Ahoj,
díky moc všem za skvělé info.
Josef Studený píše:messer píše:Snad ještě ke kamu tohoto stroje. Měli u cvičné letky LP3 taky nějaké kódy, nebo se tato mašina podobala sesterské Bš.122.28?
Resp. existuje nějaké foto na toto konkrétní éro?
Stručně se dá říci, že na všechno existují fotky a zejména pak, když se jedná o havárii, která byla povinně sfocena ze všech stran. Jen míváme obvykle problém se k těm fotkám dostat.
Havárie se stala v době, kdy bylo u LP3 už upuštěno od užívání letkových kódů /to rozhodnutí odhaduji někdy na počátek léta 1938, důvody nám snad někdy vysvětlí chlapci zo Slovenska, ale také to nemusí mít souvislost/, které byly později nahrazeny těmi "prolomenými" trojúhelníky. Stroj byl v době havárie bez jakéhokoliv označení /původně cvičná letka s označením "M"/. Vypadal tedy jako mašina na uvedené malůvce. Jen k těm lemům výsostných znaků mám výhrady. Červené lemy na stříbrném podkladě je dávno překonaný mýtus neodpovídající skutečnosti. Vznikl nejspíše na základě nevysvětlené zvyklosti továrny Avia lemovat /ne vždy!/ výsostné znaky tmavou modrou /inkoustovou/ barvou, která se na černobílých fotkách jeví přibližně odstínově stejná jako červená ve výsostném znaku.
Viliam píše:Najskôr k otázke letkových kódov. V období havárie tejto mašiny, vyšlo nariadenie, že sa musia zamalovať plukovné znaky na všetkých čs. lietadlách, nielen na strojoch LP 3. Mám v archíve jeho kópiu a musím ju pohladať. Toto nariadnie sa ale neršpektovalo na 100 %, lebo ešte aj za mobilizácie mašiny s plukovnými znakmi lietali a aj po nej a tiež v roku 39. problematika označovania letiek je ešte ďaleko zložitejšia a jej štúdium je náročné.
Josef Studený píše:Viliam píše:Najskôr k otázke letkových kódov. V období havárie tejto mašiny, vyšlo nariadenie, že sa musia zamalovať plukovné znaky na všetkých čs. lietadlách, nielen na strojoch LP 3. Mám v archíve jeho kópiu a musím ju pohladať. Toto nariadnie sa ale neršpektovalo na 100 %, lebo ešte aj za mobilizácie mašiny s plukovnými znakmi lietali a aj po nej a tiež v roku 39. problematika označovania letiek je ešte ďaleko zložitejšia a jej štúdium je náročné.
Vilo, nerozumíme si. To poznámka se netýkala plukovních znaků. Ostatně, Hanzlíčkova havárie se odehrála 11.8.1938 a rozkaz o odstranění plukovních znaků je až někdy z konce srpna, tuším 29.8. nebo tak nějak. Jeho plnění či neplnění, resp. liknavé plnění, ostatně jako jakéhokoliv jiného rozkazu vyžadujícího nějakou práci, je jiná věc. Mně šlo o letkové kódy. Ty se u pluků užívaly dál až do konce II.republiky. Tedy kromě LP 3. Tam, z nějakých mně neznámých důvodů, přestaly být užívány už někdy na počátku léta 38, možná i dříve. Alespoň tedy u stihacích letek pluku, u dalších nevím. A této problematiky se týkala moje poznámka.
robes12 píše:Stačí ?
Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník