


Tak tady je historka:
Po druhe světové,se MNO rozhodlo kromě silné vyzbroje letectva ,taktež podporovat vyvoj nových konstrukci a ruzných řešení. Za tímto učelem se zakoupily různé prototypy,či jejich plány. Mezi těmi to zakoupenými kusy se nachazel i Curtiss XP-55 ascender,který naši komisi zaujal neobvyklým řešením tj kombinaci tlačné vrtule a šípového křídla s falešnými kachními plochami. U zkušebního utvaru byl pokřtěn nazvem Kačena.Při tesstech se zjistilo co v emerice,že v nizkých rychlotech je špatně ovladatelný, a tím padem v boji moc nevyužitelný.protože však emerickej motor během testu odešel do háje,byl naroubovan Jumo 211 J a aby se snižil krouticí moment a zvyšil přeci jen užitnější výkon byla nainštalovana protiběžná vrtula.Tato kombinace jako by Kačeně sedla,jen při startu a přístáni měl letoun tendenci natahovat vzlet či přistáni jako výše zmiňovanej pták.K dalším laboracím nedošlo,neboť za prve byl dostavěn prototyp další kachny na zakladě ziskaných planu na J7W shinden a za druhé vypuknutím tiché války s CCCP v březnu,pač se baťuškovi Stalinovi nelíbilo,že lid poslalv unoru Klemu Gotwalda s jeho srpem a kladivkem do háje.Boju se Kačena zučastnila jen jednou a to když jako pronasledovala čtveřici P-38 Blyskavice které se učastnily operace Stalinovy slzy. O teto operaci jindy,jen prozradím že probíhala současně s operaci Stalinovy halušky.
Naposledy upravil Jarek S. dne 11 lis 2009, 16:48, celkově upraveno 1