Jednotlivé útvary letectva podávaly pravidelně /čtvrtletně nebo dokonce ještě častěji?/ hlášení příslušnému nadřízenému odboru MNO o stavu letadlového parku v členění dle letek a kusových čísel strojů. Ta hlášení by měla být uložena ve VHA. Takže teoreticky - zjistit jaké stroje se nacházely u té které letky ke konkrétnímu datu, by neměl být neřešitelný problém. Pražákům, těm je hej …! S námi venkovany je to horší. My musíme být vděční za údaje z druhé ruky. Ten jeden např. uvádí, že Bk-534.512 byl 12.9.1938 předán vojákům a 16.9. přelétnut k LP 3, 1.10.pak byl umístěn k 39. či 38.letce. Sorry, víc nic.
Označení příslušnosti ke stíhacím letkám LP 3 tím svérázným „prolomeným“ trojúhelníkem se zavádělo už nejpozději od poloviny léta 1938. Určení letek podle barev bylo uvedeno v nějaké práci Miloslava Johna, ale je třeba to brát s rezervou. Bylo by vhodné to jednou už definitivně dořešit. Snad někdo ze Slovenska …
Pokud se týká té Vaší tabulky, je to těžce zjednodušené. Bez časového určení resp. omezení, to nemůže fungovat. Jako příklad si můžeme vzít třeba hned ten první určený stroj tj B-534.77. Je znám z fotek nehody čet.dsl.p.p.l. Alfonse Koblížka dne 3.7.1936 východně obce Satalice. Pilot, stejně jako stroj, byl příslušný k 43.letce LP 1. Letka vznikla v říjnu 1931 a patřila původně k LP 6. K LP 1 byla převedena v září 1934. Zrušena byla na začátku roku 1938. Vy máte stroj přiřazený k 31.letce LP 1. 31.letka sice vznikla u LP 1 /přečíslováním letky 34/, kde nosila letkové písmeno H, ale od září 1934 byla podřízena LP 4 a nosila letkový kód A . Aby se to nepletlo, tak byla na začátku roku 1938 přečíslována na 43.letku /letkový kód E/, zatím co u LP 1 vznikla úplně nová letka opět s číslem 31.