Ještě dvě fotky k té záhadné trojce. Jediné co přinášejí nového je to, že letoun byl odstaven zamaskovaný na lesní cestě a později s ním někdo (trochu) manipuloval.
Jedná se o fotky jednotky KG 51. Jsou ze tří období. Fotky s "černou J" jsou z července 1944 kdy KG 51 vznikala. Její základem bylo Komando Schenek, které používalo na svých letounech pouze černé číslo na přídi letounu. V archivních záznamech jsem zatím našel odkazy na letouny "černá F" (W.Nr. 130 179 - zničen 19.7. 1944), "černá C", "černá A", "černá D", "černá E", "černá G". Na fotografiích je pravděpodobně příprava technického personálu budoucí I./KG 51 pod vedením Grupen-T.O. Lt. Batela na letišti v Lenchfeldu.
Spodní dvě fota jsou z 1.1. 1945, kdy KG 51 zaútočila na spojenecká letiště v rámci operace Bodenplatte. Akce se zúčastnilo 21 letounů me 262.
Ty poslední tři fotky Me 262 jsou velmi velmi zajímavé - bohužel opět potvrzují staré přísloví, že "fotka je buď kvalitní nebo raritní". Nicméně:
- ty první dvě k sobě evidentně patří - osobně bych vsázel buď na letoun od KG 51 nebo KG(J) 54 - obě tyto jednotky v zimě 1944/1945 aplikovali tuto "hadovitou kamufláž". Pokud bych si měl vybrat jednu z nich, tak bych vsadil na KG(J) 54. Znám sice i dvě, tři fotky stroje Me 262 od JG 7 s hadovitou kamufláží, ale to jsou pravděpodobně letouny převzaté od KG(J) 54 nebo KG 51
- ta poslední fotka s tím bílým bleskem, no to je "lahůdka" - podle mého názoru je to letoun od KG(J) 54 s trupovým kodem B3 + AL (podle mě je na fotce - při zvětšení - to černé "L" rozeznatelné). Ten samý bílý blesk měl stroj s kodem B3+SH, dvojmístná Me 262 B-1a od 1./KG(J)/54. Vím, že existoval letouny s podobný cody: B3+AM (W.Nr. 110 948, 5./KG(J) 54), letoun B3 + AA (W.Nr.500 042, Stab KG(J) 54), letoun B3+AB (I./KG (J) 54, W.Nr. 110 799)