Tak jsem dnes dostal do schránky nové Letectví a strašně se těšil jak si přečtu zajímavý článek o současném Izraelském letectvu. Bohužel jsem netušil jak strašně se mýlím. Tolik chyb v článku v časopisu, který velmi rád čtu mě nepříjemně překvapilo. Nevím z jakých zdrojů autor čerpal (nikde je neuvádí), ale některé údaje jsou zastaralé a některé naprosto chybné. Přitom z vlastní zkušenosti vím, že dnes již není problém získat spoustu informací přímo v Izraeli.
Tady je pár bot, které jsem našel v textu článku:
Dodávka Peace Fox II se týkala první várky letounů F-15C/D v roce 1981 a ne dodávek F-15A/B z přebytků USAF v devadesátých letech, to byla dodávka Peace Fox V
F-15C/D pojmenované Akaf (Káně) - všechny letouny F-15 verzí A/B/C/D nesou jméno Baz
První dodávka F-16A/B obsahoval celkem 75 strojů (67 verze A a 8 verze B) a ne 85 jak uvádí autor.
Na letounech Kfir jsou prý cvičeni piloti záloh - velmi nepravděpodobné, protože poslední izraelské Kfiry dolétaly v polovině devadesátých let minulého století.
Od roku 2000 probíhá modernizační program na CH-53 známý jako Yassur 2000 - tento program byl dokončen před rokem 2000. Tady je na místě zmínit to, že autor úplně zapomněl na program Yassur 2025, který se rozběhl nedávno.
Největší perly jsem ale objevil v tabulce:
115. tajeset se přezbrojuje na F-16I - hodně podivné, když se jedná o jednotku určenou pro výcvik vzdušného boje. Navíc autorovi jaksi vypadlo, že má ve výzbroji i Cobry AH-1. Jedinou nyní přezbrojovanou tajeset na F-16I je 201.
101. a 105. tajeset jsou již několik let homogenní jednotky vyzbrojené jednou verzí letounu F-16. 101. tajeset F-16C a 105. tajeset F-16D
127. tajeset vyzbrojená AH-64D/D-I - NEEXISTUJE, Apache mají ve výzbroji pouze 113. tajeset verzi AH-64D-I Sharaf a 190. tajeset verzi AH-64A Peten
Kdybych se dál snažil, tak toho asi najdu ještě víc, ale na to zatím nemám. Úroveň informací v článku mě velmi zklamala.