..nevím jak je tato informace známá, ale myslím, že je docela zajímavá...
Jedná se o motory těchto tanků. Toto se píše v HPM..: Původní 2C byly ve své ranné podobě poháněné dvěma motory Mercedes typ 200 o výkonu 250k. Tyto motory poháněly generátory a ty pak napájely elektromotory pro pojezd. Každý motor měl svůj výfuk (což nemusím hlásit..to je na tanku vidět..
) K pohonu větráků chlazení byl pak použit další motor,tentokráte to byl čtyřválec Ballot a i ten měl svůj vlastní výfuk. Rychlost 2C s těmito motory je uváděna 12-13km/h na silnici a 5-6km/h v terénu. Spotřeba 10litrů na jeden kilometr (nespecifikováno,zda jde o silnici, nebo terén.
V roce 1923 je jeden tank poslán do FCM na modernizaci a na přezbrojení kanonem 155mm. Tento tank dostal při této modernizaci francouzké motory Harlé o výkonu 250k. Tak se z něj stal typ 2Cbis. Přestavbu měly prodělat všechny stroje, ale bylo to tak drahé, že z toho nakonec sešlo..a armáda dala přednost střednímu tanku B.
S motory Mercedes jezdí tanky ještě v roce 1936 v té "propagační válce" ze které jsou ukázky na Youtube, apod. Po té byly zaparkovány ve Verdunu, kde tiše chátraly. V roce 1939 (po vyhlášení války) byly tanky probuzeny k životu na rozkaz samého presidenta. Jenže motory měly popraskané bloky, chladiče byly taky děravé..nebudu zabýhat do podrobností, ale nakonec se našla náhrada v podobě 20-ti uskladněných motorů Maybach o výkonu 280k. Byly to motory ze vzducholodě a pocházely z roku 1919. Přemotorování na Maybachy mělo proběhnout v období únor-březen 1940.