Jo tuhle věž už jsem někde viděl. Mantl z KV-1. Je možný že to takhle splácali Němci. Něco na způsob těch jejich panzerturm nebo jak se to jmenovalo. Dokonce jsem viděl i fotky věže T-34/76 s kanónem 45 mm na pancéřovém vlaku z Ruska.
Takže nějaké foto věže s D5T s jedním větrákem. Netuším jestli jde o tu předseriovou. A pak taky fotky věže T-34/76 s 45mm kanonem z obrněného vlaku ,, Za Rodinu,,
Předchůdce sériových T-34, prototyp A-20 byl taky vyzbrojen 45mm kanónem. Ten měl ovšem jen čtyři páry pojezdových kol. Údajně dokonce zasáhl do bojů pod Moskvou na podzim 41. S klasickou konfigurací pěti párů pojezdových kol byl až prototyp A-32. První A-32 byl vyzbrojen kanónem 76mm, druhý A-32 opět 45mm kanónem. Ta ilustrace je ale trochu zavádějící. Na podvozku A-32 je namalovaná věž A-20 s nějak podezřele dlouhou hlavni.
Sorry, ale jak jsem koupil, tak prodávám. "Chudožnik" si asi opradu usnadnil práci a na podvozek T-34 vz.40 (má nýtovanou sekyru, poklop řidiče. ...) osadil věž z řady A-20 - A-32 (byly zaměnitelné). Korba A-32 vypadala poněkud jinak než korba A-34, tedy T-34 N°1 a T-34 N°2 a jejich potomků. To by patřilo jinam. Ten dlouhej kanón BT-42 se pouze předpokládal, stejně jako PTK M-42 "standardně" se měl montovat 20K. Pro zajímavost BT-42 zkoušeli v T-70 a T-80 a něco víc je v publikaci "Вертикаль №4 Артилерийское вооружение советских танков 1940-1945".
Díky za info. Kouknu jestli tu publikaci náhodou nemám. Zajímavé jsou i 1. a 2. prototyp T-34. Mám koupené věže od Komplekt Zip, které jsou právě předsériové. Co jsem koukal na fotky, tak druhý prototyp má oproti prvnímu docela výrazné odlišnosti v oblasti zádi. Nepočítám samozřejmě odlišný kryt stanoviště řidiče. Každopádně na předsériové stroje, nebo spíš jedny z prvních sériových, které ještě vykazovaly znaky prvního prototypu, jsou fotky zničených strojů z bojového nasazení.
Dnes sem našel T-34, dle věže je to 183 a má ten "plech" nad štítem stejně jako tanky od 174 tvořen deskou pancíře, na rozdíl od 174 však navařený napevno!
Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,..... A všade samé čisté zásahy! „Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire
Je ta fotka někde k vidění ? Já našel zas tyhle. Taky to vypadá na nějaký tlustější přivařený plech, než klasika ze 183. Takových fotek pár je. A pak jedna zajímavost, použití celoocelového kola na T-34/85.
Po nějaké době návrat k tématu... našel jsem v archivu dvě další fotky pravděpodobně velitelských strojů s třetím výfukem na boku. První foto, celkem dobře vidět pod nějakou deskou na boku. U Vladimíra Majakovského na druhé fotce to není tak moc zřetelné, ale zdá se mi, že by to mohl být kryt výfuku, soudě podle umístění a tvaru...
síra píše:Petr Smola na tvé fotografii bych neřekl, že to je taky, protože za tou směrovou spojkou je článek pásu, který je zasunutý za madlem.
No mě napadlo, jestli Petr nemyslel, že místo krytu výfuku byl použit ten kus spojky, přes který středem ústil ten výfuk... takové jako maskování, aby bylo velitelské vozidlo hůře identifikovatelné a nepřitahovalo palbu, třeba . Teoreticky je to v místech, kde by mohl výfuk ústit, ale je to jen můj odhad