Ze 100 fotografií je na 30 věnováno právě našem jedinému Fordu Trimotor.
Na E-Dayi bude kniha se slevou a možná i nějakou tou "miniautogramiádou".
Autorské shrnutí (celé knihy):
Kniha připomíná dnes již vzdálenou etapu vzniku československé letecké dopravy, piloty, letadla a události této éry. V první části systematicky popisuje, jak československé vojenské letectvo výběrem pilotů a poskytnutím prvních letadel vyzkoušelo a pak uvedlo do provozu pravidelnou leteckou dopravu na hlavních tratích Československa. Další část přibližuje na životním příběhu pilota Josefa Sedláře osudy a osobnosti necelé desítky zakládajících pilotů Československých státních aerolinií. Připomíná tak ve vší skromnosti ty, kteří u nás konali dílo jejich velkého druha Antoine de Saint-Exupéryho. Třetí část je věnována historii v Evropě ojedinělého letadla Ford Trimotor, které zanechalo v naší letecké historiografii výraznou stopu. Jsou zde proto autenticky a komplexně popsány události, které provázely vstup letadla Ford Trimotor do služeb Československých aerolinií, obdiv a problémy s tím spojené i autenticky doložený průběh katastrofy OK-FOR.
Recenzní slovo (výňatek k OK-FOR):
Poslední, vrcholící oddíl zabývající se Fordem 5-AT-C u ČSA, přináší velmi zajímavé dosud ne v úplnosti publikované údaje o okolnostech kolem pořízení letounu, který prodělal evropské předváděcí turné. Vrcholně zajímavá je polemika zainteresovaných složek, která se přenesla i do mediálního tisku. Před nástupem licenčně vyráběných třímotorových Avia-Fokkerů obou známých typů byl Ford OK-FOR skutečně průlomem a lze říci „vlajkovou lodí“ u ČSA. Naděje do něj vkládané byly přervány tragickou katastrofou, první se ztrátami životů u ČSA, za letní bouře nebývalé síly v blízkosti Jihlavy. Poslední část přináší veškeré možné pohledy na aspekty této tragédie, včetně postřehů svědků. Ke vzpomínce na letadlo přispěl v osmdesátých letech svým barvitým způsobem též pan Jan Trnka, syn tehdejšího ředitele letiště Praha Ing. Bedřicha Trnky – v roce 1930 mladý chlapec. Měl nejenom fenomenální paměť, ale vedl si až do pozdější doby podrobné denní záznamy, včetně povětrnostní situace.
Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
MF oblíbené: 100 let československého letectví, Československé letectvo 1918 - 1939
MF skupinovky: MiG-21 v čs. službách, Hurricane factory, Spitfire letom svetom
MF oblíbené: 100 let československého letectví, Československé letectvo 1918 - 1939
MF skupinovky: MiG-21 v čs. službách, Hurricane factory, Spitfire letom svetom