ICM 1:24
Kat.č. 24042
Benz Patent-Motorwagen 1886-Easy version
Lidé jsou závislí na ropě už více než jedno století, ale na konci 19.století byla převládajícím zdrojem energie stále pára.
I když začala pomalu převládat závislost na jiném fosilním palivu ropě z které se rafinuje benzín. Když Karl Benz v roce 1885 požádal o patent na svůj motorový vůz stal se, tak prvním výrobcem vozidla poháněným benzínem, které bylo od počátku navrženo pro použití tohoto paliva. Když se podíváte na jeho tříkolový design, zdá se, že byl výsledkem spojení mezi koňským povozem, jízdním kolem, starými hodinami a starou pohovkou dělanou na míru. Pohon vozu zajišťoval jednoválcový čtyřtaktní zážehový motor o objemu 0,954 litru se spotřebou kolem 10 l na 100 km. Zadní kola poháněly dva ploché řetězy vedené od klikové hřídele kterou poháněl řemen vedený od motoru. Jeden kotouč na hřídeli sloužil pro záběr a druhý pro volnoběh. Historicky první automobil měl pouze jeden rychlostní stupeň v podobě pevně instalovaného disku a integrovaného diferenciálu. Při jízdě nebylo možné „zařadit“ zpátečku. Sedadlo pro řidiče a spolujezdce bylo bez ochrany proti povětrnostním vlivům. Klasický volant, který známe z později vyrobených automobilů bychom hledali marně, řízení bylo řešeno pomocí "kliky". K brzdění se používala páka napojená na hřídelní řemenici. Vyrobeno bylo pouhých 25 vozidel, ale budoucí cesta byla stanovena i díky zjištění, že cestovaní rychlostí 16 km/h je velice zábavné. Dnes jde společnost opět jinou cestou a to využití elektrické energie místo fosilních paliv.
Novinka představuje zmenšeninu prvního automobilu se spalovacím motorem. Jedná se o částečně upravenou stavebnici, kterou ukrajinský výrobce poprvé vydal již v roce 2020 pod kat.č. 24040. Oproti tomuto vydání nejsou uvnitř balení leptané díly, které tvořily část konstrukce kol a jejich pohonu ve formě řetězů. To platí i pro patentovou přihlášku kterou výrobce v novém přebalu úplně vynechal. Výrobce leptané díly nahradil plastovými a tím možná i vyslyšel přání méně zkušených modelářů. Stavebnice je zabalena do menší krabičky se samostatně řešeným obalem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat pěkně provedenou kresbu vozidla stojícího uprostřed náměstí. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme tři rámečky ze světle šedé hmoty a manuál. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí nebo se dají snadno odstranit. Rám podvozku je velice detailní složen je z několika dílů. Udržet geometrii při složení nebude složité, výrobce nezapomněl přidat různé vodící prvky pro snadnější sestavení. K sestavě následně doplňujeme motor, kola a další součásti. U řemenu pohonu můžeme zvolit ze dvou různých variant. První je jednodušší cesta využívající díly ze stavebnice. Druhou variantu bych doporučil zkušenějším modelářům, zapotřebí bude si vyrobit nový řemen z vlastních materiálu. Na oba tyto kroky jsme v manuálu dobře upozorněny. "Kabina" je zcela odkrytá, dřevěná podlaha je vhodná pro různé patinovací techniky, sedačka má krásně naznačené čalounění. Hnací řetězy a kola včetně jejich paprsků jsou tvořeny kompletně z plastu, to ulehčí práci s jejich kompletací oproti dílům tvořených z leptu. Manuál je přehledný a provede modeláře stavbou bez větších problémů na poslední stránce nalezneme jeden barevný bokorys. Jeho součástí je i barevný rozcestník pro barvy ICM, Revell a Tamiya, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál:
Naposledy upravil KING TIGER dne 07 čer 2022, 20:59, celkově upraveno 1