Stránka 10 z 10

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 02 lis 2020, 14:38
od Pavel Klouček
No každopádně nemá cenu řešit původní německou barvu u poválečné francouzské produkce (OK-ZDO). Ty mašiny byly stříkané hliníkem a rozdílné efekty budou nejspíš způsobeny světelnými hrátkami na vlnitém a hladkém povrchu. Co se D-1 týká, i ta byla určitě po válce přetřena, spolu s dalšími mašinami od CDS (Ju 52 D-2, Síbl ušatý s číslem 20, Junkers W-34, Ju 352 atd.).

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 12 bře 2021, 16:38
od Martin76
Séria fotografií pravdepodobne toho istého Ju-52 s označením D-8. Fotografia pochádza z letiska za fabrikou v Baťovanoch (Partizánske), ktoré bolo v prevádzke v rokoch 1945-1947, takže fotky môžu byť z roku 1947.
tu je link na kopec zaujímavých fotiek z Baťovian, Partizánskeho, Prievidze...

https://photos.google.com/share/AF1QipN ... U3eFlNUEpB

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 13 bře 2021, 12:00
od Pavel Klouček
Super objev! Dovolil jsem si doplnit i přímo do položky D-8 a dopsat postřehy, tj. novější výfuky, černou příď.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 13 bře 2021, 12:09
od jenda58
Podle podvozku je to "francouz", že?

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 13 bře 2021, 13:04
od Pavel Klouček
No to není přesné, ano stroj má na fotkách aerodynamické kryty podvozkových vzpěr, stejně jako chvíli stroj D-7, ale kola má klasická německá. Těžko říct jak to s těmi podvozky tehdy fungovalo.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 02 dub 2022, 18:57
od Lochy
Pavel Klouček píše:... Jo a chybí jedna řada sedadel pro cestující, mělo by být třikrát po šesti.


Tak stavebnici jsem sehnal :) Nemáte někdo foto nebo alespoň schéma, jak by ty sedačky měly být uspořádány? Všude vidím jen 1+1 s uličkou uprostřed a upřímně moc nechápu, jak se tam 3 sedadla mohla vedle sebe vejít. Předem díky

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 03 dub 2022, 10:39
od Pavel Klouček
No celkem se tam mělo vejít 17 cestujících. Našel jsem asi variantu, kdy jsou dvě řady po sedmi sedadlech a u zadní příčky lavice pro tři. Existují ale verze s dvojsedačkami na levé straně, viz strana 5 tohoto tématu s interiérem D-2. Je pravda, že dostat tři řady sedaček do interiéru by bylo dost drsné.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 12 dub 2022, 11:27
od Lochy
Díky; já to zatím nestavím, ale snad přijde nařadu celkem brzy. Až to budu mít na stole, začnu tam ty sedačky fyzicky zkoušet a snad z toho něco vyleze. Nebo se někdo vytasí s fotkou :D

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 26 dub 2022, 08:02
od Pavel Klouček
Na Aukru se objevily dvě nové fotky na D-3.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 07 črc 2022, 23:05
od Petr Bunda
Ocas čs. Ju-52 s č. 5 na letišti v Dübendorfu 2. srpna 1946. Zleva letí Vampire J-1002.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2023, 17:15
od Discus pilot
Poprad

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 23 říj 2023, 17:25
od Pavel Klouček
Díky snímkům z archivu pana Paličky se podařilo potvrdit flotilové číslo stroje OK-PDC/PCC jako 36. Z toho tedy plyne, že úředníci zmotali flotilové číslo s výrobním a stále tedy netušíme skutečné výrobní číslo téhle mašiny. A díky laskavosti pana Paličky jsem ty dva průkazné snímky umístil k mašině s pořadovým číslem Ju 52.4, viz první strana tohoto tématu.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 25 říj 2023, 21:10
od zbyna
Pěkné pěkné. Na tom novém obrázku PDC to vypadá, jako by měl mezi okny namalovaný barevný pruh a i kolem kabiny pilotů to nevypadá na stříbřenku.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 25 říj 2023, 21:19
od Pavel Klouček
Nedá se to vyloučit, ale taky se jedná o jediné nevlnité plochy povrchu, tak do toho může kecat i sluníčko nějak. Jinde to totiž vidět není.