Dokončil jsem Bugatti T35 B Elišky Junkové ze závodu Targa Florio 1928. Stavebnice je velmi dobře vybavená, jedná se o multinaterial Fulldetail kit, takže obsahuje jak bílý plast, tak bílý kov, nějakej resin, hliníkový části, gumový části.... Krásný a špičkové zpracovaný jsou i fotgolepty. Díly jdou krásně do sebe, nutný jsou jen naprosto minimální úpravy. Akorát jediná stinná stránka týhle stavebnice jsou některý postupy v návodu, který by šly určitě vyřešit líp. Jinak je sestavení v podstatě bezproblémový. Navíc, jak je u dvanáctin zvykem, tak to jde dobře do ruky (až na ty nejtky v kolech a ty nejtky s háčkem na provlečení drátu, co drží pohromadě díly kastle. Stavebnici můžu s klidným srdcem doporučit.
Bugatti T35 B existovalo několik variant. Njevzácnější je varianta Type T, která měla atmosférickej řadovej osmiválec. Typy B a C měly řadovej osmiválec 2,3 l přeplňovanej kompresorem Roots a Type B byl silnější, než C, měl výkon 150k. Bugatti Type 35 A měla taky kompresorem přeplňovanej řadovej osmiválec, ale o menším objemu.
Bugatti T35 B Elišky Junkové je (podle některých) netradičně ve žluté. S barvou jsem ale musel experimentovat a odhadovat z plakátů a obrázků na internetu, protože originální auto se nedochovalo a existujou pouze neúplný záznamy o autech z tý doby (navíc ne o tomhle konkrétním autě) a ani Samohýl (asi největší odborník u nás na Bugatti) není schopnej říct, co to bylo v originále za odstín žluté. Takže jsem nakonec vybral barvu Sun... cosi od ZeroPaints na závodní BMW M6 GT. Auto jsem zkoušel po nějaké době (na popud Hanze) napatinovat, takže jsem ho udělal jako ze/po závodu. Patinou si ale nejsu vůbec jistej. Kdybyste měli někdo nějakej tip na patinu (jak ji dělat líp, snáz...) budu jednině rád, když se o něj (prosím) podělíte.
Eliška Junková (říkalo se jí královna volantu) skončila v tomto závodě kvůli technickým potížím až na pátým místě, ačkoliv podstatnou část závodu vedla. Bohužel v posledním kole (podle vlastních slov z nějakýho dokumentu) najela na kámen/kameny v jedné ze zatáček, načež musela zastavit a následně po opravě skončila v závodě 5. Závod tenkrát vyhrál Albert Divo na stejným typu auta. Mimochodem říká se, že na její počet složil Jaroslav Ježek Bugatti step.
Barvy a další chemie použitý na model:
ZeroPaints Turner Motorsport BMW M6 GTD Sun Yellow ZP-1624
ZeroPaints Silver ZP-1120
ZeroPaints Semigloss Black ZP-7018
ZeroPaints Flat Black ZP-7101
Zero Metal Finishes Steel ZP-M1005
Alclad ALc-101 Burnt Iron
Alclad ALc-109 Polished Brass
Tamiya XF-64 Red Brown
Tamiya XF-7 Flat red
Surfacer:
ZeroPaints Metal Primer 1K Etch ZP-3030
Lak:
ZeroPaints 2Pack Clearcoat Diamond Finish ZP-3035
Washe a Pigmenty:
Asphalt Road Dirt Pigment AK146
Fuel Stains AK025
Smoke Pigment AK2038
Takže tady jsou fotky a snad se vám tady bude aspoň trochu líbit:
V běhu:
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],