Tak jsem včera, provedl odstranění obtisků, napřed teplá voda, pak papír 2000, 1600, 1200 a konečně 800 se chytil, tak jsem ve fázi ostraněný obtisk, barva v místě pod obtiskem a 0,5 cm okolí a probroušeno na surfacer místy na plast, teď budu brousit a leštit, ale mám obavy o schod, který by mě tam mohl vzniknout mezi starou a novou barvou, nechci sundavat barvu úplně a původně jí tam byla docela vrstva, Agamy mršky dělají to, že při broušení se barva jakoby utrhne a vytvoří hranu. Uvažuju o koupení leštící pasty od Gunze, tu co ji Jakub Vilingr tak vychvaloval, jinak nevím, asi postupné broušení 2000 pod vodou a mezi tím stříkání jednotlivých tenkých vrstev a zase broušení, jakoby spojení staré a nové.
Prosím, prosím, myslíte, že je to rozumné?
Hlavně mám obavy, aby mi to ty obtisky pak neudělali znova.
Pánové, ještě mě napadlo, kolik se tam toho Adhesolu, Tensolu nebo Hypersolu dává, já to udělal tak:
Místo kam měl přijít obtisk jsem potřel Adhesolem po chvilce aplikoval obtisk (nemá se to udělat hned?) a pak to po chvilce potřel Hypersolem, po celé ploše, napřed se mi Hypersol po hladkém obtisku srážel do loužiček, tak jsem to potřel znova, aby byl po celé ploše (nemá se nanášet jen tam kde jsou pod ním spáry, kvůli jejich kopírování)?
Nemí možná reakce Adhesolu s akryl lakem od Agamy?
hypersol se hlavne pouziva na obtisky ktere se nevypnou pomoci tensolem.
jeho ucinky jsou opravdu brutalni a mel bys zvazovat o jeho pouziti.
radeji zkus nejdrive nekolikrat pretrit tensolem nez se pustis do toho hypersolu a i pak velmi jemne a malo.
na dekaly tamiya si myslim staci tensol. nebo uvazuj o vodickach gunze.
na obtisky japonskych stavebic je to asi nejlepsi.
Dík, možná to byla ta chyba, to množství Hypersolu, když totiž Tensol nic nedělal, čekal jsem podle zvěstí od ostatních lidí, že se budou dít věci , ale ono se celkem nic nedělo, tak jsem to pořádně přetřel Hypersolem, dělo se a výsledek už znáte, ach jo .
Hm, nad tím jsem uvažoval v momentě šmirglování jemným paírem, na obtisku se po prvních tazích vytvořila hezká struktura bilých žilek, ja šlo dolu to zkrabatěný, ale měl jsem pocit, že i tak je to moc hrubý.
Tak stav po víkendu:
Zbroušeno a vyleštěno, nepodařilo se mi koupit tu leštící pastu od Gunze, ale použil jsem zubní pastu, to je neuvěřitelný, co dokáže, bylo to jak zrcadlo. Po násřiku spodních ploch, zjištěna jedna nerovnost, tu jsem pak docela schoval pod nástřik světlích polí doprostřed, tím jsem si zase trošku přestříknul dvě popisky (ty už tam byli), ale nějak to zapatinuju, doufám.
Pak přišel nástřik horních ploch, zatím jedna barva a celkem dobrý.
Jen mám jeden dotaz, jak hodně ředíte akryl barvy od Agamy, já 1 x barva na asi 2 x ředidlo, a bude to asi málo, pořád mi zasichá tryska a to je na zbláznění, když seřídim pistoli a vzduch a to pro mě není jednoduchý tak sříkám a v půlce mi zaschne barva v trysce.
Škoda, že není digitál, s ním bych sem mohl dát i obrázky, jo jinak ty obtisky byly Hasegawa.
Tomáši u akrylu Agama je v podstatě jedno kolik to ředíš, ten zaschne na trysce i když je naředěný 1:5. Mám to odzkoušený, s tím se musí počítat, a dost často čestit jehlu, nebo přejdi na jiný barvy
Dyž jám mám zásobu Agam, ale že jediný řešení jak se toho problému zbavit, je přechod na jiný barvy, to už mi jeden člověk říkal, asi máte všichni pravdu, že bych šel do Gunze?
Gunze ti můžu doporučit, já mám doma taky zásobu těch Agam, ale už je používám jenom na štětec, na malí věci, do pistole už jsem je nedal asi 2 roky od tý doby co mám Gunze