ja som nevidel ziadnu foto ani video, kde by sa zadne kola otacali, na internete som ale videl model s natocenymi zadnymi kolesami, radius otacania typhoona je pod 10m.
Děkuji, všechno se hodí. Viděl jsem video Typhoona který se prohání po nějakém zasněženém ruském dvorku a zadní náprava se opravdu nenatáčela. Když už jsme v té debatě, viděl jsem Kamaze jako valník, je to reálné nebo jen počítačová fikce nějaké hry?
Tak vidím, že jsem byl ve velkém omylu, já byl přesvědčen, že řiditelné má jen první dvě nápravy......tak jsem zase chytřejší.....moc pěkné je to video s podvozkem, to se při stavbě bude hodit.....
Mohly by to být stabilizátory, ale proč by byly na kulových čepech? Díval jsem se na asi sedm videí a ty zadní kola jsem opravdu neviděl, že by se natáčely. Vytáhl jsem stavebnici, díval jsem se do návodu i na plastikové dílky a mohla by to být jak spojovací tyč řízení, tak stabilizátor.
Já byl doposud v domění, že 3. náprava nemá natáčení kol, protože, jako i jiní zde, jsem na mnoha videích ani fotkách nikde neviděl, že by se kola 3. nápravy natáčela, žádný podrobný technický popis, kde by toto bylo osvětleno, jsem také zatím neviděl. Ale podle toho videa a nějakých fotek, je konstrukce zavěšení kol na všech nápravách identická, takže by se mohla i všechna kola natáčet. Je otázka, jestli a v jakém režimu, k natáčení kol 3. nápravy opravdu dochází.
Přesně tak, dobře uvažuješ......je definitivně jasno......3.náprava není řiditelná, na modelu tedy kola 3. nápravy dělat zásadně v neutrální poloze Konstrukce všech náprav je totožná kvůli zjednodušení výroby, logistiky a oprav. Všechny 3 nápravy jsou kompletně zaměnitelné, ale fakticky řiditelné jsou jen 1. a 2. náprava, u 3. není tato schopnost využita, kola jsou trvale "aretována" v neutrální poloze. Našel jsem pěkný článek v ruštině, s podrobnějším technickým popisem https://mag-m.com/auto/test-drajv-kamaz ... senie.html