Stránka 1 z 7

Suzuki GSV-R a GSX-RR

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 10:30
od Charon
Na přání zařazuji další bajk a tím je Suzuki GSV-R

Vše začalo v roce 2000, to se o novém Motogp Biku začalo nahlas hovořit v médiích. To Suzuki tvrdila, že motorku nasadí až na sezonu 2003 a že objem motoru bude 910 (podle některých zdrojů, jiné mluvili o 990), výkon motoru měl dosahovat 210 koní. Koncepce motoru byla také ohlášena a šlo o čtyřválec do V (ovšem o úhlu sevření se nemluvilo, to až později) a plán byl nasadit nový motor do podvozku 500. Takový stroj dostal označení XRE0. A v této době dostali i jezdci Telefonica Suzuki možnost výběru, bud budou jezdit na RGV500 nebo sednou na XRE0, která ještě ani neexistovala, ale dávala lepší naději, když už 500 byla vlastně jako projekt mrtvá.


Na podzim roku 2001 se objevily i první fotky nové motorky, tentokrát v karbonových kapotách a fotky motoru - viz příloha

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 10:35
od Charon
Po té se ke konci sezony objevili fotky motorky v karbonový kapotách, ovšem už v akci. Motorky se testovali na japonských tratích a později s duem telefonica na Sepangu a později samozřejmě i IRTA testy. Motorku si vyzkoušeli Y.Kagayama (4), A.Ryo (1) a jezdci 500 K. Roberts(10) a S. Gibernau(15)

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 10:48
od Charon
Už tu máme první ostře nasazenou v ofic barvách, jde o XRE0 (GSV-R 990). S jezdci K. robertsem - 10, S.Gibernauem - 15 a A.Ryem - 33. Celou sezonu na motocyklu absolvovali K.Roberts a S.gibernau zatímco A.Ryo absolvoval jen určité závody na divokou kartu s cílem přivést data pro vývoj a případně i nějaké body, nejprve jel v barvách Telefonica (jen Suzuka) a později v barvách Suzuki. A právě v suzuce dojel Ryo na 2. místě za Rossim, kde to dlouho vypadalo dokonce na výtězství, ale rossi pak převzal vedení a nevzdal se ho, když oba dva stálý jezdci nedojeli po pádech v mokrém závodě. Nejlepším dalším umístěním bylo pak 3. místo K. Robertse v Riu a několik míst těsně pod bednou

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 10:50
od Charon
V závodech, kde byla větší teplota vzduchu (philip Island, Assen a další) se přicházelo s jednoduchým řešením, tady je

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 10:54
od Charon
Ke konci sezony (v někerých závodech) se změnila trochu i aerodynamika, když byla poupravena přední část moto, trochu bachratější v oblasti rukou

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:02
od Charon
Dalším krokem ve vývoji byla XRE1. Ta bohužel nedosáhla ani takových dílčích úspěchů jako její předchůdce a stala se tak nejneúspěšnější GSV-R vůbec (zatim). Na začátku sezony jela motorka se sáním v kapotě později ji nahradilo sání jako u její nástupkyně, tj. pod bradou masky. S motorkou jeli k. roberts a J. hopkins, motorka byla nespolehlivá a někdy i zákeřná. Jeden komentátor se o ní vyjádřil- Je jak počítač s virem, většinu času funguje správně a v nejnevhodnější dobu nastane chyba je po nadějích. - problém byl zřejmě v elektronice, bylo jí moc a když nastal problém nikdo nevěděl kde ho začít hledat. Na fotkách si všimněte výfuků, někdy měla trumpetku, někdy i tlumič ovšem přesně závody neřeknu dál moje pamět nesahá...

Tady na fotkách je předsezonní bajk

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:04
od Charon
model 2003 v barvách 2003, ovšem sponzor utekl a suzuki to táhla ze své kapsy

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:06
od Charon
Toto je již zmíněná pozdější verze se změněným sáním

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:09
od Charon
2003 vs.2003 a schéma výfuků z pitwalku

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:15
od Charon
XRE2, model 2004. Tento bajk byl už vidět více a dokonce na sebe upozornil i v některých závodech vedením (Rio), nejlepší umístění bylo 6 místo (Rio) - K. Roberts. koncepce nezměněna, jedná se o vylepšený model 2003. Jezdci K. roberts, J.Hopkins

Na foto moto z ofic fotek, ovšem nasazená motorka vypadala trošku jinak

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:16
od Charon
nasazená v 2004 byla tato

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:20
od Charon
Model 2005 zpočátku nesl označení XRE3, ovšem po několika závodech se přešlo zpět na model XRE2 s několika vylepšeními z XRE3 a takto vzniklý bajk nesl označení XRE2.3, později dostal i jinou aerodynamičtější přední masku, podobnou 06ce.
Jezdci K.Roberts, J. Hopkins

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:23
od Charon
Na domácí závod obou pilotů byl dokonce motocykl i přelakován do barev Red Bull, ovšem jen pro tento závod, škoda, vypadala pěkně

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:28
od Charon
Tady je již zminovaná s přepracovaným sáním a vlastně i kapotami a rámem. Na ní jsme mohli vidět i Ch.Vermeulena a Curtise Robertse když se oba vystřídali za zraněného Hopkinse

Re: Suzuki GSV-R

PříspěvekNapsal: 28 srp 2009, 11:34
od Charon
Hybrid mezi 05 a 06 se objevil po sezoně 05. Na moto je již změněný rám a výfuky, ovšem napasováno na kapoty 05. Motor již měl pneumatické ovládání ventilů a dosahoval už udávaných 240 koní