Když jsem se před časem v Karlově US infokoutku rozepsal o soupravách na převoz a zkapalňování plynů v Kennedyho kosmickém středisku viewtopic.php?f=151&t=55277&start=315, bylo to s myšlenkou na budoucí stavbu modelu. Pustil jsem se do ní na zapřenou už před několika měsíci a důvodem "tajností" je to, že jsem nechtěl, aby se mi téma táhlo jako žvejkačka několik let a chtěl jsem s ním vyjít na světlo až ve fázi, kdy si budu moct říct, že to dotáhnu do konce. Nevím, jestli v té fázi už jsem, ale stavba jede a fotek přibývá, tak jsem se rozhodl pro tento coming out.
Z pětice nyní již dosloužilých souprav souprav jsem si vybral R-15, která byla pro problémy s agregáty návěsu odstavena jako první (pokud nepočítám R-14 u které byl vyměněn tahač). Je totiž nejpodobnější původnímu vzhledu z roku 1967. Kromě výměny kabiny u ní k podstatnějším změnám nedošlo. Vystavena povětrnostním vlivům a kanibalizaci postupně chátrá a přichází o některé díly a výbavu.
Stavba je v podstatě samo-domo s využitím dílů ze stavebnice Peterbilt 359 od německýho Revellu (kabina s interiérem, příčníky rámu, převodovka a zadní nápravy). Motor, maska chladiče, nárazník, přední náprava a všechna kola vč. nábojů jsou resinové odlitky. Ostatní díly vzniknou z destiček a profilů. Z předlohy znám jediný rozměr a to 127 BBC (nárazník - zadní stěna kabiny). Vše ostatní je dáno velikostí dílů ze stavebnice nebo odhadnuto podle fotek. V žádném případě si nedělám nárok na proporční akurátnost. Ač se jedná o stejný typ Peterbiltu jako je můj předchozí model - Peterbilt 351 logger, mnoho společných dílů se nenajde. Pro dané použití u NASA provedli inženýři Peterbiltu řadu úprav. Rozhodně nejde o stavbu přes kopírák.
Stavbu jsem vlastně zahájil již na šlovickém patláku motorem sestaveným ze dvou 6-ti válců.
Více o motoru zde: viewtopic.php?f=158&t=54591&hilit=Trojka+z+Detroitu
Pětisetkoňový 12-ti válec Detroit Diesel kromě pohonu vozu slouží jako zdroj energie pro 500 kW elektrický generátor.
V dalším vstupu - rám podvozku
Jarda