http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35570
Laffly V15T
WWII French Artillery Towing Vehicle
Vozidlo s pohonem všech kol Laffly V15T zkonstruovala společnost Laffly jako lehký dělostřelecký tahač pro francouzské motorizované pěchotní jednotky. Jeho hlavním účelem bylo táhnout 25mm protitankové dělo Hotchkis. Stejně jako ostatní vývojové trendy Laffly byl vůz vybaven neobvyklým podvozkem, který tvořila navíc přidaná malá pomocná kolečka v přídi a pod středem karoserie. Tato kola měla zlepšit průchodnost vozidla na bojišti. Společnost Laffly vyrobila pouze 100 vozidel a následně se jeho výrobou zabývala společnost La Licorne, která toto vozidlo vyráběla v automobilce v Courbevoie. Po kapitulaci francouzské armády v roce 1940 převzal Laffly V15T Wehrmacht, který je využíval, jak pro přepravu personálu, tak jako radiokomunikační vozidla.
Novinka představuje francouzský vojenský automobil Laffly V15T v měřítku 1:35. Výrobce stavebnici zabalil do standardní krabičky se samostatně řešeným obalem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla projíždějícího kolem zničeného stavení a francouzského tanku. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme sedm rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, čtyři pneumatiky z vinilu, manuál a menší obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s perfektně vylisovanými detaily, dělící rovina je téměř neznatelná. Stopy po vyhazovačích nalezneme na vnitřních částech některých dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Jednotlivé díly se vyznačují vysokou úrovní detailů. Rám podvozku je tvořen jedním větším celkem, ke kterému se dolepují zbývající díly. Díky tomuto řešení se modelář vyhne problémům s udržením geometrie při jeho kompletaci. Vozidlo můžeme postavit bez tažného zařízení zapotřebí bude jen odříznout zadní část rámu. Tato případná úprava je vyznačena v manuálu ve stavebním kroku č.01. Pro snadnější přilepení zadního zavěšení obou kol výrobce přiložil pomůcku v podobě dílu B35. Motor s převodovkou je ve stavebnici samozřejmostí, postačí k němu jen doplnit potřebné rozvody z drátků. Bohužel stavebnice přímo neumožňuje motorový prostor otevřít bez potřebných úprav i přesto, že je zpracován nadmíru dobře. Interiér vozidla můžeme vylepšit přístrojovou deskou s budíky z obtiskového aršíku. Zadní prostor se schránkami pro převoz munice je vybaven lavicí s dvojicí opěradel natočenou proti směru jízdy. Počet sedadel můžeme rozšířit o jedno v zadním prostoru, jedná se o volitelný krok, vyobrazený ve stavebním kroku č.61. Plátěná střecha je ve stavebnici pouze ve složeném stavu. Je možné předpokládat, že se v některém budoucím přebalu dočkáme varianty s nataženou střechou. Dveře nahrazuje trojice "plátěných" srolovaných krytů. Kola jsou ve stavebnici vinylová, pro některé modeláře toto nemusí být úplně šťastné řešení. Náročnější modelář může sáhnout po resinových kolech od některého z mnoha výrobců doplňků. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček je samostatně zabalen do PE sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je vytištěn na 20 stranách ve formátu A4. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Díly, které při stavbě nevyužijeme výrobce dobře označil. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev (ICM, Revell, Tamiya), který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i přístrojovou desku s budíky. Na výběr dal výrobce modeláři ze dvou vozidel:
- Laffly V15T, Light Mechanized Brigade Antitank Squadron (presumably), France, early 1940
- Laffly V15T, France, summer 1940
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: