Stránka 1 z 12

Honda RC211V, RC212V a RC213V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 18:39
od Charon
Snad to trochu pomůže, stejně jako M1, pro lepší orientaci a inspiraci na další verze motorek

PROTOTYP - 2000

Honda představila motor pro třídu Motogp v roce 2001, o motoru psali, že má objem 820ccm, ovšem byl to jenom kec využito bylo všech 990 ccm, povolených pro novou třídu.Zajímavostí je, že válce motoru nebyly stejně veliké, přední válec ve srovnání se zadním byl menší (ale u ostř nasazené motorky, snad byli stejné) a motor jako celek byl navržen velmi kompaktně, protože byl o 10% větší než u 500 a vměstnal by se do kulového prostoru. Výkon měl dosahovat až 248 koní (prý reálných a změřených), ovšem když na to sedl Valentino i Tohru Ukawa vyžádali si snížení výkonu ve prospěch točivého momentu, takže se snížil na pouhých 230 hřebců. Podvozek vycházel z NSR 500, ovšem hoodně moc upraven. Kapoty u této motorky byly také velmi kompaktní, asi až moc, poněvač je pak upravili na Valeho žádost, prý se za ně nevešel a na budíky koukal přes plexi

KIT:ST27 transkit + NSR 500

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 18:43
od Charon
Další prototyp, tentokrát v barvách Repsolu, ale všimněte si polohy vejfuků a tvaru podsedlovky, byla testována v japonsku, snad v otevřené třídě tamních SBK

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 18:51
od Charon
Další testy tentokrát i s Valem v sedle, samozřejmě i Tohru Ukawou, ovšem pod oficiální hlavičkou. výfuky se přesunuli na konečné místo, jenom s tím rozdílem, že spodní hrana tlumiče výfuku byla rovnoběžná se spodní hlanou podsedlovky, pozdější testy byly už se ukrytým laufem v podsedlovce jako na modelu 2002ky

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 18:55
od Charon
K testovačkam bych ještě dodal tyto zajímavosti. je zde vidět Valentino v sedle, při prvním testu RC211 (vztahuje se k prvnímu příspěvku) a na dalších je vidět verze pro vytrvalostní závody v sedle s Mickem Doohanem, nevim jestli ji nasadili i v závodě...

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:00
od Charon
IRTA testy Catalunya 2002, ve kterých Valentino na Rc211 vyhrál před Lorisem na NSR 500 a 3. byl Ukawa na RCV

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:07
od Charon
Výstavní Bajk, stejné jako prototyp, zřejmě jen přebarvená, byla k vidění i v Praze na Motocyklu 2003, kdyby jste někdo měl fotky a detaily sem s nima, já mam jen pár obyč vyvolanejch

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:12
od Charon
První, která vyhrála. Tohle je motorka určená na vodu, proto má větší kryty rukou, nasazena byla v Suzuce

Celkem tahle motorka v roce 2002 vyhrála 14 GP (11 Vale, 2 Barros, 1 Ukawa)

Jezdci: V.Rossi, T.Ukawa, A.Barros (od Gp Pacifiku) a D. Katoh (od GP čr)

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:15
od Charon
Původní verze 2002

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:27
od Charon
Mistrovská motorka, i když to je i ta před tim.. Tahle dostala navíc uši, kuli zvětšení mnoství vzduchu

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:38
od Charon
Satelitní týmy 2002. Barros dostal RCV na poslední 4 závody - 2 z nich vyhrál. Katoh měl RCV od GP čr do konce sezony- nejlépe zajel právě zde na 2. místě. S. Itoh jel pouze GP Japonska kde byl 4.

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:44
od Charon
Výchozí model 2003

Změn doznaly kapoty, na zadní se objevili větší díry na chlazení vejfuku, sání se přesunulo směrem k středu masky, kuli tlaku vzduchu

Jezdci: V.Rossi, N.Hayden,M.Biaggi,T.Ukawa,S.Gibernau,D.Kato (zahynul při GP Japonska),R.Kionary (náhradník za Kata), M.Tamada

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:49
od Charon
uřvaná verze 03ky. proč?? poněvač ducati bez tlumičů byla o něco rychlejší a jak známo, když je na moto i tlumič, zmenšuje se tím výkon, tak při GP německa s otevřenýma vejfukama jel Sete a od GP čr i Vale na ostatní se dostalo až později

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 19:54
od Charon
Loučení s RCV - CHESTE 03. Kdo měl možnost číst knihu o Valentinovi (Co kdybych to nikdy nezkusil) dočetl se tam, že odchod od Hondy nebyl tak těždý jako odchod od milované RC211...

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 20:01
od Charon
Satelitní týmy 2003. Biaggi, Gibernau, Tamada jeli ze začátku sezony s modelem 2002 s některými částmi z modelu 2003 (podsedovka, určitě i na motoru něco) a později přešli na model 2003 (Gibernau díky Katově smrti o něco dříve), Kato (ten jediný závod, kuli kterému už není mezi námi) a Ukawa jeli od začátku model 2003. Kionary jel skoro celou sezonu s modelem 2002 a na poslední dva závody, tušim dostal také 2003. Proto jsou na fotkách staré i nové verze

Re: Honda RC211V

PříspěvekNapsal: 04 srp 2009, 20:08
od Charon
Model 2004, tentokrát se vlastně jedná o poslední verzi 2003, s touhle motorkou se jely první testy na 2004

Změnilo se hodně, Valentino je u Yamahy a neni kdo by řídil vývoj. Honda se snaží Valentina porazit nejrychlejší motorkou, co kdy udělali, dali si za cíl 215 mph, splnili ho... ovšem rychlost neni vše a všichni na hondách jsou rychlí a valentino vždy mezi nima, hondaři jelikož jsou vyrovnaní si berou body jeden druhému a kdopak na tom vydělává??

Jezdci: A.Barros,N.Hayden,S.Gibernau,C.Edwards,M.Biaggi,M.Tamada a příležitost dostal na divokou kartu i T.Ukawa při GP Pacifiku - Motegi