Stránka 1 z 2

LOCKHEED C-130 KARNAF

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007, 11:18
od Pasecka
Měl bych jeden takový delikátní dotaz. Nemá někdo fotku na stroj, který má pod kabinou číslo 106 a na SOP kód 4X-FBB??? Měl by pravděpodobně pocházet od Yellow Bird Squadron. A dále by mě zajímalo jestli je to C-130E nebo C-130H. Uvítám každou radu a pomoc.

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007, 14:05
od Tango
Mám jenom jednu fotku 106 z roku 1991.
106 je jeden ze dvou C-130H, dodaných v roce 1971. Zúčastnil se i operace v Enteebe.
Jestli je od "žlutých ptáků" nevím, tyhle transportní jednotky (stejně jako vrtulníkové) jdou trochu mimo mě.

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007, 14:36
od Pasecka
Já nevím...chtěl bych si postavit C-130 Karnaf 1/72 ze stavebnice Italeri (kvalitu kitu teď nehodnotím) a sehnal jsem obtisky Microscale (díky Falcone...posílám zpět co jsem slíbil) a v návodu je normálně kamuflovaný stroj (jako na obrázku, který přikládám), ale pochopitelně má označení (106/4X-FBB) a je bez vlajky na SOP. No a rád bych měl tento stroj nějak zdokumentovaný. Nerad bych totiž stavěl nesmysl.

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007, 15:29
od Tango
Ony všechny Herculesy původně byly v klasické třítoónovce a na šedo byly někdy na přelomu 80. a 90. let přestříkány jenom dva kusy (106 a 108). Zkusím ještě v rychlosti zapátrat, jestli ještě něco najdu na netu.

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007, 15:40
od Tango
Tak mrkni sem: http://www.airliners.net/search/photo.s ... humbnails=

"stošestka" tam je na několika fotkách v tříbarevné kamufláži. Ale jestli je to ta samá mašina jako v tvém návodu, za to bych ruku do ohně nedal - tahle totiž nese imantrikulačku 4X-JUB :? No, třeba ji kluci izraelský změnili... :-D

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007, 17:22
od Pasecka
No nechci dělat ukvapené závěry, ale ani číslo 102 ani 106 podle těch schémat neodpovídá skutečnosti. Takže buď je schéma z obtisků i z publikace vymyšlené a nebo to prostě přemalovali. No ale když tak koukám na ty fotky, tak to asi fakt přemalovali. Protože jednou je číslo 102 bez hvězd a označení 4X-FBA a jednou ty hvězdy má a označení také. Na jiných fotkách zas Kurnas s číslem 106 má na sobě kresbu Yellow Bird Squadron a na jiných fotkách je (asi ta samá mašina) se znakem Flying Elephant Squadron...takže já už fakt nevíííííím. :? Asi budu věřit návodu u obtisků no.

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2007, 10:45
od Pasecka
Tak se zdá, že mě kolega Falcon přivedl na zajímavou stopu. Karnaf s označením 4X-FBB je na světě, ale vše je jako vždy trošku jinak.

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2007, 15:13
od Tango
Člověče, já nevím. Na tvém obrázku je popis, že se jedná o C-130E, ale v knížce Fly with Israeli Air Force je napsáno, že to je C-130H. Tak teď jsoëm z toho docela zblblej... :?

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2007, 15:34
od Falcon
Tady je oficiální registrace v Izraeli.Podle ni je to verze H

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2007, 15:51
od Pasecka
Tango píše:Člověče, já nevím. Na tvém obrázku je popis, že se jedná o C-130E, ale v knížce Fly with Israeli Air Force je napsáno, že to je C-130H. Tak teď jsoëm z toho docela zblblej... :?


já už jsem zblblej úplně ze všeho...asi opravdu uvěřím návodu z obtisků Microscale a udělám to podle nich :?

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2007, 15:57
od Pasecka
Stejný stroj tentokrát jako C-130H...prase aby se v tom vyznalo :grin:

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2007, 07:55
od Tango
No, jelikož autory knížky Fly with the Israeli Air Force jsou Ofer Tzidon a Shlomo Aloni, tak já osobně bych jim věřil (kdo nic neví, musí všemu věřit :grin: )

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 07:01
od Martin P
Mašina, kterou tady rozebíráte je opravdu druhý do Izrale dodaný Hercules. Jedná se o verzi C-130H (106/4X-FBB/4X-JUB). Zmatek v označení letadel vznikl tím, že zhruba od poloviny devadesátých let operují obě tajeset jako jedna jednotka a stroje nesou na směrovce na jedné straně znak Yellow Bird Squadron a na druhé znak Flying Elephant Squadron. Z fotek je to jasně patrné. Teď jde jen o to z jakého období budeš stavět model. Protože mašina létala nejdříve v tříbarevné kamufláži s velkým znakem International Transport Squadron, pak jí přebarvili na šedo a nyní létá v znovu v tříbarevné kamufláži. Zkusím doma ještě najít nějaké fotky.

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 10:44
od Pasecka
Martin P píše:Mašina, kterou tady rozebíráte je opravdu druhý do Izrale dodaný Hercules. Jedná se o verzi C-130H (106/4X-FBB/4X-JUB). Zmatek v označení letadel vznikl tím, že zhruba od poloviny devadesátých let operují obě tajeset jako jedna jednotka a stroje nesou na směrovce na jedné straně znak Yellow Bird Squadron a na druhé znak Flying Elephant Squadron. Z fotek je to jasně patrné. Teď jde jen o to z jakého období budeš stavět model. Protože mašina létala nejdříve v tříbarevné kamufláži s velkým znakem International Transport Squadron, pak jí přebarvili na šedo a nyní létá v znovu v tříbarevné kamufláži. Zkusím doma ještě najít nějaké fotky.


No já se rozhodnul, že to bude 4X-FBB s tím velkým znakem International Transport Squadron. Takže tohle už bych měl ujasněné. Ale mám ještě takové tři dotazy. Ten znak International Transport Squadron na SOP byl z jedné nebo z obou stran? Bylo na přídi trupu to číslo 106? A nakonec...měl ten Hercules na vrcholku trupu takovej ten válcovej výstupek??? Jinak už mám asi představu jak by to mělo vypadat. Za případnou pomoc mockrát děkuju.

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 12:14
od Tango
Pasecka píše:Ten znak International Transport Squadron na SOP byl z jedné nebo z obou stran? Bylo na přídi trupu to číslo 106?

To, co teď napíšu nemám ničím podložené a budu vycházet jen z izraelských zvyklostí: podle mě v obou případech zní odpověď ANO.

Pasecka píše:měl ten Hercules na vrcholku trupu takovej ten válcovej výstupek???

Těžko říct, na fotkách z roku 1990 a novějších není, ale jestli tam dřív byl nebo nebyl opravdu netuším, je mi líto :x