Díky, díky, skoro se bojím jak bude model vypadat "na vlastní oči". Zvolil jsem metodu na povrch, která je ideální na focení... Tak uvidíte sami, jestli to v reálném čase bude to pravé.
Jestli ho stihnu do Brna, ještě nevím, snad jo. Na povrchu je třeba ještě zapracovat, trápí mě figury... ale během dne vyštrachám fotky na hotové Wurfrahmen. Nakonec jsou podle návodu z Dragona zelené, popisky dodala Mirage.
Pane Šobíšek,můžu se zeptat jakým stylem děláte to zaprášení...?To je pomocí pigmentů a pistole?Je to vážně supr!A to řiká člověk co je na fóru zmámý jako odpůrce prachu a bláta
To: TOMeK a RomanV
Já se zaprášením pokaždé více-méně experimetuji. Dost často se pohybuji na hraně katastrofy a záchranné práce pak často vedou kupodivu k zajímavému výsledku. Jinak nejraději dociluji prachu nástřikem několika odtínů barvy a malířské techniky (wash, drybrush, pigmentování) používám okrajově. Textem se těžko vysvětluje, rozhodně to není tak složité jak to bude vypadat...
Popis se týká jen míst kde se "vyrábí" zaprášení:
1) WASH z umbry pálené (ztmaví co je potřeba).
2) NESOUVISLÝ NÁSTŘIK silně naředěné barvy Gunze akryl v barvě prachu/bláta (odstín dle potřeby).
3) VELICE JEMNÝ LOKÁLNÍ WASH opět z umbry pálené (jen do spár a opravdu jen malinko).
4) PIGMENT Star Dust Světlá zem tupovaný štětcem, nijak nefixovaný.
5) DRYBRUSH umbrou pálenou přes pigment - velice lehce, jen dodat. plasticitu skvrnám, nesnažit se zvýraznit hrany, občas se dá udělat nějaká stečinina, skvrna, tmavší místo - vše jemně a do ztracena.
Pokud se cokoliv nedaří, prach/bláto koriguji nástřikem naředěné barvy podobného odstínu - ne stejného.
Ale znova upozorňuji, že z fotek se těžko odečítá. Jednak vycházejí většinou světlejší (je to dobré na prezentaci), nasvícení modelu při fotografování samo osobě zvýrazňuje stíny (což dojmu na modleu pomůže), určitě máme jinak nastavené monitory (nepodceňovat toto hledisko) a hlavně model je větší než ve skutečnosti. Tohle dohromady slušně mate ve srovnání s realitou.
Tak jsem se dostal až k hlíně v pásech...
Je z pigmentu, drží díky zvlhčení kobaltovým sikativem před nanášením pigmentu.
Ještě se provede drobné okartáčování a styčné plochy pásů se odřou na kov.
Přílohy
Nezanesené pásy.
Hlínou zanesené pásy - ještě se odřou styčné plochy na kov
A takto nějak, bych ho chtěl naložit. Hmotnostně to sedí, výkonem a silou taky... (fotka je staršího data, z doby kdy jsem vymýšlel různé varianty nákladu - je tedy v patině kus vzad).
Přílohy
aaaa původní francouzský náklad... (je to jen pro představu, francouzský stroje byly zelený a samozřejmě bez zaměřovače pro Wurfrahmen)
To Luboš Pavel i ostatní:
Díky, v CMK uvažujeme o konverzích na Renaulta. Několik fotek máme, ale schází nám výkresy, plánky. nemáte, prosím někdo něco? Stačí i jen citovat literaturu - opatříme si ji.
díky všem
Na Renaulta UE byl velký článek od Svatopluka Spurného v HPM 12/2000 až 2/2001 vč. výkresů a např, takový stíhač tanků vyzbrojený 37 mm kanonem Pak 36 by byl supr.
Montážní linka a lakovna: Hetzer http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=58&t=65499 Hotovo: Demag, King Tiger II, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.B, Pz.Befw.38(t) Ausf.G, 15cm s.IG.33 auf Pz.I B, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.E/F-G, Sd.Kfz.251/10C, Flakpanzer 38(t), 7,5 cm horský kanón vz. 15, 3.7 cm, KPUV vz.37 typ M + 3,7 cm PAK 37(t), Tiger I, Hetzer "Pražačka"