Srdečně díky za Vaše ohlasy a komentáře, přátelé, je to pro mne opravdu pocta, že moji práci takto hodnotíte. Nyní pracuji na dolní palubě a obkládání stěn, rozhodla jsem se vše udělat v matné černé barvě, abych dosáhla lepšího optického výsledku, až budou uvnitř lafety (ponaučení z předchozích modelů). Všechno obkládám hedvábně matným černým kartonem tloušťky 0,5mm, takže se konstrukce ještě nepatrně zpevní. Přes celou délku trupu nyní prochází mohutné jádro, které svou vysokou pevností zamezí i sebemenším deformacím nebo kroucení poměrně dlouhého trupu. Troufnu si říci, že model bude srovnatelně pevný, jako by byl celodřevěný, byť dřevo je materiál mnohem ušlechtilejší a práci s ním budu vždy obdivovat. Zkusmo jsem také osadila část střední paluby na úrovni bočních vstupů, kde bude model propracovanější a nejspíš tam zavedu i osvětlení, aby to pak bylo vidět. V této střední části jsem také zredukovala obvodové části žeber, z nichž zůstala jen nepatrná část a vnitřek trupu postupně vyplňuji kartonem a stěny zahlazuji. Na zádi je už připravená podlaha velké kajuty. Nebude v rovině s palubami ale bude někde mezi, což mi takto vychází i z dobové malby RK a také dle nákresů, které mi kdysi při stavbě SoS poskytnul Kapitán. Předpokládám, že ty podlahy v kajutách mohly být ve skutečnosti klidně o něco výše nebo naopak níže než dělové paluby. Výrazné úpravy zaznamenaly i pozice střílen a otvory pro boční galerie. Také jsem nepatrně zvýšila hrany trupu. Ještě to stále upravuji a přepočítávám, aby to vycházelo co nejlépe a odpovídalo předloze. Jakmile bude na trupu finální obšívka, už s tím nehnu.
Konečně přišlo na řadu "dřevo", které postupně převleče celou tuhle smutnou flekatou lodičku do honosné podoby. Podkladový černý papír je poměrně hladký, takže ho nemusím už srovnávat jemným smirkem a rovnou ho přestříkám bezbarvým lakem (zajistí impregnaci papíru a také zpevnění horní vrstvy, do níž nasaje). Na takto připravený podklad pak za tepla nalepuji proužky z fólií imitující dřevo a ty pak ještě znovu prohřívám teplým vzduchem, aby lepidlo dokonale přilnulo. Na paluby použiji "bukové dřevo", na viditelných částech bude provedená imitace dřevěných kolíků - treenails a spojů. Paluba už je vlepená napevno, proběhla i kolaudace mým pomocníkem , kterému se velice líbí různé štěrbiny a rád zkoumá vnitřek modelu. Na řadu přijdou už první detaily výstroje - lodní pumpy, děla, soudky a další předměty.... Interiér zde budu dělat stylizovaný a také funkční, aby stěny zakryly otevřené částí trupu, kam nebude pronikat světlo.
Teď jste mne odhalili. Bez těch pomocníků bych to fakt nedala... Děkuji všem za milé komentáře.
Mám před sebou poslední volnější týden, kdy bych chtěla stihnout "převléknout" lodičku už do dřevěné podoby. Je dokončena střední paluba po celé délce trupu, kde budou později vsazeny lafety. Zbývá ještě obložit stěny přepážek v zadní části trupu černým kartonem. Výztuhy jsou už taky skoro kompletní, v místech úponových lavic je trup zesílen až na 5mm. Horní části žeber byly odstraněny a celý vnitřek trupu od střední dělové paluby směrem nahoru je srovnaný a zesílený (zatím) na 2,5mm. Nalepila jsem také hranoly, pro vsazení vyšších palub. Nyní přijde na řadu vnější obšívka, tvar trupu a rozložení střílen má již definitivní podobu.
Doris, na převlečení modelu do dřeva se moc těším, určitě to bude vypadat skvěle. Těch střílen tam máš teda požehnaně, vypadá to už teď impozantně. Já jich mám na svém novém modelu španělské fregaty Nuesta Seňora de las Mercedes "jen" 26 a ty mě budou určitě bohatě stačit. Tak hodně zdaru do další práce.
Naposledy upravil Connie dne 23 dub 2017, 13:28, celkově upraveno 1
Říkal jsem, že loďka bude za chvíli barevná... Neříkej, že máš ještě čas na auta a na zahradu, to bys nestihla ani s papoušem.. Kterému mimochodem závidím.. Ať Ti to jde stále takhle lehce od ruky. O.
Děkuji Vám za komentáře, přátelé, moc mne těší a motivují k další práci. To množství děl, které budu muset zhotovit, mne zrovna netěší, není to moje oblíbená část práce, ale co se dá dělat. Na druhou stranu, jak si to člověk rozdělí a činnosti střídá, tak to pak ani nepřijde tak stereotypní. Jinak mizerné počasí nyní přeje spíše modelaření, takže toho patřičně využívám. V současné době se ještě zotavuji, jsem doma na nemocenské, ale už od května jdu do práce a na záliby budu mít tak jen asi 2-3hodinky denně; povinnosti mají přednost a práce kolem baráku taky nikdy nepochybí..... Na RK jsem nalepila druhou vrstvu obšívky - zatím jen na levobok, který už jen srovnám a připravím pro finální povrchovou úpravu.Další vrstvu obšívky již není nutné dávat, trup je už nyní dostatečně pevný i hladký.
Doris obdivujem Tvoju šikovnosť. A zvlášť, keď si uvedomím, z akého materiálu to robíš, lebo tu sú nároky na presnosť obzvlášť dôležité. Držím palec, nech je z toho ďalší skvost.
Velice si vážím Vašich komentářů a podpory, přátelé, moc to pro mne znamená. Papír/karton je pro mne nejpříjemnější materiál, dobře se s ním pracuje a za ta léta praxe vím, co od něj mohu očekávat a jak ho "krotit", abych dosáhla očekávané výsledky. Mohutný, téměř 3,5 kg těžký trup už je kompletně připravený pro "výdřevu", několik vrstev karosářského plniče jsem přebrousila, aby byl povrch hladký a krásně rovný, horní část trupu jsem navíc překryla černou barvou a celé to uzavřela matným akrylovým lakem. Po opětovném přebroušení (už jen jemným smirkem) jsem nalepila bočnice - wales. *pozn. na fotkách je prostor mezi nimi čerstvě nalakován, takže se leskne a vypadá všelijak...... Výraznější změnu jsem musela udělat na klounu, který nyní více odpovídá předloze - malbě RK (ovšem i některým muzeálním modelům), a také se na něj bude lépe modelovat jezdecká socha, která nebude tolik zdeformovaná, jako na některých modelech, kde je kloun strmější. Dle potřeby ho později zkrátím.