Momentálně se připravuji na "mikrochirurgickou" operaci. Pokusím se vyrobit pohyblivé klouby a sklápěcí mechanismus. Celý systém sklápění jako takový je jednoduchý. Náročné na tom bude, že při výrobě pohyblivých kloubů v měřítku 1:48 je 1 milimetr maximální rozměr se kterým budu pracovat. Aby se to celé při těch pidi rozměrech během sklápění a zvedání antény nerozpadlo, bude to celé v kovu. A ten kov bude měď popřípadě mosaz. Důvod je na snadě - lze to pájet.
Mám už celkem jasnou představu jak na to, jen mi zbývá sehnat nějakého šikovného trpaslíka, který to celé udělalá.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Sádlo maso znám ... jenom doufám, že nedojde na poslední slova Karla Šípa ve scénce z tvého odkazu.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Po chvilkách tvořím dílčí prvky pro střešní anténu.
Na střeše něco přibylo a něco (dočasně) ubylo. Přilepil jsem držáky sklápěcího mechanismu (zatím jen ty vnější), vyvrtal do nich otvory pro příčnou osu ramene se vzpěrami a opatrně jsem odlepil kryt hydrauliky pro zvedání a sklápění antény. Překážel by při montáži zadního držáku antény.
Upravil jsem tvar a délky jednotlivých dílů pro přední a zadní ramena, na svislé díly doplnil izolátory seskládáné z kroužků tenkého drátu a spájel vše dohromady. Zatím mám sestavený jen jeden komplet, druhý komplet a finální obroušení jsem už dnes nestihl.
Sestavený komplet zadního držáku jsem na zkoušku nasadil do držáků a vyzkoušel pohyblivost ... poloha pro sklopenou anténu ...
... a poloha pro vztyčenou anténu ... vše v nejlepším pořádku.
Do středových držáků vzpěr antény jsem vyvrtal otvory pro osu vzpěry a dotvaroval konce vzpěr.
Pro odzkoušení jsem zasunul opracovaný konec vzpěry do držáku, skrz vyvrtané otvory provlékl tenký drát. Vzhledem k tomu, že sestavu budu ještě několikrát rozebírat, s úpravou délky spojovacího drátu jsem se neobtěžoval.
Konečný tvar a rozměr těchto vzpěr dokončím po zhotovení kloubových úchytů vzpěr na rámu antény.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Co se letování týká, taky se s tím peru. Protože jsou všechny díly malé, je největší "legrace" vymyslet jak je zafixovat, aby se během pájení vůči sobě nehýbaly.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Na chvíli jsem přerušil práci na Vejtřasce, protože jsem se konečne rozhoupal a pořídil si novou vitrínu na modely. Už bylo načase, v mých dvou stávajících vitínách začalo pofidérně ubývat volného místa. Využil jsem nabídky svého syna, který pracuje v truhlárně a nechal si od něj vyrobit na míru korpus a rám dveří nové vitríny. Díly už mám doma. Na mě zůstala finální povrchová úprava konečná montáž.
Vitrína už je na svém místě, předběžně sestavená a čeká na dodání skleněných polic, zasklení dveří a dokončení elektrických rozvodů pro osvětlení. Pokud půjde vše podle plánu, do konce týdne by měla být vitrína hotová. A tahle vitrína má jedno velké PLUS - vejdou se do ní i větší modely více motorových letadel
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Martine, díky za nabídku, přívěs vypadá luxusně. Bohužel, k té mé Vejtřasce se nehodí. Ale máš pravdu, všechno vybavení k radiostanici R-140 se do skříňové nástavby nevešlo. Takže skutečně přívěs měla. Byl to však dvoukolák s korbou a plachtou. A ten už mám hotový. Vzhledem k tomu, že ten vozík nikdo nedělá, tak jsem ho stavěl (s láskou a něhou ) od nuly. Popis stavby vozíku začíná na 2. straně a končí na 4. straně tohoto vlákna.
No ale ještě budu (časem) stavět jednu Vejtřasku a k té by se mohl hodit. Ještě to zvážím. Ten přívěs je asi horká novinka, že jsem v Tvém obchodě ještě neviděl.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Jo jo, dvoukolák jsem zaregistroval. Máš ho moc hezký. Já jsem se chtěl s tím přívěsem "pochlubit", resp. vždycky když ho kreslím, tak si na tebe vzpomínám. Taky vzpomínám na to, v jakých podmínkách vznikala ta skříň na V3S a proto se ani nedivím, že jsi ji musel udělat celou znovu. Dnes je mnoho věcí a moc snazších. Ten výše vložený přívěs vzniká jako vedlejší produkt při vymýšlení mého "miláčka" a to přívěsu DISK, který sloužil pro techniky na stojánce. Ten bude mít i komplet interiér, ale zatím mi chybí telefony, rádia atd. Až budou zcela hotové, tak se určitě pochlubím.
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Tak na to se moc rád podívám. I tento přívěs vypadá velmi dobře, určitě bude skvělým doplňkem pro dioráma čs. vejenských letišť.
Už jsme se o tom bavili, že jako všechny ostatní modely, i Tvoje rezinové modely Vejtřasky jsou poplatné době svého vzniku. Jasně, že dnes to jde lépe a jinak (a asi by bylo asi něco špatně, kdyby ne). Ale na druhou stranu, skříň pro radiostanici R-140 měla tolik odlišností od řadového provedení skříňové Vejtřasky ... větrací mřížky, deklíky pro různé přípojky, méně oken, jen jedny a ještě k tomu jednodílné dveře do nástavby, izolátorové průchodky pro antény, střešní anténa atd. ... že bych se úpravám tak jako tak nevyhnul i kdyby to byla ta nejlepší stavebnice. Takhle mě alespoň tolik nemrzí, když do toho musím říznout.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Vím, že to sem tak úplně nepatří (konec konců plevelím si svoje vlákno) , ale když už jsem o tom začal ...
Po menším zdržení (když jsem si díky vlastní blbosti rozbil jedno sklo do přední stěny/dvířek a musel počkat, až mi ve sklenářství uříznou sklo nové) je nová vitrína na modely hotová...
... a už má první nájemníky
Úkol je splněn a já se mohu vrátit ke stavbě Vejtřasky a dalších modelů
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Děkuji Martine. Velmi trefně to vystihl jeden modelář z Německa, který do ohlasu k mé vitríně napsal: Do modelů jsme investovali tolik času, že si zaslouží náležitou prezentaci.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily