Stránka 1 z 4
Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
05 kvě 2011, 07:04
od Petr Tomančák
Me 262 A a B
Je to sice taková tatarská směs v původním markingu i v markingu RAF, ale třeba se bude hodit
Petr
Jen pro úplnost seznam známých Me262B-1a/U1 a jejich volacích čísel
Red 4 - WNr.110307
Red 8 - WNr.110305
Red 9 - WNr.110306
Red 10 - WNr.110635
Red 12 - WNr.111980
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
05 kvě 2011, 11:52
od Petr Tomančák
Me 262 A V056
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
05 kvě 2011, 12:33
od Petr-Pb
Petr Tomančák píše:Me 262 A a B
v markingu RAF, ale třeba se bude hodit
Petr
Si piš, že se bude hodit! Dík moc
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
05 kvě 2011, 12:58
od Petr Tomančák
Petr-Pb píše:Petr Tomančák píše:Me 262 A a B
v markingu RAF, ale třeba se bude hodit
Petr
Si piš, že se bude hodit! Dík moc
Mám toho víc na brito luftwafácký Me 262 B
Petr
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
05 kvě 2011, 13:16
od Dolin
Poučte neznalého... tohle
Me 262 A V056 d.jpg je co??? Pokus o namalování maskování coby ptačího peří?
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
05 kvě 2011, 13:34
od Jakub Vilingr
Dolin píše:Poučte neznalého... tohle
Me 262 A V056 d.jpg je co??? Pokus o namalování maskování coby ptačího peří?
Jsou to nalepený proužky vlny a testovalo se tím obtékání draku. V056 byl prototyp nočního stíhače, který v průběhu zkoušek prošel množstvím modifikací...
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
05 kvě 2011, 14:11
od Petr-Pb
Petr Tomančák píše:Petr-Pb píše:Petr Tomančák píše:Me 262 A a B
v markingu RAF, ale třeba se bude hodit
Petr
Si piš, že se bude hodit! Dík moc
Mám toho víc na brito luftwafácký Me 262 B
Petr
RAFwaffácký se boudou hodit všechny, posbírals pěkný úlofky
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
06 kvě 2011, 05:19
od Petr Hobža
Jakub Vilingr píše:Dolin píše:Poučte neznalého... tohle
Me 262 A V056 d.jpg je co??? Pokus o namalování maskování coby ptačího peří?
Jsou to nalepený proužky vlny a testovalo se tím obtékání draku. V056 byl prototyp nočního stíhače, který v průběhu zkoušek prošel množstvím modifikací...
Na V056 se toho testovalo více. Kromě jiného i snížená směrovka a roztáčení kol podvozku při přistání
To obtékání draku se zkoumalo v souvislosti instalací anténího systému. Bylo to jen na pravé polovině směrovky a zádi trupu a pravé výškovce.
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
06 kvě 2011, 10:11
od Jakub Vilingr
Petr Hobža píše:Na V056 se toho testovalo více. Kromě jiného i snížená směrovka a roztáčení kol podvozku při přistání
To obtékání draku se zkoumalo v souvislosti instalací anténího systému. Bylo to jen na pravé polovině směrovky a zádi trupu a pravé výškovce.
Přesně jak říkáš náčelníku
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
09 kvě 2011, 12:08
od Archivář
Podle poslední publikace od Japo existovali další Me262B-1a/U1 těchto výrobních čísel:
W.Nr. 110 636 (zničena 27.3. 1945)
W.Nr. 110 378
Jelikož "červená 10" měla W.Nr. 110 635, celkem bych si vsadil, že zničená W.Nr. 110 636 měla "červená 11" (ale to je pouze moje hypotéza).
Zajímavá je rovněž výroba Me262B-1a/U1 - nejdříve se postavilo Me262B (na základě předělaného trupu Me262A), která se později znovu upravovalo na noční Me262B-1a/U1.
Martin Šíla
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
11 kvě 2011, 13:07
od Petr Tomančák
To jsou zajímavé informace. Už jsem začal po publikaci pátrat. Petr
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
11 kvě 2011, 13:37
od Petr Tomančák
Archivář píše:Podle poslední publikace od Japo existovali další Me262B-1a/U1 těchto výrobních čísel:
W.Nr. 110 636 (zničena 27.3. 1945)
W.Nr. 110 378
Jelikož "červená 10" měla W.Nr. 110 635, celkem bych si vsadil, že zničená W.Nr. 110 636 měla "červená 11" (ale to je pouze moje hypotéza).
Zajímavá je rovněž výroba Me262B-1a/U1 - nejdříve se postavilo Me262B (na základě předělaného trupu Me262A), která se později znovu upravovalo na noční Me262B-1a/U1.
Martin Šíla
Takže Tvá hypotéza Martine neplatí. Me 262 B-1a/U1 110 636 byla červená 9
Petr
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
11 kvě 2011, 14:03
od Petr Tomančák
A Me 262 B-1a/U1 110 306 byla podle všeho červená 6 !!! A ne jak je nahoře chybně uvedeno 9
Petr
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
12 kvě 2011, 11:13
od Archivář
Ahoj Petře,
myslím, že námáš tak úplně pravdu.
Podle zdrojů co jsem našel já, měla "red 9" W.Nr. 110 306, byla ukořistěny nejdříve brity, kteří jí pak předali američnům, kde létala jako FE 610.
10./NJG 11 podle některých zdrojů měla sedm kusů Me 262 B-1a/U1. Mě to vychází takto:
red 4 - W.Nr.110 307
red 8 - W.Nr.110 305
red 9 - W.Nr.110 306
red 10 - W.Nr. 110 635
red 12 - W.Nr. 110 980
??? - W.Nr. 110 636 (zničen 27.3. 1945)
??? - W.Nr. 110 378
W.Nr. 110 635 a W.Nr. 110 636 podle mého názoru k jednotce dorazili v jeden čas, proto by trupové čísla měla být "po sobě". Jelikož "červenou 9" měla W.Nr. 110 306, zbývá pouze "red 11", která se logicky nabízí (je samodřejmě otázkou, jaké označení měla W.Nr. 110 378)
Martin Šíla
Re: Me 262 A a B noční stíhač
Napsal:
12 kvě 2011, 11:58
od Petr Tomančák
Archivář píše:Ahoj Petře,
myslím, že námáš tak úplně pravdu.
Podle zdrojů co jsem našel já, měla "red 9" W.Nr. 110 306, byla ukořistěny nejdříve brity, kteří jí pak předali američnům, kde létala jako FE 610.
10./NJG 11 podle některých zdrojů měla sedm kusů Me 262 B-1a/U1. Mě to vychází takto:
red 4 - W.Nr.110 307
red 8 - W.Nr.110 305
red 9 - W.Nr.110 306
red 10 - W.Nr. 110 635
red 12 - W.Nr. 110 980
??? - W.Nr. 110 636 (zničen 27.3. 1945)
??? - W.Nr. 110 378
W.Nr. 110 635 a W.Nr. 110 636 podle mého názoru k jednotce dorazili v jeden čas, proto by trupové čísla měla být "po sobě". Jelikož "červenou 9" měla W.Nr. 110 306, zbývá pouze "red 11", která se logicky nabízí (je samodřejmě otázkou, jaké označení měla W.Nr. 110 378)
Martin Šíla
To je právě ten problém Martine. Některé publikace uvádějí u Me 262 B-1a/U1 110 306 červenou 6 a jiné červenou 9. Budu hledat, mám pocit, že na nějaké fotce to jde vidět.
Mám totiž červenou 9 u 110 636 a u Me 262 B-1a 110 378 mám červenou 11
Petr