tak jsem konečně dokončil Mclarena! Nejdřív trošku o modelu. Mclaren MP4/4 postavili pro sezonu roku 1988 a je nejdominantnější auto historie Formule 1 a patrně nejen její. A. Senna a A. Prost s ním vyhráli 15 závodů ze celkových 16, které se tenkrát v sezoně jely, přičemž 10 z těchto závodů vyhráli stylem 1. a 2., tedy tzv. double. Stejnej počet měli pole position (13 jich měl právě A. Senna). 12 x pak s tímto autem obsadil Mclaren kompletní 1. řadu a Senna s Prostem zajeli během sezony 10 x nejrychlejší kolo. Jedinej závod, kterej nedojeli a to ani jeden (Monza) a to proto, že tuším A. Prostovi odešla převodovka a A. Senna havaroval. Nakonec se stal mistrem A. Senna (proto jsem stavěl jeho formuli), kterej vyhrál 8 závodů oproti 7 Prostovým vítezstvím. Motor byl 1,5 l turbo V6. Bočnice předního a zadního křídla jsou z upgrade setu (jsou kovový) a podstatě existovaly dvě verze. Jedna s těma komínama v bočnicích (což je podle mýho další chlazení), která závodila třeba v Monaku a bez nich, která závodila třeba v Maďarsku nebo v Anglii. Taky existovaly dvě verze "válečného zbarvení", jedna s nápisy Marlboro (třeba opět Monako) a jedna bez nápisů Marlboro (třeba Anglie). Konstruktéři, kteří stáli za tímto autem byli Gordon Murray jako šéfkonstruktér a deisgn dělal Steve Nichols.
A teď k modelu:
Komplikací a katastrof na tom bylo víc než dost, ale snad je to aspoň trochu koukatelnej výsledek. Takže tady to je. Chtěl jsem to dokončit podstatně dřív. Co víc bych vám k tomu napsal.
Takže... Kastli jsem musel několikrát přestříkávat a několikrát přetahovat karbony. Stavebnice byla výborná a díly k sobě seděly dobře až na jednu bočnici a záslepky (to jsem musel trošku tmelit). Podkladovka a základovka je Mr. Hobby a barvy jsou Zero. Je zajímavý, že tu bílou jsem vůbec ředit nemusel, ale tu Zero MP4 Red jsem musel zředit 1:1, protože neředěná dělala strašnej pomeranč. Děs a strašná pakárna bylo první vymaskování před stříkáním červené. To jsem pokaždý dělal snad hodinu, protože trefit úhel a souměrnost bylo ..... Dekály jsou Tabu. Jsem rád, že bočnice předního a zadního křídla jsem dělal dvakrát. Koupil jsem kvůli tomu Upgrade set. Na původní bočnice zadního křídla jsem dal dekály ze stavebnice nejenže jima prolezla a prosvitla barva, ale navíc se i rozpily černý obvodový linky u startovních čísel. To mě dost překvapilo, i když vezmu v potaz stáří stavebnice a dekálů. Teď na fotkách koukám, že to na pár místech budu muset doretušovat. Poprvý v životě jsem dělal s karbonama a celkem mě to bavilo. Zero clearcoatu je tam jedna tenká vrstvička pod dekálama a dvě tenký a dvě nebo tři silný na nich. Pak jsem to leštil Mrazíkovou metodou a navrch ještě 3M Extra fine pastou a potom tekutým karnaubským voskem a nakonec ještě přejel jelenicí.
Víte, představoval jsem si o kus lepší výsledek a model, ale snad to není tak zlý. Takže Voilá, tady to je a snad se bude líbit.
S pozdravem
Elvis034
Naposledy upravil Elvis034 dne 06 črc 2017, 16:44, celkově upraveno 2
V běhu:
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],