Ahoj Doris,tak věci se mají takto,na Titaniku bylo 29 parních kotlů,24 z nich bylo tuplovaných 4,80 m průměr a 6 m délka,z každé strany po třech topeništích a 5 jednoduchých kotlů,délka 3,6 m,3 topeniště jen z jerné strany.Dohromady to je 159 topeništˇ.Zásoba uhlí byla mezi 24000 až 26000 tun.To by stačilo na cestu přes atlantik do USA a nazpět do GB.Při cestovní rychlosti 21 uzlů se spálilo 5000 tun za den,to je 208,3 tun za hodinu,to je 1,3 tuny za hodinu na jedno topeniště.No jo,to není jako přikládat doma lopatkou do kamen. J.
Ahoj Jirko! Děkuji za odpověď! Tak toto mi už doslova vyrazilo dech, takové množství uhlí . Dnes by lodní společnosti asi zkrachovaly, kdyby jejich lodě měla takovou spotřebu paliva. Fakt síla.
Ty foto od pana Krčmáře je Britannic v podobě fikce po válce jen se toho plavidlo nedožilo leží potopen v Egejském moři příčina topédo nebo mina já osobně jsem přikloněn k torpédu mina by takto o mnoho vylepšené a lépe zkonstruované plavidlo jen tak neposlala na dno i s zjištěním že byla na téměř celém plavidle otevřená okénka z důvodu větrání lodi mina nakldená ponorkou měla maximálně 50kg trhaviny Britannic měk dvojtý trup a přepážky zcela jinak než Titanic navíc vrak má odlomenou příď poškození lodi bylo v prostoru mezi přídí a velitelským můstkem tedy nákladový prostor zde zcela schází mnoho materiálu mina by toto nedokázala je tedy jasné torpédo jen se k tomu nechtějí určité orgány vyjádřit aby nevyšla pravda že to byl brutální ponorkový útok na nemocniční loď není též jasné zda britannic skutečně převážel zbraně průzkum vraku to zatím neprokázal
Ano mas pravdu,ze Britannic mal dvojity trup,ale len v sekciach kotolne,nie v celej dlzke trupu,nedavno som videl dokument,ktory sa priklana na stranu miny nez torpeda,ale ani jedno ,ci druhe nutne nemuselo zapricinit potopenie lode.S oknami mas pravdu ,ze vetrali pred prichodom zranenych,ale hlavnou pricinou moze bit vybuch uholneho prachu,ako druhotny vybuch,ako to bolo u Lusitanii,tiez myslely dve torpeda a bolo len jedno plus vybuch uholneho prachu.A to mala lepsiu konstrukciu ako Olympic trieda.
Tomu rozumím ,ale osobně jsem přikloněn torpédu konstrukce lodi byla opravdu odolná stavba byla po zkáze Titanicu pozastavena a plavidlo překonstruováno. Britannic se potopil cca po jedné hodině a to ze dvou důvodů 1.poškození trupu bylo rozsáhlé schází cca 8-9 metrů lodi to je pěkná díra žel přepážky by si asi s tím poradily 2.otevřená okénka po zásahu se nikdo neobtěžoval je zavřít to bylo určitě fatální .Poškození a odlomení přídě ja logické jednak zásah je jedno čím a také že když se větší část trupu ocitla již pod hladinou příď narazila na dno a dobíhajicí stroje měly dostatečnou sílu aby to dopadlo jak se nyní nachází vrak lodi . Mina číhá pod hladinou na svoji příležitost a byla nastavena tak že by roztrhla dno lodi tedy v hloubce mezi 5-8 metrů tak měla nastaven ponor ve skutečnosti vrak má poškození cca 3-4 metry pod čarou ponoru to vypadá vzhledem na hloubku a sílu poškození na torpédo navíc němci to neudělaly poprvé že střílely na nemocniční lodě je jen strašné že třeba některé byly potopeny v bristolském zálivu na dohled od domova a tak ti co přežily masakr u Gallipoli umíraly téměř doma a případ Britannicu mnohem větší lodě to už byl opravdu mezinárodní průšvih
Skutocnu pravdu uz tazko kdo zisti,kukni to video,co som ti dal na HMHS Britannic,cerpal som mudra odtial . Mohlo to bit aj torpedo,ale v tomto dokumente,co nasli vo vraku Britannicu,zohral ,ulohu aj ludsky faktor,(nechali otvorene prepazky,okna),a ulohu zohrala aj velkost lode.
Tak tohle to je jiná třída.Perfektní výběr stavebnice a doplňků určitě zaručí dokonalý výsledek.Budu i nadále sledovat vaši konverzaci týkající se třech sesterských lodí, tím pádem i výsledky stavby, které budou určitě vynikající.Tiše závidím. Mirek503