Stránka 1 z 10

Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 11:12
od Charon
Další továrnou, která se vrhla do nové soutěře byla Ducati. Stalo se tam v sezoně 2003, kdy po roce testů postavili svuj bajk proti konkurenci. Je nutné říct, že zaskočili všechny svou rychlostí a řevem Svojí motorky. Dokonce v 6. závodě slavili první výtězství, ovšem to bylo na delší dobu také jediné.

Jak to začalo?? Ducati přijala výzvu a vrhla se do projektu pro novou třídu. Ale jakou koncepci zvolit? Dvouválec by byl v rámci značky tradiční pojetí, ale v té době věděli, že by postupně na konkurenci neměli, přece jenom z více válců se snadněji získává výkon. Tak padla volba na motor Testastreta jako základ, ovšem ne na jeden, ale na dva spojené klikovkou, samozřejmě se i zmenšil objem jednotlivých válců, celkem na 989 Jelikož má motor 4 ventily na válec, tak v celém motoru se jich 16, odtud -sedici v názvu, což je italsky 16. Tradice ale velí v dalších věcech a to Desmodromický (odtud Desmo- v názvu) rozvod ventilů (nucené otevírání i zavírání) a v konstrukci podvozku na trubkový rám. U prvního prototypu byl na výfuku i tlumič, ale když se pro sezonu 2003 změnila pravidla (+10db na 130), zkusili ho sundat a stále hlukovou normu nepřekonali a navíc bez tlumiče byl motor výkonější.

Jezdci: V.Guareschi, T.Bayliss (po ukončené sezoně SBK)

Foto: první prototyp se zelenou Infostradou

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 11:20
od Charon
Dále se po nějaké době objevily tyto fotky, stejné mašiny, ale už oficiálně představené s modrou Infostradou, technicky byli motorky stejné, jen se trochu změnila podsedlovka

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 11:21
od Charon
Takhle se měnily vejfucky už při testech

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 11:25
od Charon
Fotky z prvního předvedení široké veřejnosti - GP Itálie - Mugello 2003

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 11:32
od Charon
Testy zima 2002/03, Loris na bílé Ducně, jen kuli tomu, že nesměl, protože byl smluvně vázán ještě s West honda Pons. Další fotky po začátku roku 2002, kdy ducna ještě neměla sponzora

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 11:53
od Charon
model 2003 - GP3

Při prvním závodě, první stupně výtězů a při šestém ostrém startu první výtězství! Na téhle mašině jezdili Troy Bayliss a Loris Capirossi, oba během sezony 2003 mnohokrát stáli na stupních výtězů. Továrna před sezonou prohlašuje, že jejich jezdec skončí do 3. místa, spletli se Loris byl 4., ale i troy byl v první desítce (6.)

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 11:55
od Charon
Jedno puzzle z GP3 a nějaký detaily

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:12
od Charon
model 2004 - GP4
Základ zůstal, ovšem změn taky docela dost, Do další sezony šli s nejsilnější motorkou té doby, ALE kontrola trakce nebyla tam, kde je dnes, stejně jako pneumatiky. Takže problém najednou i přes ohromný výkon nebylo plně konkurenceschopná, protože ho nedokázala přenést, při každém přidání plynu se motorka kroutila, navíc pocit jezdce z motorky byl také najednou špatný, přední vidlice prý byla nečitelná, to se vyřešilo až později, ale to už byla sezona fuč(dokonce se při některých závodech i stalo, že jezdci dostali na výběr s čim chtěji jet jestli s 03 nebo 04...). Nakonec z této sezony byli jen dvě bedny - Philip Island (Capirossi) a Valencia, kdy Bayliss ukončil účinkování v továrním týmu ducati. V této sezoně se představil i soukromí tým a D´Antin, ten neměl dlouho sponzora a jak jsou tyto závody nákladné ani nemluvě... ovšem dřív než tovární tým se na bednu dostala motorka ze soukromích rukou R. Xaus (Katar), druhý jezdec týmu N.Hodson se po sezoně vrátil zpět do SBK (US AMA SBK), když v gp neudělal jediný kloudný výsledek

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:16
od Charon
D´Antin
Ducati Desmosedici GP3

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:20
od Charon
Ještě jsem zapoměl u modelu 2004 na výfuky, protože i ty se měnili v sezoně za propustnější 4 laufovou verzi, tak jak ji známe z modelu 1/12

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:26
od Charon
model 2005 - GP5

V podstatě jde o vylepšený model 2004, konečně ho ve vývoji dohnaly pneu (změna na Bridge) a odpružení (ohlins). Jezdecké duo se změnilo za Baylisse je tu Checa a v satelitním týmu jede pouze jeden jezdec R.Rolfo. Sezona i když se z počátku nezdá byla nakonec docela úspěšná když u nás v brně a na Sapangu Loris vyhrál a to docela suverenim stylem

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:29
od Charon
D´Antin - GP4

černá verze pro testy, červená závody

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:38
od Charon
Model 2006 - GP6

doznal dílčích změn, spíš se soustředili na vyladění než změnu koncepce. pěkný barvy na motorce byli k vidění na okruhu v Mugellu při gp. Motorka měla na titul, ale pád v Catalunyi ho zhatil, Loris zraněn. Motoka se podívala několikrát na stupínek nejvyšší např. Jerezu, Brně.. pokaždés Lorisem. gibernau už má vše za sebou a v sezoně 2009 to jen dokázal.. Satelitní tým nebyl moc vidět na čele, spíš byli rádi za body

Jezdci: L.Capirossi, S.Gibernau, A.Hofmann, J.LCarodoso

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:42
od Charon
D´Antin 2006 - Desmosedici GP5

Re: Ducati Desmosedici

PříspěvekNapsal: 07 srp 2009, 12:55
od Charon
Model 2007 - GP7

Titul je tady!! ducati s novou třídou nezahálela a osmistovku testovala od začátku sezony 2006 sice v ústraní, ale testovala a když ji poprvé dali Lorisovi na testy (Brno 2006, pondělí po závodě) jezdil o vteřinu pomaleji než na litru!!! Yamaha zde také zkoušela svuj protyp, ale byla o další 3 vteřiny zpět. Ducati tak šokovala svět. Navíc pro novou sezonu přišel nový pilot C.Stoner a výsledek byl nadosah, ten byl sice znám jako rychlí jezdec, ale dost padal, naštěstí v roce 2007 na pády zapoměl a vyhrál co se dalo. Loris již nebyl na úplné špici i když jednou vyhrál, prostě nestačil. Zajímavost, když v sezoně 07 ostaní koukali Ducati do výfuku a divili se nad rychlostí stroje, podali ostatní týmy protest, že prý ducati používá stále litrový motor, několikrát i komise FIM motor přeměřila a zjistili že objem je opravdu jen 800, i když top speed je 340. Klíč k úspěchu je právě desmo rozvod, ten jak jsem již psal má nucené otevírání, ale i zavírání ventilu, tímpádem nejni problém udělat 19000 ot/min, když ostatní se s těží dostali na 17000 (limit pružinově zavíraným ventilů, pak jednoduše nestíhaji, proto mají všichni ted pneumatické ventili mimo ducati). Před sezonou 07 se strhl i boj do druhého týmu, protože bylo jasné, že musí dostal kuli předpisum model GP7.

Jezdci:C.Stoner,L.Capirossi, A.Hoffmann, A.Barros