Stránka 50 z 63

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 13 zář 2016, 13:18
od Erich Súňai
V tejto teme bolo spomenuté že Bulharsko malo jeden kus B 534 II.serie s kvapkovitou kabinou.Je zname jeho foto alebo aspon značenie a kamo? Prípadne iné nie nemecké I. a II.serie s kvapkovitou kabinou?

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 13 zář 2016, 14:16
od Mirek glock Říha
ahoj foto je určitě známé a pokud není někde zde v tématu, tak třeba v knize od Eduardu..co se týká těch německýc, taky jsou tu různá fota na ně, takže je třeba hledat 8-)

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 13 zář 2016, 14:24
od Erich Súňai
To bulharské som tu nenašiel a pri tých ostatných sa mi jedná práve o ine ako nemecke/tie som tu našiel/

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 13 zář 2016, 18:21
od Mirek glock Říha
Aha ty chceš jiné než německé tak to máš smůlu, známa je ta bulharka a němci, jestli bylo něco u SVZ nevím a nikdo jiný už nepřipadá v úvahu...

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 22 zář 2016, 00:12
od Dr. zvied
Erich Súňai píše:V tejto teme bolo spomenuté že Bulharsko malo jeden kus B 534 II.serie s kvapkovitou kabinou.Je zname jeho foto alebo aspon značenie a kamo? Prípadne iné nie nemecké I. a II.serie s kvapkovitou kabinou?


Avie, kterou hledáš, stojí někde v této řadě (viz foto - je stažené z tohoto fóra, na straně...?). Fotka konkrétního stroje, který mě také zajímá, je ve výše uvedené publikaci od Eduarda (Avia B.534 Quatro Combo). Je tam hřbetní část se SOP, ...možná, že by tam bylo i čitelné číselné označení. Kříže byly černé - diagonální. Na SOP byla bulharská trikolora.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 16 dub 2017, 13:50
od Hlobil
Zdravím, pámové modeláří a sběratelé, rád bych poprosil o jednu věc. Z nové stavebnice B.534 1. a 2. verze jsem rozhodnut stavět model B.534.60 se kterým nadppručík Hlobil lehce havaroval při manévrech v roce 1936. Jde o stroj s červeně natřenou částí trupu za kabinou a hledám jeho fotografii. Mám jen její nepříliš vypovídající kopii uveřejněnou v monografii Aeroarchiv a barevný bokorys v později vydaném MBI.Jde mi zejména o to, zda červená plocha bylo okolo celého trupu(?), nebo jen na bocích a shora a zda je reálné označení římskou II a literou, snad H, na odnímatelném paneru na levé straně trupu. Děkuji za jakoukoliv pomoc, neskonale vděčen budu za kvalitnější snímek. S pozdravem Hlobil.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 16 dub 2017, 15:19
od Erich Súňai
Dr. zvied píše:
Erich Súňai píše:V tejto teme bolo spomenuté že Bulharsko malo jeden kus B 534 II.serie s kvapkovitou kabinou.Je zname jeho foto alebo aspon značenie a kamo? Prípadne iné nie nemecké I. a II.serie s kvapkovitou kabinou?


Avie, kterou hledáš, stojí někde v této řadě (viz foto - je stažené z tohoto fóra, na straně...?). Fotka konkrétního stroje, který mě také zajímá, je ve výše uvedené publikaci od Eduarda (Avia B.534 Quatro Combo). Je tam hřbetní část se SOP, ...možná, že by tam bylo i čitelné číselné označení. Kříže byly černé - diagonální. Na SOP byla bulharská trikolora.

Podla mna je to tretia v rade.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 16 dub 2017, 16:06
od Erich Súňai
Nebude to ona?

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 16 dub 2017, 16:25
od jenda58
Neněmec, nebulhar: SVZ, II.verze s kabinou, S-19. Foto HT model, str.15.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 16 dub 2017, 16:52
od Erich Súňai
Vďaka "jenda58". Od SVZ planujem III.serie s kvapkovitou kabinou a preto II.serie s kvapkou by som chcel bulhara. Len škoda že na I.seriu s kvapkou som zatial našiel len nemca. No čo už, aj I.seria s zadnou častou trupu z IV. serie bude nemec, tak budu z križamy dva.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 19 dub 2017, 13:24
od jenda58
Nemaje co dělat, bo počasí je hnus a na zahradu to není, hrabu se v časopisech. I našel jsem následující (týká se B-534-I.verze)
REVI 35, str. 8, Výskok z Avie.
Nebudu citovat celé, jen to zajímavé:
FONOGRAM
Dnes 27. 7. 1938 zřítil se letoun B-534.63....pilot L. Světlík zachránil se padákem....letoun měl nalétáno 186 hodin....atd.
A dále:
DENNÝ ROZKAZ Let. pl. 3...č.187.
Piešťany, 20. 8. 1938
Článok 9: MNO povoluje zrušiť letke 39 drak B-534.63 a motor Avia 12 Ydrs č. 90
1 prístroj gulometný fotografický vz. 33 s výstrojou č. 1832
4 PILOTNÉ GULOMETY vz. 30 s výstrojou ev. č. 2308 až 2311
Zrušenie vykoná Letecký sklad 3 v Nitre.
Co z toho vyplývá? Že i I.verze vyšších čísel byly vybaveny křídelními kulomety, proč by jinak rušili 4 kulomety. Pravda, havárie se stala při střelbách na "rukáv", takže to mohlo být výjimkou, ovšem vzhledem k posloupnosti čísel to vypadá, že ke každému letounu I.verze byly dodány 4 kulomety i když montovány byly jen dva.
Ale je to jen moje dedukce, nechť se s tím každý vypořádá po svém.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 19 dub 2017, 17:20
od Josef Studený
jenda58 píše:Co z toho vyplývá? Že i I.verze vyšších čísel byly vybaveny křídelními kulomety

Že měly čtyři kulomety osazeny přinejmenším i některé stroje I.verze vyšších kusových čísel, není žádná novinka. Jsou fotograficky doloženy např. u B-534.81 a 83. V roce 1938 je to ale docela rarita. Ten B-534.63 byl u 39.letky poněkud zapomenut. Jiné stroje I. verze už dávno prošly revizí a byly bez křídelních kulometů, ačkoliv je původně měly. To je např. případ zde na jiném místě propíraného B-534.31. Při nehodě 21.7.1937 má ještě 4 kulomety, při nehodě 15.7.1938 už jenom dva trupové. V protokolech k nehodě B-534.63 se uvádí, že byl zachovalý, byla mu prodloužena doba do revize o 6 měsíců a byl ještě potažen nezesílenými tkalouny /porucha potahu se uvádí jako jedna z možností nehody/. Při Světlíkově nehodě vlekl 4 kulomety, ačkoliv účelem letu byla střelba na R.T. fotokulometem. Přitom na řadě snímků i strojů vyšších verzí je vidět spíše tendence stroje demontáží kulometů odlehčovat. Když je na každé straně trupu jeden kulomet demontován, tak to bych chápal, ale odstranění obou na jedné straně trupu a ponechání dvou zbývajících na straně druhé, to mi hlava nebere.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 19 dub 2017, 19:01
od jenda58
Josef Studený píše:... ale odstranění obou na jedné straně trupu a ponechání dvou zbývajících na straně druhé, to mi hlava nebere.

Pane Studený, k čemu se vztahuje tato část věty? Ony tak některé Avie létaly?

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 19 dub 2017, 21:13
od Josef Studený
jenda58 píše:
Josef Studený píše:... ale odstranění obou na jedné straně trupu a ponechání dvou zbývajících na straně druhé, to mi hlava nebere.

Pane Studený, k čemu se vztahuje tato část věty? Ony tak některé Avie létaly?

Jestli některé, nevím, ale jedna zcela určitě. Je to zachyceno na snímcích nehody rtm.Sýkory od 40.letky LP 4 se strojem B-534.169, dne 26.8.1937 na letišti Hradec Králové.

Re: Avia B-534

PříspěvekNapsal: 24 dub 2017, 12:02
od JTB
Nezkoušeli tím vykompenzovat gyroskopický moment vrtule? :)