Restoration Centre pracuje pod hlavickou, Museum Of Flight Seattle, ktore som s kamosmi, navstivil v sobotu. Kedze to bolo, na ceste domov, rozhodli sme sa , ze sa tam zastavime.
Maaartiiin, sme hladnyyy....zacali knucat...jak, hladny?, nemyslite na nic ine,len na zradlo!!,,co, bol vlastne dovod, aby sme zabludili pri hladani,nejakej restauracie. Nakoniec , sme ju po hodinke kruzenia, neznamimi ulicamy nasli,ale ako sa neskor ukazalo, stale, sme boli strateny. Na to som uz nemal nervy a vyhlasil som ,ze ideme na sever aje mi uplne jedno, co si o tom myslia...
Stihali sme tak-tak. 4:32 PM! Zatvaraju o piatej. Vo vestibule , ani noha a na chodbe,ktora, ako som pochopil, vedie do hangaru, bola plexi skatulka s pomackanymi dolarovimi bankovkami.
hmm ,asi vstupne... a zrazu sa tam zjavil ujo v uniforme,ze ci sme vraj vhodili peniaze do "boxu"?,
"chalani,mate cash?' nesmelo som naznacil, ze zijem z visa karty..., no proste trapas, nakoniec sa nad nami , ten dobry vil zlutoval a pustil nas zadara. Aj tak o piatej zatvaraju a kedze sme kanadania, tak len mavol rukou
V pritmi hangaru, nas obklopila uzasna amosfera, dychajuca ludskou zrucnostou a tuzbou ,po poznani. Vsade , sa povalovali dielce, medzy ktorymi , som hned spoznal
FM-2 Wildcat, skaredy cutlass, comet, Shooting star.... No a zrazu, sa mi oci zastavili, na povale. Od radosti , mi srdce poskocilo, otocim , sa a vravim;
Chalani,to je Lunak!, ten je od nas!
....nikto tam uz nestal,len akasi macka, sa mi priplietla pomedzi nohy.
Na smerovke , mal nadherneho, zlateho leva smodro-cervenym srdcom. Hrdlo sa mi stiahlo a oci sa mi zamlzili od slz. Rychlo som sa stratil , aby ma nikto nevidel. Sotva, by to niekto pochopil.
no a potom som sa uz len motal ,medzi naradim a hromadami hliniku, az som narazil na pana,ktory mi pripomenul Jachyma, co rozklepava nejtek. Vdacne mi vysvetlil,ze je to koncovy obluk ,na kridlo z Wildcatu,na ktorom pracuje uz sedem rokov.
Tiez vravel,ze original,bol nepouzitelny, takze si premerali kridlo, F4-ky z muzea a CNC masinka, im vysustruzila kopyto, na ktorom ,tento dobry clovek,rozklepaval, kus plechu, ku ktoremu planoval,prinitovat,dalsi vylisok,na polohove svetlo. vysvetlil mi ,ze ten vylisok, si vylisoval sam, hydraulickym lisom do keramickej formy.
Chcel som sa ho spytat, ze preco, to tak nespravil, aj s tym koncovym oblukom, ale mohol by si mysliet,ze som drzi,alebo co... potom mi este porozprval o historii wildcatu a aj o tom ,ze to bola po mnohe roky hracka , na ihrisku v Seattli, ale ze vraj pred tym bojoval na Okinawe aze vraj ma , na konte aj jedno zostrelene Zero,co sa ale moc nerata,pretoze ten japonsky pilot bol neskuseny....no a vtedy som ho prerusil,,,
ze,jak nerata/?!, ten chalan riskoval zivot tisice mil,od odmova, odkazany sam ,na seba, nad nekonecnym oceanom a prezil. Zostrelil dalsi stroj a je uplne jedno,kto to pilotoval!
To som ,ale nemal,pretoze ,ked som sa ho spytal ,ci si ho mozem pozriet zbilzka,cely sa zhacil. Ze vraj,nejake decko,mu tam naposledy zatiahlo za plyn a odtrhlo lanko ovladania.
Tak si naser smejde, pomyslel som si a isiel sa motat dalej, s nadejou ze najdem volne pohodeny zvysok P-80..
Ale dost rozpravania, tu su fotky.
Bola tam dost tma,takze sa nehnevajte.
Martin
Naposledy upravil Martin Hatala dne 15 lis 2010, 04:15, celkově upraveno 3