a tak si nakonec získal i mně - budu tedy stavět ferrari, s kterým jezdil GILLES VILLENEUVE. nojo, ale kterou velkou cenu? v r. 1979 se tohle auto dost modifikovalo a tak najít tu verzi, kde bude vše v stavebnici, nebo se dá alespoň nějak předělat, bylo dost málo: buď jezdil s atypickým zadním křídlem (monako - atypická širočina přes celý zadek, v zandvoortu a jaramě měl zase šípové), někde měl jen mokré gumy (kanada a glen), jinde zas měl prodloužený přední čumák (silverstone...) anebo neměl vůbec vyřešené chlazení zadních brzd (kyalami). chtěl jsem závod, kde gilles opravdu vynikl a tak mi zůstávaly "jen" vyhrané velké ceny - 3x v r. 1979: (kyalami - první nasazení T4 do grand prix!, long beach - druhý závod 312T4 nebo watkins glen - poslední grand prix v r. 1979) - tady to ale z různých důvodů nešlo. takže co dál? zbyl jen závod ve francouzském dijonu. tam gilles skončil druhý. jen druhý. půlku závodu vedl, pak v posledních kolech svedl nezapomenutelnou bitvu o druhé místo s arnouxem na renaultu, kterou nakonec uhájil. byl to nezapomenutelný souboj, ve kterém jeli oba víc než na krev a která je dodnes po právu ceněna jako jedna z nejpamátnějších z dob, kdy tyto formule byly opravdovou jedničkou. tento závod navíc byl památný i proto, že tu poprvé závod f1 vyhrál vůz s turbomotorem (jean-pierre jabouille na renaultu rs10) a tím započal soumrak zlaté éry atmosférických cosworthů...
stavebnice seděla, jediný problém po studiu fotek byl v tom, že násosy k zadním brzdám tehdy nebyly černé, ale v barvou nenatřeném, tzn. původním laminátovém provedení, které bych snad ale mohl nějak naimitovat. dekály jsem musel pořídit nové, bo ty staré zažloutly časem a nedají se použít - naštěstí tabu decals provedla moc pěknou verzi s dekály pro všechny velké ceny, na kterých 312T4 v r. 1979 jela (č. tabu12057), tzn. i pro dijon ´79. takže nakonec rozhodnuto, co se bude stavět - a proč, je jasné, dostatek podkladových fotek i stavební materiál zajištěn, takže teď už jen to podstatné - začít stavět...
Dokončeno: Wolf WR-1, Tyrrell P34 1976 & 1977; Ligier JS 11 & Williams FW07; Ferrari 312T4 ; Tyrrell 002
plížením a plazením vpřed!
plížením a plazením vpřed!