vnitřní a vnější části kokpitu konečně spasovány, spoje jsem musel vícekrát přetmelovat/brousit, ale nakonec to nevypadá tak zle, jak jsem se obával. fotka je před provedením posledního scelovacího surfu, na který stříknu černý základ od alcladu a potom už hurá do finální hlinikové barvy.
finální podoba kol - jen je ještě stříknu lesklým lakem a bude hotovo: původní díly byly v chromu, takže nejdřív koupání v brzdovce, do zadních disků jsem odvrtal po čtyřech dírkách pro vlepení špendlíkových hlaviček (člověk by neřekl, kolik jich musí přebrat, aby vybral osm se stejnou hlavičkou aby to na těch kolech vypadalo jakžtakž) - jinak jsem do všech disků vlepil ventilky od top studia (vepředu ty menší a vzadu ty větší), na černý podstřik šla dvakrát hliníková z alcladu a dvakrát lesklý lak, zlatá středů disků měla být taková lehce zašlá, x-12 od tamky na to vyšla právě tak akorát - akorát jsem ji nelakoval a nechal tak
zadní rollbar za hlavou jezdce byl ve vrcholu oblouku vyztužen navařenou trubkou - zkusil jsem to napodobit smršťovací bužírkou, kterou jsem natvaroval a sekunďákem přilepil na origo díl. trochu to chtělo místy přibrousit, přiříznout, dotmelit, ale nevypadá to zle. teď už to jen finálně nastříknout...
blok převodovky se zadními brzdovými kotouči (provozní rez jsem napodobil práškem z patinovací sady od tamky, který jsem tupoval do matného laku (podklad barva oceli od AK)
motorový blok - stejně jako převodovka nástřik barvou namixovanou podle fotek skutečnosti - mix uvedený v návodu nebrat! :)
chobotnice se svazky káblů a hadiček (cívka rozdělovače a rozvod k hlavám válců) - polotovar, kterým budu dál šperkovat připravený základ motoru - viz. předchozí fotka
tak zase trochu popojedem... k focení toho pořád ještě nic moc není, všecky dílky a podsestavy mám rozdělané a v podstatě nic moc ke koukání není - tu stříklé chladiče, tam je rozpracovaná přístrojovka, nějaká ta nádržka a cosikconevímcoje, které plácnu na motor... takže dnes jen rozdělané stříkání dílů kapoty - spodní části stříklé mixem oranžovo-hnědo-bílo-nažloutlé tamky (3x) + vnitřek kokpitu (bílá tamka) jsem komplet vymaskoval a všecko teď zvenku práškuju zerem (ferrari rosso red) - zatím je to třikrát s občasným přebrušováním pod vodou, kde to ještě není ono:
vymaskováno zespoda...
zadní hranu kapoty (mezi násosy k chladičům brzd) jsem musel lehce srovnat, aby tam bylo zřetelné mírné véčko (výlisek je tu takový nemastný neslaný, celé je to vykroužené do oblouku, což je blbě)
a ještě jeden celkový pohled na místo, kde rád stříkám :
No, vyzerá to fakt super! Dvanástiny sa tu teda pekne rozbehli v poslednej dobe. Radosť pozerať. Držím palce a určite budem sledovať tvoje vlákno. Teším sa na toto Ferrari...
díky za podporu, občas je jí docela zapotřebí... čeká mě stříknutí superclearem a pak odmaskovávaní. a s tím jsem míval doposud problémy, když se mi občas strhla barva pod páskou... sice už je to lepší jak dřív, ale i přes max. čistotu, kterou se snažím při práci dodržovat, si netroufám odhadovat, jak tohle dopadne...
každá slova podpory potěší, díky nicméně, buďme upřímní, oba dva už jste prokázali, že skvěle stavět umíte, zatímco já sem postnul svoje poslední výtvory, které trpí docela vážnými chybami, takže mám oproti vám co dohánět. ale dal jsem sem tuhle stavbu tak trochu z hecu - ikdyž to třeba nedopadne jak bych si přál, tak aspoň to bude pro ostatní sranda, příp. poučení (z chyb druhého...)
jinak zpráva o mém progresu (zatím bez fotek, snad o víkendu): kapoty jsou po finálním přeleštěném nástřiku červené a scIII připravené k dekálování, s kterým pomalu začínám, po odmaskování spodních stran budu muset lehce opravovat nástřik některých míst, které páska úplně nezakryla anebo se místy strhlo trochu barvy. jak jsem už psal, trochu jsem z toho odmaskovávaní měl obavy, ale vsadil jsem na pomalé stahování pásek (kabuki nevím, jestli je ten správný výraz pro to, co mám, tzn. pásky tamiya 1cm a 4cm) pod tekoucí horkou vodou, aby rozměkla lepicí vrstvu pásky a ono to docela pomohlo. dále už začínám dělat na zkompletované rakvi monokoku, do které jsem dal komplet sedačku s pásy, přední část s pedály a část předních závěsů kol + přední ochr. rám s přístrojovkou a volantem.
tak je nančase dát sem zase pár fotek... měsíc jsem dobrovolně pauzíroval, jaksi mě opadla chuť cokoli s autem dělat, ale naštěstí se zase brzy vrátila, takže po pár dnech lehkého rozjezdu opět hlásím, že stavba opět pomalu pokračuje vpřed
rakev je už prakticky hotová, další detaily (hlavně drátky zezadu přístrojovky a nějaké káblíky k pedálům budu dodělávat ještě později)
pásy na sedačku včetně spon jsou ze stavebnice a tak nebylo naštěstí zapotřebí žádné další shánět - na to, jak jsem z nich měl obavy, nedopadlo to s nimi zas tak špatně (řekl bych... :))
ještě jeden pohled na přístrojovku...
a naposledy, z druhé strany, kde je vidět čudlíková krabička na levou ruku (ještě tam dodělám nějaké drátky podle fotek) - všecky fotky jsem dělal narychlo, takže tam jsou občas nějaká smítka nebo prach, navíc některé dííly, za které makám nejvíc, jsou už lehce ošoupané, takže před konečným sestavením tyhle drobnosti, co fotky vytáhnou, poladím.
k sobě přisazené dvě podsestavy - motorový blok a převodovka se zavěšením zadní nápravy
motor je shora prakticky hotový, ještě mě čeká zezdola připojit soustavy výfuků (sestavit je k sobě tak, aby se nijak nekřížily a šly napasovat na motor, to je pro mě vždycky porod...). hlavy válců už mám hotové, budu je osazovat až na samotný závěr stavby, abych je moc neponičil, když budu s motorem ještě všelijak šermovat.
zatím jsem vždy dělal jen osmiválce cosworth, ty už znám skoro poslepu, ale dvanáctiválcové ferrari je úplně o něčem jiném... za prvé je všecko jak větší, tak hlavně komplikovanější - skutečným zážitkem pro mě bylo káblování od zapalování a přívody k hlavám válců. všecko je k sobě napasové hodně natěsno a každá chybička se promítne a znásobí na dalším postupu - i mně se bohužel tohle stalo: svazky káblíků pod černou krabicí s cívkami jsem stláčel jak to jen šlo, ale i tak se podařilo těm káblíkům mírně vytlačit krabičku doboku, takže není rovnoběžná s osou motorového bloku, ale velice lehce jde šejdrem. na fotce to vypadá hůř než ve skutečnosti (naštěstí...)
převodovka se zavěšením, které je do odlitku skříně vpasováno přes vynechané šachty - bohužel tak pružiny (hezky funkční, zatlačovací i s písty) nejsou moc vidět. celé to zavěšení je osazeno tak, aby bylo pohyblivé.
pohled od místa, kde bude navazovat na motorový blok (ta čtyři oka - vždy dvě dole a dvě nahoře - jsou k provlečení výfuků od motoru
kapota už je hotová, dekály na boku, které přechází z bočnic (červené číslice před zadními koly) budu dávat později, až je budu pasovat k dekálům na spodních částech bočnic). lakováno superclearem III (asi 4 tenké vstvy v ředění 1:3 - spodní vrstvy kolem dekálů ředěné obyč. gunze ředidlem, zatím poslední horní dvě vrstvy jsou ředěné levelingem). za sebe jsem spokojený moc, jak s kvalitou laku, tak i s tím, jak se mi zatím daří nic nezprasit. budu to ještě pod vodou leštit plátýnky a znova ladit na finální lak, aby i ten malý samet, který na povrchu laku mám, zmizel, a měl tam místo něho psíkulkový lesk :)
jen dokumentační záběr na ostatní díly kapoty (zevnitř směrem ven: spodní části bočnic, horní díly bočnic, zakrytí zasouvacích zástěrek). nástřik oranžovo okrového vnitřku laminátových dílů (který na tomto autě ještě byl bez černého nástřiku, který je vidět na jiných závodech v pozdější části sezony), jsem ladil asi natřikrát a za sebe jsem spokojen :). díly jsou docela dost zaprášené, takže smítka moc neřešte... na dalších fotkách dám ještě lepší detail toho pomeranče, který jsem tupoval pod barvou, abych se trošku přiblížil povrchu neupravovaného laminátu. napodobovat to ve dvacetině si moc představit nedovedu, ale ve dvanáctině, na té velké ploše, je už struktura povrchu poznat víc a řekl, bych že to tomu autu prospěje.