Tým herze Banderase zatím na výraznější úspěch také čeká i když Kenny Noyes na sebe už pár výkony upozornil na úplné špici to zatim nestačí. Firma Harris, která dělala podvozek je jedna z těch nejpovolanějších, maji na svědomí třeba WCM 990 (se kterým byla spojována i Blata) nebo například v devadesátých letech byla možnost vidět na dráze v pětistovkách podvozky od této firmy s motory Yamaha YZR
Přílohy
Naposledy upravil Charon dne 02 srp 2010, 17:49, celkově upraveno 1
Pověstná německá preciznost se začíná vyplácet i na tomto stroji, od Mugella, kde Gadea dojel druhý jsou jejich motorky vidět v první desítce a pohled na ně je zajímavý. Motorka se povedla i vzhledově a má asi nejlepší aerodynamiku ze všech, protože motocykly Kalex jsou vždy na čele v top speedech (mugello 284)
Dvorní ladič Hondy - Moriwaky se nemohl nechat vyšachovat z tohoto šampionátu a jako již několikrát zabudoval do vlastního podvozku motor Honda (i když je spojen i se Suzuki a Kawasaki) a po vzoru jejich vlastního projektu motogp je na světě i moto2. Zatím vévodí celkovému hodnocení šampionátu s Toni Eliasem. Pro závod v Indi pojede na tomto stroji i Roger Lee Hayden na divokou kartu
Mz se do moto2 pustila také s vlastním strojem, nejprve byl jako základ stroje vzat CBr600 od týmu Stiggy SS team a na tom najeli několik km, potom se na tomto stroji objevil i nový trubkový rám, potom se přidala trubková kyvka a nakonec se výfuk přesunul na pravý bok, ale to bylo hlavně kuli novým kapotám (které mi připomínaji Aprilii RS3) a motorka, tak dostala konečně vlastní originální tvary. V průběhu sezony ještě motocykl dostane také hliníkový rám vlastní konstrukce a motocykl by měl konečně tímto krokem schodit i přebytečná kila. Ovšem finanční situace neni vůbec růžová, tak se neví, jestli vůbec dokončí sezonu s plným počtem závodů. Byla by to škoda, kdyby se to nepovedlo, protože na motorce je vidět vzrůstající tendence výsledků a když prší je Tonda Westů k neporažení, bohužel zatim v závodě nepršelo...
Přílohy
původní stroj
zatim poslední verze
Naposledy upravil Charon dne 31 črc 2010, 15:05, celkově upraveno 1
RSV, která již není ve startovním poli máme spojenou s týmy Ab Cardion a týmem J. Martineze. Oba týmy od RSv utekly a Ab Cardion nyní sedlá stroj FTR tým J. Martineze sedlá stroje Sutter MMX. Důvodem odchodu obou týmů ke konkurenci bylo, že značka dále podvozek nevyvýjela a nebyl tedy žádný pokrok v rychlosti stroje, který se propadal polem. Problém tohoto podvozku byl v jeho hmotnosti + 10kg, takže na rovinkách byl tento motocykl daleko nejpomalejší (v Jerezu jezdil Kalex okolo 265 km/h a RSV 235....). Ono se ani neni co divit hmotnosti srovnejte množství materiálu na rámu MZ a RSV a to MZ má taky problémy s hmotnostní. Podle mého názoru by RSV vyhrálo cenu za ošklivost, desing byla hrůza (hladké přední kapoty ve spojení s podsedlovkou z RSV4), rám byl,ale dílem sám o sobě
Přílohy
Naposledy upravil Charon dne 31 črc 2010, 15:07, celkově upraveno 1
Scot Force GP210, tak zní název tohoto San Marinského stroje. Bohužel i přes nemalé prostředky, které do projektu zatím šly (i podpora san marinské vlády) se motocykl neukázal jako povedený a výsledky okolo 20 tého místa to jen dokládaji. V sedle je možné vidět Nicollo Canepu a ještě před nedávnem jsme na motocyklu mohli vidět i A. de Angelise, který ted zaskakuje za Aoiyamu v MGP. Tento stroj existuje (nebo spíš existoval) ve dvou exemplářích a jeden je v tuto chvíly po totální nehodě, takže jezdí jen Canepův stroj, tým toho využil a s novými poznatky vyvíjí jiný stroj, který by měli brzo nasadit
Sutter MMx, tento stroj je ve startovním poli zastoupen nejvíce stroji. Jeho výhodou je konkurenceschopnost při přijatelné ceně. Ale podle mého názoru toto rozšíření také brání tomu, aby někdo útočil na titul, všichni maji stejný stroj a díly dostávaji současně, takže to nemusí být nutně včas a konkurence je dožene. při pohledu na tento motocykl si určitě všimnete podobnosti se strojem Ilmor X3 na kterém jel dva závody v roce 2006 Garry McCoy a který se bohužel vzdal své účasti v MGP v následujícím roce. Zadní kyvná vidlice je hodně podobná té, se kterou jela v roce 2006 Kawasaki, což je logické, protože tahle firma jim udělala celý rám, tady je vidět, že to nejsou zelenáči
Tech3 Mistral 610, to je celý název stroje pro moto2, který si udělal tým z Motogp - Tech3. Na fotkách a videích tohoto stroje můžete vidět i některé machaniky spojené s Edwardsem nebo Toselandem. I proto řikaji, že to je jejich malá M1, jen s motorem honda. Podobnosti tvarů s Yamahou M1 05 si určitě všimnete, stejně jako podvozku, který se na první pohled zdá stejný
Přílohy
Naposledy upravil Charon dne 31 črc 2010, 15:08, celkově upraveno 1
Prozatím poslední motocykl, který sem dam pod podrobnější přehled je motocykl TSR.6, nebo jak se mu nyní říká MotoBi. Motocykl má původ v japonsku a udělal jej právě fitma TSR, která je s GP spojená (měli vlastní tým v 500 a vlastně jezdily na motocyklu na bázi NSR 500V). V závodech je motocykl docela dost vidět, až překvapivě, vzhledem k nákladům na stroj a době vývoje
Vyrus 986 M2, jak zní název tohohto skvostu. Motorka je v tématu o moto2 ne náhodou, ale zcela záměrně. Protože firmička Vyrus včera (26.1.2011) ukázala světu svoji ideu - jak má vypadat motorka pro Moto2. Motor je stejný jako u všech moto2 mašin, takže Honda CBR 600RR, výkon cca 135 koní. Co je ale nejzajímavější je její podvozek. Rám je koncepce omega, podobný podvozku Bimoty Tesi, takže kyvka vzadu i vpředu! Koncepce ala Bimota by byla, ale její technika je o 20 let dál, než v případě Tesi 1D. Co mě zarazilo jsou rozměry motorky, hrozně malá. A Desing?? to nemá smysl řešit, pro mě to nejhečí, co letos kdo ukázal světu - podívejte se na vejfuky pod sedlem a technická krása neni potřeba rozmazávat. Když najdou tým, kterej by jí od nich koupil, je motorka schopná ihned závodit. Co je zajímavé pro sběratele je ovšem fakt, že brzo by se k závodáku měla připojit i motorka se světalama (chtěl jsem napsat sériovka, ale v tomhle případě spíš kusovka) pro silniční ježdění. Cena nebude asi příliš veselá, protože v případě 987 C3, což je sestra vyobrazená v tématu - netradiční bajky, která v nejlepší možné verzi s kompresorem má 211 koní a je tak nejsilnější motorkou co se dá koupit, bohužel stojí asi 2 100 000 kč, základní verze jen 44000 liber (cca 1 350 000)
Trochu se rozepíšu o koncepci přední vidlice. Problém klasických, teleskopických vídlí je fakt, že se motorka při brždění potápí a tim přední vidlice při ponoření nemůže absorbovat rázy od nerovností a jde to všecko do rukou (nehledě na další části motorky). Ponořování má vliv i při brždění v zatáčce, protože když vezmete za brzdu vznikne problém bud smykem nebo taky tim, že propruží a když se vrací po odlehčení brzdy neni na přednim kole dost váhy a kolo uskočí a ztratí přilnavost. Tento problém prý tato koncepce pružení zcela eliminuje. Pro hovoří i větší rychlost v zatáčce a hlavně v nájezdu do zatáčky, zase na to má vliv vidlice fitrující nerovnosti a ne energii při brždění.Ovšem škarohlídí právem hlásí, že pokud to je takový zázrak, proč to dávno nejezdí v motogp. Na jejich stranu se přiklání i fakt, že může nastat v mezní hranici zacházení pilota s motorkou k nedůvěře k chování předního kola, protože u klasických vidlic je výhoda toho, že prostě cejtíte celym tělěm co se s kolem děje (samozřejmě pokud máte podvozek nastaven na sebe, svojí váhu, styl jízdy atd), což testovačům jezdícím na motorce této koncepce trochu vadilo, na druhou stranu jich dost řeklo, že jde jen o zvyk.