near the village of Nottuln, west of Muenster. The other pilot flying the sortie, Lt. Heid, was able to return to base without damage
Ano, na 99% máte pravdu - podle všech informací by se mohlo jednat o tento letoun - stroj původně patřil III./EJG 2, k 26.4. 1945 veden na seznamu letounů na letišti Mnichov-Riem (ale ne jako letoun u JV 44, ale jako letoun evidován u DHL, zajímavé je, že na seznamu z 26.4. 1945 je uveden jako W.Nr. 111 417, ale jedná se pravděpodobně o překlep, letoun tohoto W.Nr. neexistoval)