Také sázím na Bedford. Je tomu zatím nejvíc podobný. Hlavně předek a kola. Jen mě trochu matou reflektory na blatníku, které Bedford nemá, ale možná je to notek nebo nějaká polní úprava.
Trošku jsem tu fotku zvětšil, bohužel na úkor kvality...
..bránil jsem se tomu,že by to Bedford mohl být..není moc vidět ta boční mřížka..ale vytušit se tam dá..také linka oddělující horní část kapoty od boční je svým způsobem vidět..kola by snad na tu dálku taky odpovídaly..hrdlo nádrže je také na svém místě.. Ale..! Ale kapota Bedfordů přesahovala před blatníky (což tady vypadá,že naopak blatníky zasahujou před kapotu)..a samozřejmě už zmiňovaná světla..! Ty měl Bedford v kapotě..a nevypadá,že by na blatníku byl Notek..
Nejvíc mi hlavou vrtá ta korba. Zadní blatník je do ní úplně zapuštěnej a celé to vypadá, jako klasická německá "kuebel", včetně zadní plachty. Jenže tam nejsou dveře (ani vysazený) a je to 3-lavicový. Jsou tam jenom boční otvory podobně jako u WC56.
Včera jsem hodně Googlil a probíral doma veškerou literaturu, ale takovouhle nástavbu jsem nenašel - ani náznakem.
Tyhle "kübel" nastavby němci podle všeho dělali docela univerzální..mimo jiné podobná byla i na štábní Škodovce a snad i některé z těžkých osobních Tater.. Ale vracím se ještě jednou zpět k podvozku..: Už na začátku to někdo naznačil..! Dokonce snad RaK sám..! Mohla by to být nějaká "Kanada"..a já se s konečnou platností k této verzi přikláním..: Šikmá linka nad blatníkama..blatníky sahající před čumák..na nich světla..ostré hrany na krajích přístrojovky..hrdlo nádrže..suma-sumárum..Chevrolet,nebo Ford "Kanada" váhové kategorie 15-60cwt..(to nelze tak dobře poznat,resp.odhadnout na tu vzdálenost..)..s jedenáctkou,nebo spíš dvanáctkou kastlí..
..můj osobní názor je,že použili asi podvozek z tohoto nosiče Boforsu..ale tohle je třináctková kastle..tyhle gun carriery se stavěly ale i na dvanáctkových kastlích..tedy na "Krokodýlech"..
Taky jsem se do toho ponořil a pořád z toho nejsem moudrej. Měl jsem tipy jako Phänomen Granit, Chevrolet CGT, Ford/Marmon Herrington, Saurer, Stoewer a taky Bedforda, ale musim říct, že asi ne. Vrtá mi hlavou co je taky okolo za vozidla. To vlevo mi připomíná SdKfz 7 nebo 8, ale neni vidět předek a vpravo zas na haklovi jakoby byla nějaká věžička, či co. Našel jsem fotku zřejmě ze stejného shromáždění techniky z Tarnopole. No nevim, jestli to pomůže, ale některý tipy přikládám. A v knížce Encyklopedie historických vojenských vozidel od Barta Vanderveena je malá poznámka u Morrise Commercialu CS8 "Němci používali ukořistěná vozidla, někdy s vlastními karoseriemi", že by to bylo ono? Jen to nejde dohledat.
napadá mě, jestli to nejsou předělané Fordy F15. Heeres-P. Btl. ukořistil 15 F15 v Aténách, předělal je na Kfz. 15 (Behelf) a předal Heeres-P. Btl. 666, který byl v Rusku.
To petrbedrich: ještě jsem hledal, jestli to nepochází z US, Belgie, Francie a musím říci, že ani náhodou. To vozidlo vlevo vidím spíš na Sd.Kfz.8. Je to přeci jenom větší než sedmička, ale kdoví....Vpravo bude klasická 251/1 Ausf.D s vojákem, co vykukuje nad kulometný štít. Možná je tam ještě jeden voják a celé to pak působí jako věžička.
To zdesko: linku už konečně taky vidím, světla nad blatníky taky docela sedí. Máš asi pravdu - je to Kanada. Asi 3-tuna CMP. Podvozek by mohl být 4x4 Ford F60 nebo 4x4 Chevrolet C60. Tomu by napovídalo, že to Němci ukořistili v Rusku, protože to tam v rámci pomoci Kanada dost exportovala. Muselo toho být víc, když se Němcům vyplatilo napasování vlastní korby.
Ksakru nemůže tam někdo skočit a vyfotit to ještě jednou pořádně digitálem a ne jenom telefonem!!!! Z týhle kvality je prd poznat!!! Kolikrát to budem omlývat, že když někdo jede na akci tak ať si veme pořádnej foťák a ne jen telefon!!!!!
Naposledy upravil Radek-Austin dne 08 úno 2009, 20:20, celkově upraveno 1