Stránka 378 z 455

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 29 pro 2016, 12:36
od branik

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 30 pro 2016, 06:35
od Andrej_Sk
zaujimava predloha na ural :sculptor: :paint: ;-I

len aby mu to od motora nechytilo

maxresdefault.jpg

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 31 pro 2016, 17:52
od predar
Cinsky klon Tigra
YJ2080C_YJ2081C_4x4_protected_protective_assault_vehicle_Yanjing_Auto_China_Chinese_defense_industry_military_equipment_640_001.jpg

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 02 led 2017, 08:38
od petrbedrich
možná by tenhle muj dotaz mohl vydat na samostatné téma. Napadlo mě teď v mrazech - jak je u obrněných vozidel řešeno vytápění interiéru? Je-li teda vůbec řešeno. A co třeba předválečné tanky?

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 02 led 2017, 08:52
od Tango
U předválečných tanků nevím, ale u obrněné techniky ČSLA bylo nezávislé naftové topení, tzv. bufik.

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 02 led 2017, 13:20
od FiSe
U Germanu z druhe valky to meli vetsinou vyreseno tak, ze tam byla klapka horkeho vzduchu od motoru. Pokud stali a chteli se ohrat, tak museli nastartovat, si myslim :-k

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 03 led 2017, 13:43
od corsairlada

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 03 led 2017, 21:32
od Pancíř
Bufík není na topení ale na předehřev motoru.

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 04 led 2017, 00:24
od Gloton
Pancíř píše:Bufík není na topení ale na předehřev motoru.

Bufík je označení pro nezávilsé naftové (ale i benzinové) topení. Může být užit k předehřevu motoru napojením na chladící soustavu, ale zrovna tak může být využit jako nezávilsé teplovzdušné topení pro vyhřívání prostoru osádky, či kabiny řidiče u vojenských i civilních vozidel a strojů, například v civilním sektoru hojně provozovaných T815 i starších 813, 148..... ho najdeš také. A nejspíše jsi se díky němu ohřál i v některém z autobusů Karosa či jiném.

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 04 led 2017, 09:11
od Pancíř
Samozřejmě máš pravdu ale otázka zněla hlavně na obrněnou techniku a obr.techniku ČSLA,proto jsem psal že bufík je pouze na ohřev motoru.Tanky T-34,54,55 nemají žádné nezávislé topení a obal bufíku ti ohřeje zadek pouze když na něm budeš sedět,v tanku T-72 má malé těleso pouze velitel ale zapíná ho řidič a když ho velitel naštval měl smůlu.Nezávislé naftové topení měl třeba transportér OT-64.

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 04 led 2017, 18:01
od Háček
Tenhle motor dusal v Shermanech (některých) ... 30-tiválec !!! :shock:
http://www.autoforum.cz/fascinace/30val ... vsech-dob/

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 04 led 2017, 19:18
od mirekch
Syrian army ZSU-23-4

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 05 led 2017, 01:41
od Gloton
Pancíř píše:Samozřejmě máš pravdu ale otázka zněla hlavně na obrněnou techniku a obr.techniku ČSLA,proto jsem psal že bufík je pouze na ohřev motoru.Tanky T-34,54,55 nemají žádné nezávislé topení a obal bufíku ti ohřeje zadek pouze když na něm budeš sedět,v tanku T-72 má malé těleso pouze velitel ale zapíná ho řidič a když ho velitel naštval měl smůlu.Nezávislé naftové topení měl třeba transportér OT-64.

Tak to jo, teď je tvá odpověď jasná. Já to psal právě i kůli tomu Skotu.

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 09 led 2017, 04:25
od Andrej_Sk

Re: Zajímavosti...

PříspěvekNapsal: 12 led 2017, 09:52
od Suchoj22
OT-810 na nejakom chemickom cviceni, v case od cca 01.04.00
http://www.tv-archiv.sk/noc-v-archive/s ... kazdodenna