Když Revell počátkem tohto roku prezentoval záměr vydat model Porsche 934 RSR z nových forem, vzbudil tím řadu očekávání a otázek. Proč jde proti ne až tak starému modelu firmy Tamiya, bude lepší, nebo alespoň v našich zeměpisných šířkách zásadně levnější než japonská konkurence? Lednové fotky z Norimberského veletrhu nedaly žádnou odpověď, vystavené modely s označením "Prototype" s největší pravděpodobností nebyly skutečné výlisky nového modelu, takže až dubnové vydání dvou modelů ve zbarvení Jägermeister a Vaillant (stejném, jako u modelů Tamiya, ale z jiných závodů, takže postavené modely se budou částečně lišit) ukázalo, že u Revellu se rozhodli jít do mnohem větších detailů. Kompletní motor s otevřeným krytem, otevřená přední kapota s detaily v prostoru pod ní.
Část modelářů zajásala nad hezkými detaily, část (včetně mne) byla pořád skeptická. Firma Revell je známá svou schopností "pohnojit" každý model auta, který vydá. Pokud nepočítáme přebaly jiných firem (zejména Hasegawa, ale i Italeri, Esci), tak podle mého názoru za posledních 10 let byl jediným modelem moderního nebo závodního auta, který by se dal označit jako špičkový, Volkswagen Golf GTi první generace. U všech ostatních se objevují pořád ty samé problémy - velikost kol/pneu, pokroucená karoserie, propadliny nebo vtaženiny, nekvalitné chromové díly. Co z toho, že máte uvnitř modelu detailně provedený hybridní elektromotor (po sestavení dokonale neviditelný), když si pak musíte připlatit několik set Kč za rezinová kola, aby model nevypadal jako traktor nebo jako provedení pro Dakarskou rally. Atd, atd.
Po prvních snímcích rozpracovaných modelů na zahraničních fórech se zde objevily různé názory, od "hezký" až po "karikatura" a "parodie". Nejvíce se opět diskutuje o velikosti disků a kol celkově. Naneštěstí zatím nikdo z diskutujících zatím zřejmě model nestaví, resp. nezaložil svůj chlívek v sekci rozestavěno. Jelikož mi konečně minulý týden přistála na stole krabice s 934 Jägermeister a zároveň jsem vyhrabal ze skříně mírně rozdělaný Valliant od Tamiye, nic nebránilo v malém srovnání.
Zaměřím se jenom na kola, popř. jak vypadá model na kolech a několik menších detailů. Pokud chcete vědět, co je v Revell krabici, zde jsou linky na obě verze
http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=11805
http://www.spotmodel.com/product_info.p ... s_id=50669
http://www.spotmodel.com/product_info.p ... s_id=50670
Zde jsou diky bez pneu, lesklejší bez centrální matice jsou Revell (matice je vylisovaná samostatně)
[attachment=0]y0.jpg[/attachment]
U Revellu mají oba disky stejnou velikost, u Tamiye je zadní větši
[attachment=4]y1.jpg[/attachment]
[attachment=3]y2.jpg[/attachment]
[attachment=2]y3.jpg[/attachment]
[attachment=1]y4.jpg[/attachment]
Prošel jsem na internetu spoustu fotek a nedokážu říct, co je správně (pro daný vůz a všeobecně pro Porsche 934 RSR). Objevil se zde v diskusi názor, že velikost má být stejná, na některých fotkách vozů jiných týmů se zdá, že zadní jsou o něco větší. Pokud někdo máte detailnější info, podělte se zde s ostatními, prosím.