Tato kniha má být do jisté míry opravníkem již dříve publikovaných prací. Popisuje chronologicky děj na stavbě trati Brno–Havlíčkův Brod od začátku až do konce výstavby. Věnuje se především válečné problematice na celé trati, ale pro lepší orientaci čtenáře zasahuje autor i do oblasti před válkou a po válce.
Pátrání po úzkokolejce a samotné továrně Diana bylo někdy jako hledání jehly v kupce sena. Zpočátku to vypadalo úplně beznadějně, ale kousek po kousku se začaly odhalovat různé souvislosti. Publikace by měla připomínat příštím generacím Dianu – nenápadnou úzkorozchodnou drážku, Dianu – podzemní továrnu a také tisíce lidí, kteří zde nedobrovolně pracovaly.
O drážce a továrně Diana u Tišnova lze bez nadsázky hovořit jako o části téměř zapomenuté historie, a proto je třeba ocenit množství historických dokumentů, artefaktů, fotografií i svědectví pamětníků, které se autorovi podařilo shromáždit.
http://www.sursum.cz
http://www.sursum.cz/www-sursum-cz/esho ... ICKUV-BROD
Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,.....
A všade samé čisté zásahy!
„Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire
A všade samé čisté zásahy!
„Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire