Ty jsou zhruba dvě. Myslím si, že právě základ musí také dobře krýt – pokud bude flekatý, bude flekatá i barva na něm. Pokud se v tomto pletu, tak mě opravte.
Použil jsem černou syntetiku Agama. Z bílé bary mám totiž puding, takže myslím, že je po ní. Asi jsem z víčka plechovky po otevření jednou setřel olej, který tam následně chyběl. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Někdo pod olejovky používá jako základ i tu černou, tak to risknu a uvidím, co to udělá. Figury jsem zatím nechal tak (pouze surfacer), uvidím, až co udělá to vybavení. Zbraně by to mohly přežít, no a zbytek, to se uvidí. U zkušebního ksichtíku se mi zřejmě podařilo zalít všechny detaily, nicméně budu pokračovat a uvidím, jak to nakonec dopadne. Vzadu mám ještě další dva pokusné králíky v 1/72.
Pomalu tomu barvení snad přicházím na kloub. Položit štětec, jemně přitlačit a táhnout – barva se z něj vymáčkne a zůstane kde má – na barvené ploše. Použil jsem plochý štětec Italeri (myslím 00), asi si pořídím ještě dva různé.
Můžete mi jen někdo prosím osvětlit jednu věc, týkající se barvení olejovkami?
Jde o pravidlo, že:
- nezředěnou barvu je možno natřít na nezředěnou
- ředěnou barvu je možno natřít na nezředěnou
- nezředěnou barvu není možno natřít na vrstvu ředěné (nechytí se)
To se týká barvení i po zaschnutí podkladové vrstvy, nebo třeba jen když se maluje „wet on wet“? Asi bych na to přišel, ale jestli můžete, prosím poraďte.
Foto níže:
"Ach ano, pouhá pěchota - ubozí žebráci." Plautus Titus Maccius
....................
Jsem člověk, který si rád nechá poradit, i když to nejdřív stejně zkouší po svém.
....................
Jsem člověk, který si rád nechá poradit, i když to nejdřív stejně zkouší po svém.