Na obchodnú inšpekciu by som sa určite obrátil minimálne by som ich požiadal o radu.
Z vlastnej skúsenosti - a nie iba jednej - viem, že treba sa aspoň poradiť s inšpekciou na čo všetko máš nárok a ako to presne žiadať a podobne... a vyzbrojený informáciami ísť tvrdo do toho... Zatiaľ som nič nemusel riešiť nejakou súdnou cestou alebo podobne, občas stačilo pri rozhovore s obchodníkom "nenápadne" vsúvať vetičky typu "konzultoval som môj problém so Slovenskou obchodnou inšpekciou...", "podľa SOI je postup takýto..." a veľa dovtedy neriešiteľných problémov a reklamácí zrazu išlo promtne na mieste a ihneď vyriešiť... Ak to nejde ani takto, tak natvrdo im vymenovať to čo porušili, že to hlásiš na inšpekciu a ver, že to zaberá...
Raz som riešil vadnú grafickú kartu v PC... prehrievala sa lebo mala vadný ventilátor podľa všetkého... zaniesol som ju do predajne na reklamáciu, že na to pozrú a dajú mi vedieť telefonicky... priznám sa, že som na to aj zabudol, ale neozvali sa mi v lehote 30 dní, spomenul som si na tú reklamáciu až možno po nejakých 35-40 dňoch, bol som myslím odcestovaný, tak som vyslal do predajne manželku s tým, že je po lehote nech láskavo vrátia peniaze. Manželka prišla a najprv sa jej snažili nahovoriť, že karta tam bola v lehote, len my sme si ju neprevzali a preto peniaze nevrátia, ale musíme si prevziať kartu, ale že tá naša nešla opraviť, tak, že prišiel náhradný kus... vtedy mi manželka zavolala z predajne, že čo sa deje a že karta, ktorú jej dávajú na prevzatie je bez originál balenia len v nejakom vrecúšku a dosť zaprášená... bolo mi jasné, že sa mi snažia nastrčiť nejakú používanú, tak som povedal manželke nech nič neprevezme a že ďalšie riešenie bude cez inšpekciu a prípadne právnika... na to sa jej snažili nahovoriť, že keď si kartu neprevezme, tak nemáme nárok už na nič, našťastie sa nedala oklamať a z predajne odišla... a čuduj sa svete ani poriadne neprišla domov, už jej volal majiteľ tej predajne, že nech nevolá žiadnu inšpekciu, že to je nedorozumenie a že karta sa už nevyrába a preto prišla staršia a bla bla bla ale hlavne že je ochotný vrátiť peniaze... Takže postrašenie inšpekciou naozaj zaberá, akurát ten obchod už odo mňa nedostane zarobiť ani cent