Tak a je HOTOVO, konečně
ale má to samozřejmě své ALE
Sem spokojenej tak s 90% motorky, respektive s celou motorku kromě kastle. Ta mě dala dosti zabrat a nějak se tak úplně nezadařila. Kazilo se vše, co se kazit mohlo.
Začalo to už tím, že byl problém ji nasucho (naštěstí) napasovat na motorku, zavazely výfuky, bylo potřeba dost obrousit kastli zevnitř a i výfuky v místech kontaktu s kastlí. No nakonec se zadařilo a jakš takš se napasovat podařila, bohužel šrouby, který drží kastli na rámu, nejsou vodorovně ale nějak zešikma.
No další problémy pak začaly při barvení. Na menších částech se lak krásně slil, bohužel na velké ploše kastle to tak dobře nedopadlo. Navíc lak vytáhl nějaké vady v barvě, který předtím nebyly vidět.
No a při finálním laku sem to přehnal s vrstvou a docela dlouho trvalo, než trochu vytvrdl a navíc mi stekl na jeden kraj. Asi k tomu tvrdnutí přispělo i stáří laku (GX 100 asi 6 let starý). No podařilo se tak nějak přebrousit a přišlo na řadu lepit plexisklo.
Vytáhnout se docela podařilo, i když dokonalý to samozřejmě též není. Bohužel s lepením byl problém. Spíš čím lepit. První pokus byl Herkules, průhledný po zatvrdnutí, možnost očistit vodou. Bohužel veelmi dlouho schne a jak vyschne, tak ztratí objem a objeví se místa, odkud lepidlo zmizelo a nevypadá to hezky. Navíc sem to fixoval kolíčkama a svorkama, což byla katastrofální chyba, vzhledem k nevytvrdlýmu laku. Kolíčky se obtiskly do laku a svorky prolezly viceméně až na plast. Tak přišly složité opravy, při kterých sem si zčásti obrousil obtisk. Ale nakonec se podařilo.
Plexi sem nakonec přilepil přes připravené kolíčky Pattex 100% lepidlem. Na to, jak je husté, tak bohužel zavzlínalo mezi plexi a kastli, takže ty místa byly tmavší. Ve snaze docílit jednolitýho vzhledu pod plexisklem jsem tam napustil Sidolux s tím, že by to mohl spravit. Opak byl pravdou, měl sem to nechat tak jak to bylo předtím. Též je to pod plexisklem takové nevzhledné, teď s tím ale bohužel nic neudělám.
A nakonec při dávání skla sem si ulomil půlku ovládání spojky na řidítkách.
Takže to nejviditelnější je asi nejvíce zfušované, ale mohlo to dopadnout i hůře.
Jinak shrnutí stavby. Model jako předloha pěknej, ale když se člověk začne vrtat fotkama, tak zjistí různé nesrovnalosti. Takže se různě opravovalo, vyrábělo znovu, předělávalo, atd. Některý díly dost neseděly nebo vypadaly fakt blbě. Bylo potřeba vyrobit nový náboje, paprsky kol, sání k brzdám, ovládání brzd, zadní blatník, uložení baterky, uchycení kastle, plexisklo, uchycení výfuků, čepičky na přední tlumiče, předělat nádrž, přední blatník, řidítka, pedály a hromada dalších drobných úprav.
Až se docela divím, že ve finále sedí geometrie a že to vše sedělo. To bylo asi nejsložitější, na celým modelu. Spasovat vše tak, aby po nabarvení nebylo potřeba nic opravovat.
rozestavěno:
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970