Chci si postavit "Emila" z BoB tohoto esa. Několik modelů tohoto stroje jsem viděl, ale jestli jsou postaveny podle skutečnosti nevím. Nemáte, prosím, někdo fotku stroje bílá 13, ať nesklouznu úplně do What If? Děkuji.
Přílohy
Česká armáda má bránit republiku a ne sloužit jiným zájmům v zahraničí za peníze z mých daní. Bořivoj III.
Bar je v Revi 81-83, ale na pozadovany stroj nic. Pritom se vyrobcum tato kamo nejak moc libi, jeste ji casto delaj i se zlutejma doplnkama (motor + ocas, napr. krabicka ICM).
Edit: nasel jsem na netu tuhle fotku bile 13, ale obrazek v tom kulatym erbu na Mickyho moc nevypada
Díky za snahu, při hledání jsem ty fotky taky našel, ale nic víc. A tak si mohu alespoň říci, že zcela náhodně nebyla u mne chyba mezi židlí a klávesnicí.
Česká armáda má bránit republiku a ne sloužit jiným zájmům v zahraničí za peníze z mých daní. Bořivoj III.
Já mám ještě tuhle. Je to stejná(řekl bych starší) varianta kamufláže a verze E-1, jako na fotce od Hanse. Na té od Rimmera je podle mého pozdější verze E-3, s Mickeyim na modrém podkladu a černě olemovaným trámovým křížem, jako ten model v prvním příspěvku.
A ještě tyhle bokorysy. Seřazené podle toho, jak šel čas(myslím)... Na těch spodních dvou je určitě stejný stroj, podle WNr.je to už E-4, asi se starším překrytem.
Jo,je tam fotka už s tím žlutým předkem a novějším typem překrytu, po úpravě na standartní E-4 asi někdy během září-října 1940. Na tom spodním bokorysu je to blbě.
Nejvěrnější rekonstrukce Bf 109E-1, na kterém dosáhl prvního sestřelu viz příloha. Je tam uvedeno i ověřené W.Nr. tohoto stroje. Na tu mašinu z bitvy o Anglii mimo té mizerné fotky a fotky ocasu se sestřely není nic dalšího známo. Navíc není jasné zda obě fota patří k jedné a té samé mašině. Bär měl dva letecké deníky. První byl zničen při ústupu z Afriky, takže je poměrně velmi obtížné určit přesně jeho letouny z období JG 51. Jelikož na Bärově životopisu a rekonstrukci jeho strojích pracuji s kolegou Bobkem již dlouhé roky mohu odpovědně říci, že hledání dalších podkladů k mašině s údajným žlutým čumákem je (v tomto okamžiku) ztráta času. Pokud se nevynoří něco na E-bay nebo někdo z leteckých historiků nevytáhne něco z rukávu, je to stejné jako hledat podklady na Hartmannovu údajnou K-4. Tedy nic z čeho by šel věrohodně rekonstruovat tento letoun TEĎ není. To ovšem platí teď. Před lety bych prohlásil za blázna toho, kdo by tvrdil, že Hartmannova mašina, na která dosáhl 350. sestřelu, měla tulipán. A ono ho měla. Takže nezbývá doufat, že něco "vyplave". Je pouze otázkou kdy ...
Jak jsem přesně před rokem prorokoval - minulý týden se na E-bay objevila sada úplně nových fotografií na Bärovi bílou 13 (dokonce ve dvou barevných kamuflážích !!) Všechno (jako obvykle) je zase jinak. Získat zmíněné fotky stálo pěkný balík. Takže se můžete těšit na konečné vyřešení otázky jak Bärovi mašiny v letech 1939/1940 vypadaly. Bohužel - v tomto okamžiku - musím slovy klasika říci: "My nesmíme ani naznačovat!" Ale kolega Bobek pro REVI už začal vše nové zpracovávat ...