Prave ze nepospicham. A zrovna tady u toho leštěni když se mi to nezda na 100% tak jedu dal a pak to takhle dopadá. No nic zitra to bude suche tak pokus č.4. To bude z toho ze mam strach z Mary ze mi za ten lak vynada.
A proto já nikdy neleštím... protože zdejším leštičům se to stejně nikdy líbit nebude a závodní auta,mimo dnešní F1 a DTM stejně nejsou žádné leštěnky... coz ale bohužel,nějak hodnotiči na soutěžích,nechápou...
No, o tom bych chvilku polemizoval - Rallye auta možná, i když v depu se najdou pěkný blejskavice, ale když koukám na F1, tak ty jsou před závodem krásně lesklý. Jinak Hanziku - tohle zamázneš černou fixou.
Žádné závodní auto není přehnaně lakováno. Na formuli jakou je Wolf bych to taky nepřehánel. Nebyl na něm žádný super clear. Auta se foukla barvou možná slabou vrstvou laku, někdy ani to ne. V současné době jsou třeba rally škodovky v bile zakladni střikle lakem a ostatni barvy na autě je jen folie.
Já jsem nikde neřekl,že ty auta byly matné... ale když to člověk vidí naživo,tak ten povrch nebyl a ani dnes u provozovaných závodních aut není žádná hitparáda. Nebavím se samozřejmě o HiTech záležitostech dnešní F1,DTM,WEC a podobně,kde roční rozpočet některých týmů na sezonu dosahuje rozpočtu některých malých zemí... Jiná věc jsou renovovaná historická záv.auta,která jsou dnes ve stavu v jakém nikdy za celý svůj závodní život nebyla,obvzlášť v tom vynikají amíci,tam když renovovaný veterán nemá centimetrovou vrstvu laku,tak ho nikdo nechce... ( a zespodu hnůj ) Jasně,že i modely jsou pěkné,když jsou lesklé a neupatlané,ale ve skutečnosti to tak nebylo a v nižších kategoriich závodů to ani dnes tak není. Na fotkách to vždy vypadá líp než ve skutečnosti... a Hanz to moc dobře ví,protože se pohybuje v prostředí závodů už hodně dlouho. Ale jak jsem napsal výše,na modelářských soutěžích je to hodnocení nastaveno jinak,tak se všichni snaží "leštit" u nepatinovaných modelů. Nechci tady nic zpochybňovat,jen píšu jak to vidím já a já stavím modely proto aby jsem je měl alespoň v malém ve vitríně,když je nemůžu mít skutečné,né kvůli soutěžím. A civilní modely se mi taky líbí více naleštěné... (proto je nestavím,bo to neumím ) Hanzi omlouvám se za OT..
Nikdo nepochybuje že se Jenda nepohybuje u aut, to asi skoro každý tady se o auta zajímá, proto je stavíme, ale když ti to vysvětlí Mára jako mě loni, tak to pochopíš taky. To broušení proč a jak. Pokud nebudeš brousit a nějakým způsobem leštit (podle předlohy), tak vyrobíš barevnou hračku.
Luďku - na PF jsem četl tvůj koment - protože tam nic psát nemůžu - myšleno hračkou jako Bburago - takto mi to vmetl Marek a bylo to od něj motivační. Jendo - sorry za OT. Udělej to jak to ty chceš.
Tohle mě právě docela zarazilo už při mém asi pátém worshopu u Michala D. když jsem se učil stavět svůj první model. Přišlo totiž na řadu lakování a následné leštění. A v tu chvíli když mi Michal vysvětloval že tu hranu kolem dekálů prostě musím srazit a ten pomeranč co tam mám tak taky , tak mi najednou lezlo z pusy tolik otázek proč ? Protože realita vypadá uplně jinak. Vždyť polepy na rally se lepí i v den závodu a už vidím někoho jak by to tam foukal a lakoval když to v první RZ a třetí zatáčce rovnou o něco ten frajer opře. U GT3 to samé , včetně krásných svárů karoserie. Až moc dobře si vzpomínám když jsem na Nurbu (při mém prvním závodě básnil o Ferrari a Lambách jak jsou to úžasná auta a byl jsem z nich paf.. a pak mi Radek povídá : "Ty woe vždyť jsou to obyčejné pouťovky z Itálie ! " jen jsem odvětil co blázníš ty auta jsou pecka. A bylo tak pojď. Vzal mě k Ivanu Hornovi do stáje a tam mi povídá tak koukej na ten krásný lak co dokáží v Maranellu vykouzlit. A hoši musím vám říci že na té 458 byla tenkrát taková krupice jako já mám teď tady na Wolfu ještě před leštěním. O vnitřku toho auta jak je to zbušené ze vnitř je to asi to samé jako když jsem si vlezl na Monze do Gallarda za ty sváry co tam jsou by se styděl i učeň v ČKD. Od té doby jsem dal Radkovi za pravdu. Na pohled jsou to krásná auta ale to jak jsou udělaná mě doopravdy tenkrát zklamalo a udělal jsem si na věc svůj názor. Zase ale abych vše jen nečernil tak zatím nejlépe uděláné závodní auto byl prostě Aston. Tam asi není co po karosářské stránce vytknout. A pak to byl McLaren MP4-25 do kterého jsem měl možnost se posadit. Ale to je opravdu jiná liga. Vše fouknuté a pěkně vyhlazené. I když je pravda že i u F1 když potřebují přidat sponzora nebo dodat že se jel 800Th závod tak na to lupnou samolepku a jede se. Tak dost bylo reality. Tady v modelaření je to prostě jinak. Děláme to v menším měřítku a tak by to taky asi mělo být. Každý z nás co jsem chodí na fóru a prezentuje svoje výtvory a nebo komentuje je tak trochu ješitný (a to si přiznejme všichni) a chce své výtvory posouvat někam dál. Každý z nás co tu jsme zná cca svoje hranice a možnosti, ale stejně je stále chce posouvat. Někdo zase staví takové pěkné raritky jako třeba Luděk a na výstavu s nimi jede max jednou dvakrát do roka. Ale přiznám se že když jsem viděl jeho první model fouknutý klasickou pistolí v lakovně, tak ten lak vypadal fakt úchvatně.Myslím že by se to dalo dohledat i tady na foru. Zase na druhou stranu vím jak to Renda myslí (motivačně). Jelikož jsem byl v Hradci a vím jak do něj Mára šil ohledně laku tak si Renďas řekl že mu to tedy ukáže že to jde. Ale to jsou takové ty zákulisní věci. Já si taky vyslechl něco ohledně ventilků na Wolfa. Takže bych to asi ukončil tím že to děláme proto že nás to baví a každý prostě máme svůj styl. Tak a teď už něco k té naší zábavě : Dneska jsem končil se stavbou ve dvě ráno. Tak ale nějaký progres vidět je. Chladiče jsou na svých místech, ventilky taky, dekály dolepeny( už zbývá jen odekálovat to ulomené zadní krřídlo), navrtané dírky pro nýty a začal jsem leštit bočnice. No a ráno jak jsem vstal tak asi tomu nebudete věřit ale Wolfík dnes poprvé viděl denní světlo.