vrogu dovolím se tě opravit, správně máš totiž jen to CMP. Je to podle kol šedesátka, podle délky krátká a podle náprav Ford, takže CMP Ford F60S s kabinou No.13, ovšem po silném zásahu českých kutilů. Korba je nepůvodní, světla přesunuta z kabiny na nárazník (typická úprava pro splnění našich předpisů, světla vysoko umístěná oslňovala), chybí mřížka chladiče a ochranný rám před ní atd.
Samozřejmě že sloužila, dokonce se řadu let po válce v Praze ve speciálním krámě pořád prodávaly náhradní díly od Harleyů až po náklaďáky. Od armády se snažili tyhle typy postahovat jakmile byla naše náhrada (Tatry, V3Sky), ale šlo to do civilního sektoru ať už soukromníkům, nebo firmám (typicky třeba uhelné sklady). Kolega takhle koupil třeba kanadskou Dodge T110, která sloužila u ČSAD a její řidič ji opatroval snad do šedesátých let v provozu. Léta odmítal Škodu 706 a doklepal to s Dočkou až do penze a nakonec si ji odkoupil a zaskladnil doma do stodoly.
Ahoj, nenapadá vás co by to mohlo být za náklaďák. Komentář k fotce byl, že jsou to Finové a ti prý používali americké snad?? Fordy nebo kořistní Ruské. Rus to není a Forda jsem žádného vhodného nenašel kromě tohohle International KR-11. Napadá vás něco jiného? Děkuji.
V posladním příspěvku je opravdu vrak T-34/85. Co se náklaďáku z Finska týká, tak z amerických náklaďáků té doby kola s poklicema fakt používal snad jen IHC. Internationaly se určitě dodávaly do SSSR v rámci Lend-Lease dvounápravové i třínápravové (ostatně přetaveny byly v Zil-150 a 151).
Pořídil jsem na Aukru fotku dřevoplynového náklaďáku, který už na první pohled vypadá na kutilské dílo. Když jsem koukal co by to mohlo být, tak jsem našel fotku z pražského povstání, kde podle masky a dokonce i chladiče dřevoplynové soupravy jde o stejný typ, ale zřejmě s původní kabinou. Na masce je velký kulatý znak, snad logo L+K? Poradí někdo?