Jak jistě všichni víte, minulý víkend na trati v katarské poušti měla debut nová třída nahrazující dvoutaktní 250.
Třída vznikla ve snaze snížit náklady na závody. Motor je jednotný a to od Hondy (na základě CBR 600rr z SSP). Je to tedy řadový čtyřválec s čtyřventilovou technikou a rozvodem DOHC. Otáčky jsou omezené na 16000 a motory musí vydržet 3 závodní víkendy, což by mělo znamenat nějakých 1500 km. Motory jako takové se losují (osobně si to nějak nedovedu představit, že by něco ve stylu binga?). výkon takového motoru měl být přes 150 koní, ale vzhledem k nutnosti vydržet 3 víkendy je to okolo 135 -140 (u některých motorek ze serie SS jsem zaznamenal i 150 koní, takže moto2 asi neni takovej zázrak).
To hlavní o co tu jde jsou podvozky a ty vyrábí několik firem (prý 14 a první závod jelo 41 jezdců). Koncepce jsou různé, někde preferovali trubkové rámy a kyvky, jinde hliníkové odlitky a někde kombinaci těchto řešení. Některé týmy mají nyní obsazené třídy Motogp a Moto2 a na jejich materiálu jsou vidět shodné rysy. Například Tech3 moto2 vypadá jak Yamaha M1 a to jak podvozek,tak i kapoty. Stejně tak i Scot Force 210 vypadá jak Honda RC212 z roku 2008. Suter zase jakoby z oka vypadl motorce Ilmor X3, taky aby ne, když obě dělala dílna Suter racing technology
Jak dopadl závod? pěkná bitka, kdo viděl potvrdí. Nakonec se podařilo vyrovnat pole, ale zase na druhou stanu byl to jen jeden závod a je těžké soudit. Vyhrál nakonec poměrně neznámí japonec Shoya Tomizawa na motocyklu Suter MMX (této firmě to přeju, protože po útrapách v motogp raději odstoupili ze šampionátu po pár závodech, prostě nebyly prachy...) Nakonec v prvnim závodě bodovali i oba naši jezdci Abrahám (RSV) na 14. a Pešek (Moriwaki) na 15. místě.
Přidám sem přehled těchto strojů, rád bych k nim i něco napsal, ale info je málo