Ertlovká éra.....
Dalším kouskem pro ukojení mých modelářských vášní se stal International Transtar II Eagle. Pro někoho nevzhledný cabover s kónickou maskou mě naopak učaroval tvarem kabiny zcela odlišným od ostatních amerických "COE krabic". Od kamaráda se mi podařilo sehnat dobový prospekt, leč na starší provedení s kulatými světly. Díky tomu jsem si hned na ebay vydražil další stavebnici tohoto staršího provedení, které Ertl podobně jako u kapotového vozu IH 4300 a IH 4270 odlišil platným provedením (IH 4270 má vzduchové odpružení, trilexy, kratší kapotu, jiné provedení motoru, Transtar Eagle I má rovněž vzduchové odpružení a trilexy, navíc jinak provedený vzduchový filtr, zdvojené výfuky, jiná madla na kabině, jiná již zmiňovaná světla a další).
Stavebnice Transtaru II obsahuje dle obalu přes 250 dílů rozložených na tři rámečky šedého plastu, dva chromované rámečky, jeden čirý, sadu pneumatik, kabinu a interiér kabiny, decaly pro dvě až tři verze plus podrobný návod spolu s předkreslenou maskou pro lakování kabiny a dvoustranu fotek detailů reálného vozu (sice černobílé a trochu tmavé, ale dobrý pomocník). Mimo funkční natáčecí kola přední nápravy včetně pákového spojení k domečku řízení, najdete i tyč od řazení k převodovce či hydraulické válce pro sklápění kabiny.
Další odlišností stavebnic ERTLA od AMT je poměrně detailní provedení interéru a samostatná skla na rozdíl od "vaniček" AMT, tedy spodní díl interéru a vanička ze silného čirého plastu pro vrchní díl kabiny.
Oproti mým původním plánům stavět z krabic, vzhledem k počtu nepostavených modelů a věku, jsem se zase pustil do řady úprav původní stavebnice. Tak nevím kolik se mi toho podaří z té skříně slepit.....