Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Lodě a ponorky ‹ Plachetnice (Sailboats) ‹ Plachetnice (Sailboats) Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Sovereign of the seas 1637/1:90/ vlastní projekt/DOKONČENO

Odeslat odpověď
Příspěvků: 942 • Stránka 13 z 63 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 63
  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod jano100 » 29 črc 2010, 21:18

DORIS píše:použila jsem jinou - tmavší tapetu a nyní mi to příjde o 100% lepší
Kpt.KL píše:To tmavší "dřevo" je výrazně lepší! Skvělá práce


Presne takto som to mal na mysli. V tendencii tvojej obľúbenej svetlej a kvázi tmavšej - v tvojom prípade absolútny kompromis :)

Kpt.KL píše:není ta přední část boku přední nástavby vyklenutá vně?


Je. :evil: po víkende už bude druhá vrstva obšívky, a už to vidieť nebude. Máš pravdu, nie je to len na Le Ambitieux, ale na mnohých francúzkych lodiach ( možno aj preto a pre mnoho iných vecí ich nemám rád ).

Jano

P.S. Doris: počkaj, za mesiac sa ti končia prázdniny :lol:
Dokončené:
Revenge 1577, práve prebieha 2. pokus
Ark Royal 1587
Arabský Dhow
Mary Rose
Trinidad
La Couronne 1636
Čakajúce:
Sovereign Of The Seas 1637
Uživatelský avatar
jano100
 
Příspěvky: 38
Registrován: 29 bře 2010, 19:44
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 1

Příspěvekod DORIS » 30 črc 2010, 19:43

Jano100: Fakt bych nevěřila, co dokáže trochu tmavší dřevo, moc díky za námět, je to nyní skutečně o mnoho lepší. S těmi prázdninami mi to ani nepřipomínej :evil: , ale budu stavět dál. Co nevidět mne čekají ještě plastové modely aut, tak Ti dám trochu náskok a pak hurá zas na lodičku. :-D
Tak díky mizernému počasí jsem dnes dokončila obložení pravoboku a zrcadla. Na fotkách přikládám i ukázky technologie lepení fólií, kdy je nutné oddělit voskový papírek z rubu až těsně před nalepením kvůli prachu a zásadně se snažit vyhnout kontaktu lepidla na fóliích s prsty. :!: Snažila jsem se naznačit již sníženou vodorysku, jak bude nalepena - zatím je to jen proužek fólie, a zároveň jsem se snažila ztvárnit tu dřevěnou plošku pod vodoryskou na přídi i zádi, jak jste mi Kapitáne poradil. Je to jen zkusmo, snažila jsem se při bočním pohledu dorovnat tou dřevěnou výsečí rovinu, jak by loď přibližně byla vidět nad vodní hladinou. Záď jsem nechala o něco výš. Plaňkování na zrcadle jsem řešila dle Wasy, horní část budu barevně upravovat, aby korespondovala s barvou boků. A tady mám právě dotaz, jak by to mělo vypadat? Na Lelyho portrétu je pouze přechod bílá/černá, to přírodní dřevo tam není. Mám to taky tak udělat nebo do toho zakomponovat i to přírodní dřevo? :?:
Prosím Vás, Kapitáne, jakou tloušťku těch bočních lišt včetně vodorysky byste volil? Odhaduji tak 1-2mm v tomto měřítku, bude to tak správně?
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg

Naposledy upravil DORIS dne 25 lis 2018, 14:50, celkově upraveno 1
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod mechwarrior » 30 črc 2010, 21:59

hezké hezké, ale kup si plastový destičky, profily a ten povrch namaluj, pak to bude neco :idea:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
mechwarrior
 
Příspěvky: 1309
Registrován: 09 kvě 2005, 12:27
Bydliště: Brno
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod Kpt.KL » 31 črc 2010, 05:49

DORIS píše:...Snažila jsem se naznačit již sníženou vodorysku, jak bude nalepena - zatím je to jen proužek fólie, a zároveň jsem se snažila ztvárnit tu dřevěnou plošku pod vodoryskou na přídi i zádi, jak jste mi Kapitáne poradil. Je to jen zkusmo, snažila jsem se při bočním pohledu dorovnat tou dřevěnou výsečí rovinu, jak by loď přibližně byla vidět nad vodní hladinou. Záď jsem nechala o něco výš.

Příď je celkem OK. Já bych tu hnědou pod bočnicí sice ještě trošku zvětšil, ale z fotek není poznat, zda by to nenarušilo plynulost bílé křivky.

Záď je chybně - jednak jste začala snižování moc daleko, ne kousek od zádě, a také na záďovém zrcadle to není OK - tam bílá vodoryska navazovala na výšku na bocích. Do jaké výšky je bílá v oblasti zádě výš záleželo na zakřivení těch zesílených bočnic (wales) - pokud byla záď širší a bočnice se zvedala méně, bývala bílá těsně pod bočnicí; u užší zádě a více zakřivené zvedající se bočnice bývala bílá níže - například u Batavie. V dané situaci doporučuji nejprve porovnat šířku zdobeného pásu s tím nižším, aby to bylo estetické, a také vzít do úvahy umístění nejnižších záďových střílen. Bílá čára na záďovém zrcadle mého obrázku představuje úroveň vedení pro současný stav na bocích. Osobně bych udělal bílou až pod bočnicí, tj. verzi B, jako je na Lelyho portrétu:

SoS - bila vodoryska zadove zrcadlo.JPG

Viz také Lelyho portrét, dobové obrazy nebo Batavia:
http://www.modelships.de/Museums_and_replicas/Batavia/gPICT0592.jpg:



DORIS píše:Plaňkování na zrcadle jsem řešila dle Wasy, horní část budu barevně upravovat, aby korespondovala s barvou boků. A tady mám právě dotaz, jak by to mělo vypadat? Na Lelyho portrétu je pouze přechod bílá/černá, to přírodní dřevo tam není. Mám to taky tak udělat nebo do toho zakomponovat i to přírodní dřevo? :?:

Černá pod zdobenou/zlacenou částí, zbývající část pod ní buďto černá, nebo hnědá (dělalo se obojí) - podle toho, co se Vám bude esteticky líbit víc.



DORIS píše:Prosím Vás, Kapitáne, jakou tloušťku těch bočních lišt včetně vodorysky byste volil? Odhaduji tak 1-2mm v tomto měřítku, bude to tak správně?

Zpevňující bočnice (wales) - u dvou dolních (hlavních) tloušťka cca o 1,0 mm více, než obšívka boků; u dvou vyšších (středních) o něco méně, a u horních méně než u středních, cca 0,5 mm. Bočnice mají rovněž různou šířku, dolní pár větší, ty vyšší páry jsou postupně proporcionálně užší. Vycházejte z Landstromova nebo Finchamova plánu. U modelů se bočnice dělají obvykle o něco tluštší, aby opticky lépe vynikly (vystouply) vůči obšívce - nutno zkusit přímo na modelu. Vizuální Inspirace viz Vasa a Batavia:
http://www.modelships.de/Museums_and_replicas/Batavia/Photos_Batavia.htm
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod zdesko » 31 črc 2010, 09:59

Batavia je moje "srdcovka"..takže ten odkaz.. :-D Prostě tisíceré díky Kapitáne..! [-o< ;-I [-o<
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod DORIS » 31 črc 2010, 18:28

mechwarrior píše:hezké hezké, ale kup si plastový destičky, profily a ten povrch namaluj, pak to bude neco :idea:

Děkuji za tip, prosím, byl bys tak laskav a trochu mi popsal, oč se přesně jedná, já jsem v tom lajk a ráda bych model vylepšila, aby byl co nejvěrohodnější. Patina určitě bude, stejně tak budu dřevo decentně vylepšovat barvičkami, zatím je to jen obložené v surové podobě. :wink:
Kpt.KL píše:Příď je celkem OK. Já bych tu hnědou pod bočnicí sice ještě trošku zvětšil, ale z fotek není poznat, zda by to nenarušilo plynulost bílé křivky.

Děkuji moc, Kapitáne, moc si vážím Vaší pomoci, model se mi díky Vám staví skvěle. Na přídi to není problém kdykoliv změnit, fólie je možné snadno odlepit nebo naopak přilepit nové pásky. To ještě doladíme. :)
Kpt.KL píše:Osobně bych udělal bílou až pod bočnicí, tj. verzi B, jako je na Lelyho portrétu:

O.K. Udělám to tedy dle Lelyho portrétu, tak se mi to líbí asi nejvíc. Záď budu celkově směřovat k jeho podobě Sos.
Co se týče toho bílého zrcadla, tam jsem samozřejmě plaňky přetáhla podstatně výš, zkrátit je lze kdykoliv bez problému - s tím jsem i počítala. Opačná cesta, kdy by je bylo třeba naopak prodloužit by už bylo horší. Budu tedy dělat černý/dřevěný přechod dle Lelyho portrétu, aby to korespondovalo s bočnicemi/wales. Tloušťka bočních lišt O.K.,moc děkuji za ujištění.
Tak jdu na to, ještě jednou moc děkuji za neocenitelné rady a nádherné inspirativní obrázky. Ta Batavia je překrásná loď.
Naposledy upravil DORIS dne 02 lis 2011, 18:14, celkově upraveno 1
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 1

Příspěvekod DORIS » 01 srp 2010, 20:05

Tak opět drobný ale velice důležitý pokrok - jsou dokončeny boční lišty a tím pádem mohu pomalu začít s osazováním bočnic galionu a zadních galerií (tady budu zpočátku zkusmo přikládat vytvořené díly, až se najde nejvhodnější vizuální i realistické řešení) :idea: . Pro tři horní lišty jsem použila nepatrně tmavší dřevo, aby se trochu zvýraznily, ale jen decentně. Tady mohu ještě barvy dřeva všemožně měnit a doladit. Záď pod vodoryskou jsem upravila dle varianty "B" a vzhled přizpůsobila ztvárění SOS na Lelyho portrétu. Střílny nad zrcadlem budou uzavřené - uvnitř jsou mohutné žebrové výztuhy, které by překážely lafetám.
49.jpg
48.jpg
47.jpg
46.jpg
45.jpg
44.jpg
43.jpg

Naposledy upravil DORIS dne 25 lis 2018, 14:52, celkově upraveno 1
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod zdesko » 01 srp 2010, 23:14

Opravte mě prosím, jestli se mýlím.. :-k Ale mě se nějak ta spodní-(bílá-podvodová) část nepozdává.. Na přídi je doladěná do roviny..(dle rady Kapitána vložením dřevěného "klínu")..ale proč na zádi kopíruje tu oděrovou (výztužnou) lištu..? Lišty jako takové jsou na lodi v prošlupu..(zvedají se při pohledu z boku nahoru, jak na přídi, tak na zádi)..ale nátěr spodku byl (bývá) na lodě proveden tak, aby jeho zakončení vedlo vždy po "vodorysce"..tzn., že při pohledu z boku na loď tvoří prostě rovnou lajnu. Z hlediska natěračů to je takové dalo by se říct nepraktické..zvlášť když je lišta tak blízko..prostě to svádí tím štětcem máznout až k ní. Ale ne..tak to nebylo.. :wink: Já jako suchozemec teda přesně nevím, proč se přísně dodržovala ta vodoryska..ale vysvětluju si to tím, že asi sloužila jako vizuální kontrola vyvážení lodi. Třeba při rozmisťování zásob při nakládání, apod. Tobě Doris ta bílá na zádi kopíruje tu lištu. A to by myslím mělo nebejt.. :-k Nátěr spodku se na modelu dělá nejlíp tak, že postavíš loď do stojanu, položíš si tužku na hranol vysoký tak, aby se hrot tužky dotýkal vodorysky (někdy na plánech popisovanou jako "kvr"-klidná vodní rovina) a pak pomocí té tužky na hranolu objedeš celou loď kolem dokola. No a to dolů od "kvr" je bílé a to nahoru od "kvr" je dřevěné.. Ostatně na tomto obrázku je to dobře vidět.. :arrow:
Přílohy
Flauta (Pinasa)_Sovereign Of The Seas-art02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod zdesko » 01 srp 2010, 23:16

..anebo tady..
Přílohy
Flauta (Pinasa)_Portrait of the Portland.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod Kpt.KL » 02 srp 2010, 06:40

To jsou ty knižní mýty ..... Takový způsob argumentace se nazývá aplikace současné (moderní) logiky zpětně do minulosti. Tomuto zdánlivě "logickému" myšlení podlehlo mnoho historiků a nejedna kniha je plná takovýchto "logických vývodů". V odborných kruzích je tento typ historiků a rádobyhistoriků-pisálků označován za zvěstovatele. Na druhé straně stojí typ nazývaný archeolog - který ctí fakta a důkazy, a případné vlastní moderní komentáře od dobové skutečnosti přísně odděluje.

Na mnoha dobových obrazech nejen anglických lodí z 1. pol. 17. stol. nemá bílá podvodní část trupu vodorovné či téměř vodorovné zakončení, jako tomu bylo o něco později - na některých obrazech je výrazně níž pod dolní hlavní bočnicí, na jiných je těsně pod ní. V té době se nějakou "kvr" nezabývali tak, jako my dnes a natírali, jak se jim líbilo. Sledovat při nátěru zakřivení bočního plaňkování je mnohem snadnější, než udělat rovnou čáru. I později, kdy to na první pohled vypadá, že bílá čára je vodorovná, bývala na přídi a zádi mírně zvednutá, vzpomínám si matně na jeden britský dobový zdroj, kde je zmiňováno zvednutí "čáry" ponoru na přídi a zádi o 6 palců (15 cm). "Nevodorovný" nátěr se používal ještě před koncem 18. stol., viz Cookova Endeavour. V podstatě do konce napoleonských válek žádné přísné předpisy pro nátěry lodí neexistovaly, jen určité zvyklosti, typické pro konkrétní období, avšak vždy existovaly odlišnosti od zavedené praxe (prakticky vůbec se neví, že britské válečné lodě z 2. pol. 18. stol. bývaly rovněž natřené celé na červeno). O lodích kolují neuvěřitelné mýty - prakticky všude se dočtete, že nátěr žluto-černých pruhů zavedl Nelson - přitom tento způsob používali Španělé již více než 20 let před Angličany, kromě dobových vyobrazení se dokonce zachovalo nařízení ministra válečného námořnictva z r. 1772!

K určení ponoru na přídi a zádi sloužily ponorové stupnice, obvykle z plechových číslic, přibitých na vazech.

Admiralitní model HMS Britannia z r 1719. Tyto tzv. blokové modely byly používány k posouzení designu nově navrhované lodi, nikoliv ty nazdobené a přehnaně pozlacené, jak se traduje v mnoha knihách:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
http://www.nmm.ac.uk/collections/displayRepro.cfm?reproID=F8900-001&picture=1#content

HMS Ludlow Castle z r. 1724:
http://www.nmm.ac.uk/collections/displayRepro.cfm?reproID=F8865-001&picture=1#content

a další:
http://www.nmm.ac.uk/collections/displayRepro.cfm?reproID=F8878-001&picture=1#content
http://www.nmm.ac.uk/collections/displayRepro.cfm?reproID=F5868-001&picture=1#content

Některé lodě měly bílý nátěr vyšší na přídi, než na zádi, např. Tartar z r. 1734:
http://www.nmm.ac.uk/collections/displayRepro.cfm?reproID=D4084_1&picture=1#content

Na obraze J. Cleveleye z r. 1758 vidíme 2 menší válečné lodě - ta vlevo má bílý nátěr na zádi zvednutý, kopírující bočnice; loď vpravo jej má vodorovný:
Cleveley 1758.JPG


Na několika modelech a obrazech holandských lodí se dokonce vyskytuje bílá "vodoryska" zvlněná:
http://www.nmm.ac.uk/collections/displayRepro.cfm?reproID=F9317-001&picture=1#content

Uvedené van de Veldovy kresby zachycují lodě o mnoho let později, cca v letech 1660-1670. Toto "vodorovné" zakončení nátěru podvodní části trupu se u anglických lodí začíná objevovat přibližně v polovině 17. stol., v období republiky. Možná puritánští úředníci šetřílkové považovali nátěr nad čárou ponoru za plýtvání barvou a nařídili s touto benevolentní praxí přestat.

Pettův Prince Royal a další lodě:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/VROOM_Hendrick_Cornelisz_The_Arrival_at_Vlissingen_of_the_Elector_Palatinate_Frederick_V.jpg
http://www.nmm.ac.uk/collections/images/2000/BHC4176.jpg
http://www.nmm.ac.uk/collections/images/2000/BHC0710.jpg
http://www.nmm.ac.uk/collections/images/2000/BHC0266.jpg

http://www.nmm.ac.uk/collections/images/2000/BHC0726.jpg
http://www.nmm.ac.uk/collections/images/2000/BHC0807.jpg



Přímo pro SoS ve stavu z 1. pol. 17. stol. existuje důkaz v podobě Lelyho portrétu:
http://www.nmm.ac.uk/collections/displayRepro.cfm?reproID=BHC2949&picture=1#content

Rovněž na Paynově rytině z r. 1638 je část trupu na zádi pod dolní bočnicí výrazně světlejší, než hnědý trup nad ní, byť je ve stínu a měla by být tmavší - osobně bych se přiklonil k tomu, že i zde je bílý nátěr veden výše a kopíruje dolní bočnici:
payne_ps qtr.jpg

Naposledy upravil Kpt.KL dne 02 srp 2010, 07:44, celkově upraveno 1
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod Kpt.KL » 02 srp 2010, 07:42

K provedení bílé podvodní části trupu bych chtěl zopakovat a upřesnit:

- v oblasti přídě nemá být vodorovná, ale mírně zvýšená v plynulé křivce,avšak níže pod bočnicí (wale); rovněž na předním vazu by neměla být vodorovná, ale rovná, mírně zvýšená, aby navazovala esteticky na křivku na trupu (při pohledu z boku a z boku zepředu)

http://modelforum.cz/download/file.php?id=475515&mode=view

- v oblasti zádě doporučuji udělat zvýšení až k bočnici podle Lelyho portrétu, pokud by to u této modifikace SoS nenarušilo estetické proporce na dolní části záďového zrcadla
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 1

Příspěvekod DORIS » 02 srp 2010, 11:46

Tak, mám olištovaný i pravobok a nyní mohu začít s kompletací zadních galeríí a přídě:
56.jpg
55.jpg
54.jpg
53.jpg
52.jpg
51.jpg
50.jpg

Pokud je vše O.K., pojedu pomalu dál, snažila jsem se udělat vodorysku a barevné provedení, co nejpřesněji to šlo, a zároveň to sladit po estetické stránce. Model je dosud bez barevné úpravy dřeva, retušování a patiny.
Naposledy upravil DORIS dne 25 lis 2018, 14:54, celkově upraveno 1
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod zdesko » 02 srp 2010, 12:50

Kapitáne děkuju za odpověď. [-o< Určitě jsem nechtěl být "rádoby zvěstovatelem", jen jsem sám v tomto neměl jasno. A protože se na starých obrázkách objevují jakoby obě varianty, bylo toto místo jako stvořené pro dotaz na toto téma. Ono i z modelářského hlediska je ta Vaše odpověď vlastně jakési "pohlazení". Protože co si budeme povídat, tak chytit vodorysku na modelu není zase nic tak jednoduchého. Doris se tímto omlouvám, jestli jsem Jí třeba vyděsil... :flower:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod DORIS » 02 srp 2010, 16:41

V pohodě, já jsem se taky ráda poučila o této problematice. Je moc dobře, že takové diskuse existují, páč člověk se dozví spoustu zajímavostí nejen o modelu, který staví. :)
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sovereign of the seas 1637/1:96/paralelka Doris a Jano 100

Příspěvekod ronniejames » 02 srp 2010, 17:17

Čím dal častěji žasnu nad tím, mám-li u Kapitána více obdivovat jeho sbírku všech možných reprodukcí různých korábů z různých dob (prohlídka Vašeho archivu by asi zabrala spoustu času, že?), nebo míru jeho znalostí..

Co se týká Tvé stavby Doris - když mrknu na obrázky o měsíc zpátky, tak prostě nedokážu uvěřit tomu, co Ti vzniká pod rukama. A u kohokoliv jiného bych naprosto vážně tvrdil, že z těch původních vzájemně skřížených přepážek nikdy žádná loď nebude..
Nezbývá než se hluboce poklonit před Tvou šikovností.. [-o<
Jen se chci zeptat - na té poslední fotce se opticky zdá, jako by prostřední wales byly zvlněny...? Je to jen hra světla a důsledek toho, jak jsou položena "dřevěná" léta? Nejvíce se to zdá znatelné nad první a druhou střílnu (počítáno od přídě) na pravoboku - zkoušela jsi přeměřit rozteč mezi dolními a prostředními wales?
ronniejames
 
Příspěvky: 428
Registrován: 07 pro 2007, 16:40
Bydliště: ostrava
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 942 • Stránka 13 z 63 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 63

Zpět na Plachetnice (Sailboats) Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY