Stránka 2 z 2

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 15 úno 2017, 16:54
od V12JT
To s tím víkem od baterek by mě nasr.....
Nešlo by to nějak občůrat? Jinak ti to přibejvá hezky. Připadá mi, že ten motor je v každý stavebnici trochu jinej. Já teď předělávám ten z Astra na verzi s turbokompresorem. Nevím, jestli se v 1:25 s turbem v nějaký stavebnici vyskytuje.
Jarda

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 16 úno 2017, 07:46
od Jirka 66
O tom motoru už jsem psal. Mám doma snad všechny vyráběné stavebnice amerických kamiónů a protože si ve volných chvílích prohlížím ty nesestavené, vím, že ve všech kde je Detroit diesel jsou atmosférické motory. Astro mám taky rozdělané, tam motor navíc moc nepasuje do šasi, ale to je jiná věc. Jak jsem psal v úvodu tohoto vlákna, zjistil jsem, že Detroit Diesel u těch aut, které existují jako stavebnice, byl poměrně vzácný. I na tohoto Bisona mám prospekty, mraky fotek z Ebay.com, Truck Paper, Purple Wave, prostě z bazarů aut a přiznám se, že jsem na bezturbovou verzi nenarazil. I vzduchové odpružení zadních náprav u Chevroleta či GMC je vzácnost o provedení brzdových válců nemluvě. Vycházet tedy ze stavebnice je docela velký problém se sháněním podkladů skutečného auta.

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 16 úno 2017, 19:31
od karel53
Jirka 66 píše:O tom motoru už jsem psal. Mám doma snad všechny vyráběné stavebnice amerických kamiónů a protože si ve volných chvílích prohlížím ty nesestavené, vím, že ve všech kde je Detroit diesel jsou atmosférické motory. Astro mám taky rozdělané, tam motor navíc moc nepasuje do šasi, ale to je jiná věc. Jak jsem psal v úvodu tohoto vlákna, zjistil jsem, že Detroit Diesel u těch aut, které existují jako stavebnice, byl poměrně vzácný. I na tohoto Bisona mám prospekty, mraky fotek z Ebay.com, Truck Paper, Purple Wave, prostě z bazarů aut a přiznám se, že jsem na bezturbovou verzi nenarazil. I vzduchové odpružení zadních náprav u Chevroleta či GMC je vzácnost o provedení brzdových válců nemluvě. Vycházet tedy ze stavebnice je docela velký problém se sháněním podkladů skutečného auta.


Tak Jirko, tak trochu ti budu oponovat.

1/ Detroit Diesel 6,8,12,16V 92 nebyl atmosferický motor. To že u těchto motorů je absence turba je zcela normální. Turbo bylo u těchto motorů používáno až v posledních letech (od roku 1978)než přišel motor DD60. Detroit používal pro zvýšení výkonu motoru dmychadlo Rotts Blower, které se využívalo hlavně u dvoudobých motorů což Detroit byl. Motor Detroit 8V-92 byl jedním z nejpopulárnějších motorů a v sedmdesátých letech nebyl výrobce, který by je nenabízel. Viz obrázek v zástavbě v GMC General z roku 1977

http://public.fotki.com/modeltrucks25th ... c_general/

2/ Uložení náprav bylo jako u všech amerických aut na přání. Konkrétně GMC a nebo Chevrolet využívaly jak péra tak i měchy (na přání i Hendriksony). Viz obrázek GMC General z roku 1981

http://public.fotki.com/modeltrucks25th ... _0119.html

Myslím, že stavebnice odpovídá roku 1977

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 17 úno 2017, 08:14
od Jirka 66
Ano, tyto prospekty mám a z nich vycházím, ale měl jsem na mysli, že jsem nenarazil na stavebnicovou konfiguraci ve skutečnosti, tedy na fotkách z uvedených bazarových portálů. Netvrdil jsem, že je vozidlo ze světa sci-fi - to je případ spíš jiných výrobců modelů, hlavně Italeri. AMT a ERTL ctili autentičnost, jen s rozdílnou kvalitou, což je ctí. :)

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 17 úno 2017, 17:06
od karel53
No to je mně jasné. No ono je to trochu složitější než se zdá. Vezmi Jirko, že většina dochovaných auťáků už asi nebude původní. To co jsi našel (jak ty říkáš na prodejních portálech) jsou auta, která jsou čtyřicet i více let staré. U takových aut se předpokládá, že prošly několika GO a tudíž neni zaručené, že zde budou originální díly. Vždyť na dnes zrestaurovaných autech, kterých je internet plný nejsou původní díly. Pokud to sleduju, spousta takových náklaďáků z 50tych až 70tých let má motory nebo nápravy , které jsou daleko mladší. Myslím, že dnes bude jen zlomek takových to náklaďáků původní.
Mj. jsem si vzpomněl. Při hledání podkladů pro Jardovýho KW jsem narazil na spoustu zajímavostí, který s tím i souvisí. V 60tých a 70tých letech byly hodně populární motory Detroit Diesel. Samozřejmě se prodávali i motory Cummins, ale jedničkou byl Detroit. S příchodem motoru Cummins Big Cam, řada přepravců nechala do svých stávajících náklaďáků namontovat právě tento motor. Nejenom, že byl výkonný ale hlavně byl úspornější a to v době ropné krize v USA byl hlavní tahák. To samý bylo i s nápravami a zas je to krásně vidět právě u Jardy. Originální nápravy Rockwell, které Kenworth tehdy nabízel byly nedostačující (malá nosná váha - 38 000 lB). Proto byly později zde namontované nápravy Rockwell Peterbilt AirLeaf (46 000 lB), které se běžně vyskytovaly na modelech Peterbilt 359, 352.
Myslím, že ten reálný náklaďák který odpovídá období kdy vznikaly oné stavebnice budeš hledat těžko. Docela bych typoval, že pokud něco takového najdeš bude to malý zázrak.

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 19 úno 2017, 19:07
od V12JT
Připojím malou poznámku, snad to nebudeš brát jako OT. Přístup Američanů k renovacím veteránů je mnohem svobodomyslnější, než je zvykem tady. Týká se to i náklaďáků. U nás se uznává jen tovární provedení ale za velkou kaluží zrenovujou kabinu starého trucku, nasadí ji na moderní podvozek mají hotovo. Možná ne všichni, ale řekl bych, že je to převládající přístup. Proto i fotky "renovovaných" veteránů je třeba brát s rezervou. Jak píše Karel, najít autentické fotky daného typu není nic jednoduchého. Zkus ATHS nebo Just Old Trucks.

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 19 úno 2017, 20:24
od nedlloyd
Jj, souhlasím s Jardou. Já hodně sleduju ty padesátky...a z těch přežilo aut s původními motory, převodovkami a nápravami absolutní minimum. Jen pár aut ukazuje jak auta tehdy vypadaly.

Teď nedávno jsem koukal na nějaký video, kde majitel říká, že jeho auto je "pretty original" a hned v druhé větě říká "auto jsme rozřízli a prodloužili rozvor, protože dneska se to tak dělá a je to moderní"

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 20 úno 2017, 08:32
od Jirka 66
To je dobře, tak to mám volnou ruku, jako ti Američani. Díky za komentáře a objasnění. Je to prostě jiný svět. Na druhou stranu proč ne. Řada lidí Ameriky odsuzuje za jejich primitivnost, stejně jako jsou primitivní ruské stroje, ale kam nás dohnal přetechnizovaný pokrok v evropských autech? Kilometry kabelů a komponenty, které si často nerozumějí ani sami se sebou, natož s neoriginálním dílem. Už jen samotný možný výběr mezi několika motory a převodovkami řadí americké náklaďáky nad ty evropské. Samozřejmě komfort pracoviště řidiče je věc druhá.

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 20 úno 2017, 09:25
od nedlloyd
No, jenomže dneska už je americký auto stejný jako to Evropský. Motor už si nevybereš... SCR a filtr částic mají taky...

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 20 úno 2017, 12:52
od Jirka 66
Máš Honzo pravdu, zlatá nejen padesátá, ale i šedesátá, sedmdesátá a částečně ještě osmdesátá léta. A jak do toho začali mluvit noví majitelé z Evropy
(Volvo, Renault, Mercedes,..) šlo to do háje. Tedy spíš ty emisní předpisy, spotřeby paliva, alternativní pohony...Ačkoli poslední projekt Tesla je docela zajímavý, ovšem to je na diskusi jinde.
Vrátím se k modelářskému stolu a dám sem něco nového z práce na Bisonovi.

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 06 bře 2017, 19:46
od Peter Skokan
Ešte k tým 2-taktným motorom Detroit. Dieslové dvojtakty so saním "zboku" cez kanály a výfukom cez ventily bývajú prepĺňané kompresorom kvôli tomu ,aby sa dobre vyplachovali valce.

Re: Chevrolet Bison

PříspěvekNapsal: 08 bře 2017, 07:45
od nedlloyd
Tak... Ono je to spis vyplachovani nez preplnovani.

Odesláno z mého LG-H960 pomocí Tapatalk