Stránka 1 z 13

Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 13:35
od Charon
Zdarec, rozhodl jsem se dát sem přehled Yamahy M1 a to od prvních verzí až k těm posledním, jelikož je jich docela dost, myslim, že to bude zajímavý. Pokud máte nějaký zajímavý fotky nebo odkazy sem s nima!!

přehled modelů a transkitů
2002: Heller, model s jezdcem, dá se to postavit a po troše úprav i ujde (motomodeling, KS Workshop), model ze začátku sezony
dělala se i od Modula, jako Tk na YZR 500, dnes nesehnatelné. GY-Factory dělá i pozdější verzi M1 2002 v různých specifikacích barev - blbě se schání
2003:ST27, transkit, dáji se postavit Gauloises- GP Motegi, Fortuna. Pozdější motorku z roku 2002 od GP Brna dělá GY - Factory
2004:Tamiya, Gauloises, Fortuna, Reji dělá nebo dělalo i popisky na tabákový reklamy v krabicích jsou pouze Go!!! místo Gauloises a Spain n1 místo Fortuny
jde i detail set od top studia
2005: Tamiya - Edwards, Rossi ve všech verzích, Tech3 renaissance, Crazy modeler, Dexter a další dekály k sehnání
jde i detail set od Top studia
2006:Tamiya M1 05 + transkity - Reji, Modulo, Renaissance - verze ze začátku sezony, ST27,MSN a další od GP Mugella
dekály Reji - Tech3, Camel - Rossi, nebo jde Rossi Carbon test, Renaissance, MSN, Crazy M. - ti všichni dělaji Camel (někteří z nich i Edwardse z Laguny) a v některých aršících jsou i testovačky na 2006
2007: Tamiya M1 05 + TK Reji (musí se upravit detaily), Modulo, Modulo i konec sezony (od gp SM), obtisky rennaissance (Assen, philip island), ST27 - fiat a Edwards Laguna,
Museum Collection - Assen, Nicolecron - dají se sehnat i testovačky na 07. TK je i Renaissance, ale tvarově je docela mimo
2008:Tamiya M1 05 + TK od Top studia, nejlepší co jde (full detail set) - je možné Fiat nebo Azzurri, nebo TK od Modulo (vyprodaný, občas se mihne na EBay)
obtisky Nicolecron - Fiat, Motegi Lorenzo, lorenzo Valencia, Obtisky ST27 - Tech3, Tech3 Toseland British
KS Workshop, transkit, barvy Fiat, možno aplikovat i jiné dekály (ST27, nicolecron)
2009:Tamiya M1 2009, barvy Fiat, Tech3, Punto EVO, možnost TS detailního setu ve dvou verzích výbavy a ceny
nebo jde Super Detail Up Set - plné detaily na model Tamiya M1 05 + TK TS - asi nejlepší možnost na tuhle motorku
obtisky St27 (Fiat, Punto Evo, Spies Sterilgarda, TEch3), Nicolecron (Fiat, Punto Evo, Sterilgarda)
2010: Tamiya M1 09+ KS Workshop (jde i CGM), jiné určité díly kapot
obtisky: ST27 US GP decal (s xichtama na kapotě) ,Fiat,Tech3 a Tech3 USA jsou dostupné
2011: Tamiya M1 09 + KS Workshop nebo ST27 (ST27 je nepřesný) - oba dělají Factory yamaha, Výroční Yamaha a Tech3
obtisky Nicolecron, KS Workshop
2012: Tamiya M1 09 + KS Workshop, dělají se dvě verze motorky - Early x Late, tvarově odpovídají obě svým předlohám, barvy Yamaha Factory a výroční Eneos (Misano, Aragon) pro tovární tým a vyrábí se i Tech3 (Crutchlow, Dovizioso)

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 13:41
od Charon
Jako první je prototyp z roku 2001, který absolvoval první testy

Za jejímy řídítky jste mohli vidět N.Fujiwaru, J. Kocinskiho a den po gp500 v brně i M. Biaggiho a C.Checu

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 13:44
od Charon
další fotky prototypu

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 13:52
od Charon
Další je první ostře nasazená, tedy první testy a závody od GP Japonska až do GP německa

tato stejně jako protyp měla pětiventilovou hlavu (20 celkem), čtyřventil ji nahradil až s příchodem Valentina, údajně měla tahle motorka karburátory

v jejím sedle jsme mohli vidět Maxe biaggiho a Carlose Checu a od Gp Čr i Noricka Abeho a později S. Nakana a O. Jacqua

Biaggi skončil celkově na druhém místě

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:04
od Charon
2002 začátek sezony

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:06
od Charon
satelitní týmy

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:15
od Charon
Tuto verzi M1 Yamaha Představila pro GP v Brně, kde vyhrála, a jeli s ní až do konce sezony a připsala si i další výtězství a to při GP Malajsie

O této Yamaze jsem četl, že je první verze se vstřikováním, ale v jiných zdrojích jsem četl, že až model 2003, tak nevim

Se stejnou motorkou jeli týmy Yamahy i předsezonní testy a M. Melandri, N. Abe a O. Jacque i některé z prvních závodů

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:21
od Charon
a tady jsou fotky verze od Gp brna až po poslední předsezonní testy na 2003

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:31
od Charon
Model 2003

a tady moje asi nejoblíbenější i když nejneúspěšnější M1, myslim, že byla nejhezčí...

Jezdci: A. Barros, C.Checa, M.Melandri, O.Jacque,S. Nakano a N.Abe (jel pár závodů za melandriho, když byl zraněný)

úspěchy: nic vážnějšího až na GP Francia, kdy byl Barros 3.

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:36
od Charon
A tady bacha na jednu historickou fotku i když nekvalitní, ale.... Valentino na M1 2003 a v kombošce Repsolu, to je divné když uvážíme, že všem tvrdili, že na M1 jel poprvé až na při prvních testech 2004, protože mu Honda nedala povolení k testům motorky před konce roku 2003

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:41
od Charon
nesmím zapomenout na projekty M3 a M6

M3 byl projekt nového systému odpružení s dvojitými tlumiči, ale když to yamaze najednou v roce 2003 nejelo, na tento projekt hodili bobek a soustředili se na M1, která ač měla vzrůstající tendenci výkonů, nebyla moc vidět

O M6 nevim asi nic, jen jsem četl, že to byl další projekt, ale tam snad řešili jen ventily, měly být snad pneumatické, víc nevím a fotky nemam, nebo jo, ale nevím že to je M6...

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 14:50
od Charon
Asi nejznámější M1 s touhle jim natrhl kachle a prolomil tak nadvládu hondy
Tahle motorka už měla čtyři ventily na válec
Na fotkách si všimněte, že Abe a Melandri má přední kapotu z M1 2003, jinak je to model 2004 i kyvka má výstuhu spodem, rám bohužel vidět neni

z kitů tady na foru ji dobře známe

jezdci: V. Rossi, C.Checa, M.Melandri a N.Abe

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 15:08
od Charon
Model 2005

Další mistrovská motorka, tentokrát měla ona i Vale převahu a 11krát zvítězili a titul byl obhájen

Jezdci: V. Rossi, C. Edwards, T. Elias, R. Xaus

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 15:20
od Charon
model 2006

po úspěchu v sezoně 2005 přichází studená sprcha. Začínají se objevovat vibrace zadního kola a motorka i když je rychlá, není zcela na špici, kuli závodům ve Francii a USA rossi přichází o titul. když v obou se mu z motorky kouří, ve Francii odstupuje z prvního místa a v americe ze 4, v těchto závodech přichází min o 41bodů. Při GP Itálie Yamaha nasazuje notně vylepšený motocykl z předchozí sezony, kde problémy s vibracema nebyly. Nakonec titul spadl do klína Haydenovi (o 5 bodů) a to i díky rossiho chybě v posledním závodě, kde spadl díky smyku předního kola...

Jezdci: V. Rossi, C. Edwards, C. Checa, J. Elisson

V této sekci fotek je motorka ze začátku sezony, ta bez bílého rámečku okolo čísla z IRTA testů v barceloně

Re: Yamaha YZR M1 neboli OW-M1

PříspěvekNapsal: 03 srp 2009, 15:26
od Charon
Model 2006 od GP Itálie

Tyto fotky jsou z pitwalk photo collection, myslim, že je toho na nich vidět docela dost, na dvou i srovnání verzí ze začátku a verze od GP Itálie